ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ  ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ (29/06) ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΩΡΑ 12μμ

          ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΟ 3Ο ΓΕΛ ΚΑΙ ΩΡΑ 7.30μμ

  • ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ-ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ
  • ΚΑΜΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ-ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ-ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
  • ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
  • ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΑΝΤΙΛΑΪΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΠΟΥ ΑΠΟΔΟΜΕΙ ΤΙΣ ΛΑΙΚΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ

Η κυβέρνηση της ΝΔ -αφού πρώτα ψήφισε το αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο κατεδάφισης των θεμελιωδών εργασιακών και μορφωτικών κατακτήσεων- με Υπουργική Απόφαση κοινοποίησε το «Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα» καρατόμησης όλων των ειδικοτήτων των κοινωνικών και οικονομικών επιστημών και των καλλιτεχνικών μαθημάτων, στη βάση της «κανονικότητας» των περικοπών των δαπανών και της απομόρφωσης των λαϊκών στρωμάτων, όπως επιτάσσουν η εγχώρια ολιγαρχία, ο Ο.Ο.Σ.Α, ο ΣΕΒ και οι αντιλαϊκές συνθήκες της λυκοσυμμαχίας της ΕΕ.

Συγκεκριμένα, απαλείφονται από το σχολικό χάρτη του Λυκείου τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών: η Κοινωνιολογία (6ωρο στην ομάδα ανθρωπιστικών σπουδών στη Γ Λυκείου), το μάθημα «Πολίτης και Δημοκρατία» και το μάθημα ΒΑΚΕ (2ωρα και τα δυο στη Β Λυκείου). Καταργούνται όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας και τα Projects (2ωρα στην Α΄ Λυκείου και 1ωρα στη Β΄), αλλά και τα μαθήματα επιλογής «Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός», «Γεωλογία» και «Διαχείριση φυσικών πόρων (1ωρα). Συγχρόνως, το μάθημα της «Πολιτικής Παιδείας» της Α Λυκείου που ήταν 3ωρο μετατρέπεται σε 2ωρο, ενώ μειώνονται κατά μια (1) ώρα οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας της Φυσικής στη Β Λυκείου. Η επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών επεκτείνεται και στο Γυμνάσιο, αφού το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας στης Α Γυμνασίου από 2ωρο μεταπίπτει σε 1ωρο.

Αυτή η «βροχή» των αντιδραστικών μέτρων αποψίλωσης του ωρολογίου προγράμματος από μαθήματα θεμελιώδους κοινωνικής παιδείας, κατανόησης των οικονομικών νόμων λειτουργίας της κοινωνίας και της ιστορικής της εξέλιξης, αυτή η καταιγίδα των μεσαιωνικών μέτρων της απογύμνωσης του προγράμματος σπουδών από τα περιορισμένης ήδη έκτασης μαθήματα της καλλιτεχνικής παιδείας και της αισθητικής αγωγής καθρεπτίζει, πρώτα και κύρια, το σκοταδιστικό μοντέλο σκέψης που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ ως καθαρόαιμος στυλοβάτης της οικονομικής ολιγαρχίας που στοχοποιεί ως «αριστερό» και επομένως «επικίνδυνο» για τα συμφέροντά της ακόμη κι εκείνο το προσαρμοσμένο στις ανάγκες του αστικού εκσυγχρονισμού περιεχόμενο των μέχρι τώρα διδασκομένων μαθημάτων των κοινωνικών, οικονομικών, νομικών επιστημών.

Η στοιχειώδης δυνατότητα κοινωνικού προσδιορισμού των μαθητών, μέσω των μαθημάτων όλων των κοινωνικών επιστημών, κρίνεται επικίνδυνη στο «Νέο Λύκειο» του εξεταστικού σφαγείου, της τράπεζας των θεμάτων, των ολίγων και κατεχόντων. Παρ/λα, η οποιαδήποτε ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στην Τέχνη, μέσω έστω των μαθημάτων επιλογής, αποκλείεται, αφού συντελεί στην κοινωνική ευαισθητοποίηση και αντίστοιχη κοινωνική δράση, ενώ στερούνται της διδασκαλίας του σχεδίου (γραμμικού και ελεύθερου), ενός πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος, όλοι οι μαθητές που επιθυμούν την εισαγωγή τους στις σχολές που το απαιτούν.

