Πάνω από 90 άτομα(!) έχουν παραιτηθεί από το Σεπτέμβριο του 2020

Σοβαρή καταγγελία για εργασιακή εξόντωση εκπαιδευτικών σε γνωστό ιδιωτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής από την ΟΙΕΛΕ– Την τελευταία διετία έχει παραιτηθεί πάνω από το 1/3 του προσωπικού του!

Συνθήκες εργασιακής εξόντωσης και ηθικής απαξίωσης των εκπαιδευτικών επικρατούν σε μεγάλο, γνωστό ιδιωτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής. Σύμφωνα με καταγγελίες που δέχεται η ΟΙΕΛΕ, καθημερινά εκδίδονται «ημερήσιες διαταγές» από τα διευθυντικά στελέχη προς τους αποκαμωμένους εκπαιδευτικούς για ολοένα και περισσότερη εργασία, εκτός διδακτικών καθηκόντων και, φυσικά, χωρίς καμιά οικονομική/ηθική ανταπόδοση! Διόλου περίεργο που το 1/3 και πλέον (!) του προσωπικού (πάνω από 90 άτομα!) έχουν υποβάλει παραίτηση από το Σεπτέμβριο του 2020, σπάζοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ στο χώρο της ελληνικής ιδιωτικής εκπαίδευσης. Οι περισσότεροι αυτών κατευθύνθηκαν προς άλλα ιδιωτικά σχολεία, αναζητώντας ανθρώπινες σχέσεις εργασίας.

Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της οργής ήταν  η «ντιρεκτίβα» που απηύθυναν την περασμένη εβδομάδα τα διευθυντικά στελέχη του δημοτικού σχολείου του εν λόγω εκπαιδευτηρίου προς τους εκπαιδευτικούς, η οποία περιελάμβανε λίστα με νέες εντολές-καθήκοντα που είναι πλέον υποχρεωμένοι  να εκτελέσουν, χωρίς φυσικά να λάβουν δεκάρα για τον επιπρόσθετο κόπο τους. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά:

  • Να συγκεντρώνουν υλικό και να συντάσσουν κείμενα που θα μπουν σε έντυπο του σχολείου.
  • Να πραγματοποιούν “προγράμματα έρευνας” στο πλαίσιο λειτουργίας του προγράμματος του ΙΒ (ΡΥΡ-ΜΥΡ) που εφαρμόζει το σχολείο παράλληλα με το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας. (Πρόκειται για πρόγραμμα το οποίο κοστίζει στους γονείς 600 ευρώ ανά μαθητή).
  • Να καταγράφουν σε ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου (Manageback) όλες τις δράσεις της τάξης τους προκειμένου να ενημερώνονται τα στελέχη του σχολείου, οι μαθητές και οι γονείς/κηδεμόνες.
  • Να ετοιμάζουν κείμενα και φωτογραφικό υλικό  με τη δουλειά και τις δράσεις μαθητών και εκπαιδευτικών προκειμένου να αναρτώνται αυτά στην ιστοσελίδα και στα social media του σχολείου.
  • Τους επιβάλλεται η σύνταξη εκπαιδευτικού υλικού το οποίο θα μένει στη διάθεση του σχολείου ακόμα και οι συνάδελφοι αποχωρήσουν από αυτό, χωρίς να αναγνωρίζονται πνευματικά δικαιώματα, γεγονός παράνομο!
  • Τους επιβάλλεται να διδάσκουν κανονικά και όχι απλώς να επιβλέπουν τους μαθητές την ώρα που αναπληρώνουν απόντα εκπαιδευτικό για έκτακτο λόγο (πχ ασθένεια), χωρίς να αμείβονται, γεγονός παράνομο!

Η κατάσταση στο συγκεκριμένο σχολείο είναι πλέον αφόρητη! Οι μαζικές αποχωρήσεις των αγανακτισμένων εκπαιδευτικών έχουν -όπως είναι φυσικό- προκαλέσει ανησυχία των γονέων, η οποία εκφράστηκε σε πρόσφατη συγκέντρωση στο χώρο του σχολείου. Η απάντηση των εκπροσώπων του δείχνει ότι μάλλον οι άνθρωποι έχουν πάρει διαζύγιο από την εκπαιδευτική λογική: «Θέλουμε οι εκπαιδευτικοί να λαμβάνουν διάφορες εμπειρίες, η συνεχής κινητικότητα συμβαίνει σε όλα τα σχολεία στην Ευρώπη». Φυσικά, τα ερωτήματα των γονέων και των εκπαιδευτικών του σχολείου παραμένουν. Γιατί το σχολείο, με τη στάση του και τις εργασιακές συνθήκες που επιβάλλει, ωθεί έμπειρο και ποιοτικό προσωπικό σε παραίτηση και σε αναζήτηση εργασίας σε άλλα, ανταγωνιστικά ιδιωτικά σχολεία (που παρέχουν πολύ καλύτερες συνθήκες); Πώς είναι δυνατόν να επικαλούνται οι διοικούντες τη δήθεν διεθνή πραγματικότητα, όταν είναι γνωστό ότι στα καλύτερα σχολεία του εξωτερικού βασική προϋπόθεση επιτυχίας είναι η σταθερότητα στο προσωπικό;

Η κατάσταση αναρχίας και απορρύθμισης στην ιδιωτική εκπαίδευση λόγω του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, δυστυχώς εντείνεται. Θύματα της πολιτικής αυτής δεν είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί. Είναι κυρίως τα ιδιωτικά σχολεία και τα παιδιά. Ο χώρος της εκπαίδευσης χρειάζεται σταθερότητα, αρμονική συνεργασία και ομαλές εργασιακές σχέσεις. Δυστυχώς, τα στοιχεία αυτά εδώ και τρία χρόνια εκλείπουν, με αποτέλεσμα το Big Quit (μεγάλη παραίτηση) από τα ιδιωτικά σχολεία να γιγαντώνεται. Η ΟΙΕΛΕ έχει επισημάνει το πρόβλημα κι έχει καλέσει κυβέρνηση και εργοδότες στο τραπέζι του διαλόγου, ώστε να βρεθούν λύσεις, πριν η κατάσταση πάρει εκρηκτικές διαστάσεις. Κρούουμε όμως θύρες μη ακουόντων…

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το