Πολύ επικίνδυνα είναι δεκάδες λεωφορεία του στόλου του ΟΑΣΑ, όπως αποδεικνύεται από τα τουλάχιστον δέκα περιστατικά οχημάτων που καταστράφηκαν ή απανθρακώθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια από έκρηξη στον κινητήρα

Τουλάχιστον δέκα λεωφορεία απανθρακώθηκαν ή καταστράφηκαν από έκρηξη κινητήρα μόνο τα τελευταία δύο χρόνια. Τελευταίο περιστατικό ήταν αυτό του περασμένου Σαββάτου (31/8), όταν ένα ακόμα όχημα των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) τυλίχτηκε στις φλόγες σε χρονική στιγμή που σε αυτό ευτυχώς επέβαινε μόνο ο οδηγός του. Οι εργαζόμενοι στην εταιρία αποδίδουν και αυτό το περιστατικό που ήρθε να προστεθεί στη μακρά λίστα κινδύνου, στην παλαιότητα των οχημάτων και την έλλειψη ανταλλακτικών.

Σύμφωνα με το μέλος του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ, Φώτη Νικολακόπουλο, ο οδηγός του τελευταίου λεωφορείου που τυλίχτηκε στις φλόγες και κάηκε ολοσχερώς στη Νέα Φιλαδέλφεια στο ύψος της γέφυρας Βρυούλων, δεν είχε καμία ένδειξη ούτε άναψε κάποιο λαμπάκι μέχρι που αντιλήφθηκε καπνό, πιθανότατα από τον κινητήρα.

Αν και τα περιστατικά είναι συχνά και ορισμένες φορές σε λεωφορεία που εκτελούν κανονικά δρομολόγια με επιβάτες, μέχρι τώρα δεν έχουν υπάρξει θύματα. Ωστόσο κάθε λεωφορείο που απομακρύνεται από τα κανονικά δρομολόγια είτε λόγω βαριάς βλάβης είτε ολοσχερούς καταστροφής δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο το συγκοινωνιακό έργο με θύματα – τελικά – το ίδιο το επιβατικό κοινό.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε καθημερινή βάση δρομολογούνται μόλις 120 αρθρωτά οχήματα (νταλίκες) σαν αυτό που κάηκε, ενώ για το χειμερινό πρόγραμμα, το οποίο ξεκινά στις 11 Σεπτεμβρίου, απαιτούνται τουλάχιστον 175. Μάλιστα στα 120 λεωφορεία αυτού του τύπου που εκτελούν δρομολόγια συνυπολογίζονται και τα περίπου 20 της γραμμής του αεροδρομίου, με αποτέλεσμα να απομένουν πολύ λιγότερα για την κάλυψη πολυσύχναστων γραμμών του λεκανοπεδίου.

Το έργο τους καλούνται να καλύψουν 12μετρα οχήματα, τα οποία όμως έχουν περίπου τη μισή χωρητικότητα με αποτέλεσμα να αυξάνονται και οι ουρές στις στάσεις και να συνεχίζεται ο κύκλος της ταλαιπωρίας. Οι εργαζόμενοι μάλιστα αμφιβάλλουν ότι το 1 εκ. ευρώ, που θα διατεθεί προκειμένου να επισκευαστούν και να δρομολογηθούν επιπλέον 100 λεωφορεία, αρκεί γι’ αυτόν τον αριθμό οχημάτων δεδομένου ότι τα περισσότερα έχουν βαριές βλάβες και είναι πολύ γηρασμένα. Το τελευταίο λεωφορείο που κάηκε είχε ηλικία 20 ετών και είχε διανύσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα, όπως επισημαίνουν, ενώ άλλα οχήματα της εταιρίας έχουν “γράψει” πάνω από 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα. 

Μαρία Λιλιοπούλου

πηγή: Έθνος

Δείτε κι αυτό:

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το