Είναι προφανές ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η απογύμνωση του προγράμματος σπουδών από κάθε «άνοιγμα» της σκέψης στο πεδίο του κοινωνικού προβληματισμού και της καλλιτεχνικής ευαισθητοποίησης, ώστε η πειθάρχηση των λαϊκών στρωμάτων στην αντιδραστική πολιτική της να είναι σίγουρη…

Συγχρόνως, με την αυτήν την ακόμη πιο αντιδραστική δόμηση του προγράμματος των σπουδών, η κυβέρνηση ΑΝΟΙΓΕΙ την ΠΟΡΤΑ των ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ, αφού ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ, αποδομεί προγράμματα, αναγκαστικά θέτει στη διαθεσιμότητα μια μεγάλη κατηγορία συναδέλφων, ενώ θα συνεχίσει την ίδια πολιτική των… εργασιακών εξώσεων, διαβαθμίσεων και απολύσεων, μέσω της «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ» στο αποκεντρωμένης δομής και ιδιωτικό-οικονομικής λειτουργίας σχολείο των ανταγωνιστικών κριτηρίων. Στο σχολείο αυτό, η σταθερή εργασία και η οργανική θέση θα καταργηθούν και θαδώσουν τη θέση τους στις διαβαθμισμένες συμβάσεις ορισμένου χρόνου, όπως και οι συλλογικές κατακτήσεις και η εργασιακή δημοκρατία, που θα αντικατασταθούν από τον αυταρχισμό της διοίκησης, τη χειραγώγηση και την πειθάρχηση.

Σε αυτό το πεδίο της στυγνής εφαρμογής των επιταγών του κεφαλαίου, οι ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ θα δεχτούν ακόμη μεγαλύτερο χτύπημα, αφού ήδη μια κατηγορία των κοινωνικών επιστημών αποπέμπεται, ενώ παράλληλα η συνεχιζόμενη πολιτική των δραματικών περικοπών, το αντιλαϊκό προσοντολόγιο και συνολικά η θεσμική λαίλαπα της επιβολής της ελαστικής απασχόλησης, σε συνθήκες όξυνσης της καπιταλιστικής κρίσης, δείχνει το δρόμο της αδιοριστίας και της απασχολισιμότητας.

Ουσιαστικά, η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως επιτάσσει η αντιδραστική ιδεολογία της και η πολιτική της διαδρομή, αξιοποιώντας και επιτείνοντας το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο των προκατόχων της (ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟ/ΚΙΝΑΛ) θέτει στο στόχαστρο κάθε εργασιακή, μορφωτική κατάκτηση και δημοκρατική κατάκτηση, με την ακόμη πιο επιθετική πολιτική της απέναντι στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τα λαϊκά στρώματα, στη βάση της υπηρέτησης των συμφερόντων της πλουτοκρατίας και των ιμπεριαλιστών κηδεμόνων της (ΕΕ-ΝΑΤΟ) και με στόχο την υποταγή του λαού.

Απέναντι σε αυτήν την αντιδραστική πολιτική, ο μόνος δρόμος είναι η συσπείρωση στα σωματεία, η μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις και στους απεργιακούς αγώνες που πρέπει να προγραμματιστούν, ώστε το νέο σχολικό έτος να ακυρώσει τα μαύρα αντιδραστικά μέτρα της κυβέρνησης και να σηματοδοτήσει ένα νέο προοδευτικό χάρτη εργασιακών, μορφωτικών και δημοκρατικών κατακτήσεων κόντρα στην πολιτική του μορφωτικού αποκλεισμού, του σκοταδισμού, της ανεργίας, των απολύσεων και του αυταρχισμού.

  • ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ-ΕΝΩΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ
  • ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
  • ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το