Η New Star παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα

το αριστούργημα του μοναδικού Σατγιαζίτ Ράι «Η ΘΕΑ» από τις 15/6

“Το να μην έχει παρακολουθήσει κάποιος τον κινηματογράφο του Ράι,

είναι σα να μην έχει δει τον Ήλιο ή τη Σελήνη

                                                                                 Ακίρα Κουροσάβα

Η «Θεά»  δραματοποιεί τους τρόπους με τους οποίους η συμβολική θεοποίηση

των γυναικών έρχεται με το κόστος της απόλυτης εκμετάλλευσής τους.

Ο  Satyajit Ray εξερευνά τη σύγκρουση μεταξύ φανατισμού και ελεύθερης βούλησης στο Devi (Η Θεά),

εκθέτοντας μια ανατρεπτικά σύγχρονη πρόκληση στη θρησκευτική ορθοδοξία και τις πατριαρχικές δομές εξουσίας.

DEVI – Η ΘΕΑ (1960)

 Σκηνοθεσία: Satyajit Ray

Σενάριο: Prabhat Kumar Mukherjee, Satyajit Ray

Πρωταγωνιστούν: Sharmila Tagore, Soumitra Chatterjee, Chhabi Biswas

Χώρα: Ινδία

Διάρκεια: 93 min

ΣΥΝΟΨΗ

Στην αγροτική Ινδία στο δεύτερο μισό του δέκατου ένατου αιώνα, αφού ο γιος του (Soumitra Chatterjee) φεύγει για την Καλκούτα για να ολοκληρώσει τις σπουδές του, ένας πλούσιος φεουδάρχης γαιοκτήμονας (Chhabi Biswas) καταλαμβάνεται από την ιδέα ότι η αγαπημένη του νύφη (η Σαρμίλα Ταγκόρ με τα στοιχειωμένα λυπημένα μάτια) είναι μια ενσάρκωση της Μητέρας Θεάς – μια αυταπάτη που αποδεικνύεται καταστροφική για τη νεαρή γυναίκα και τους γύρω της.

Ο Ράι φέρνει μια επανάσταση βγάζοντας την μηχανή στο δρόμο και αφομοιώνει τα διδάγματα του Ρενουάρ και του ιταλικού νεορεαλισμού σε μια αποκαλυπτική   αναπαράσταση της υπαίθρου, η οποία φέρνει το θεατή αντιμέτωπο με τα μεγάλα ζητήματα της μοίρας και των κοινωνικών αντιθέσεων, αλλά και αναδεικνύει την ποίηση των μικρών πραγμάτων με ένα παρθένο βλέμμα που ανανεώνει την κινηματογραφική γραφή. 

 Η προσαρμογή του Ray μετακινεί το χρονοδιάγραμμα της ιστορίας κατά σχεδόν έναν αιώνα. Μέχρι τότε, η αποικιακή κυριαρχία είχε εδραιωθεί στην Ινδία και είχε πυροδοτήσει μια αυξανόμενη αντίσταση. Η Αναγέννηση είχε ξεκινήσει και είχε γεννήσει το Brahmo Samaj, ένα μονοθεϊστικό σκέλος του Ινδουισμού που υποστήριζε φιλελεύθερες μεταρρυθμίσεις στις θρησκευτικές και κοινωνικές παραδόσεις. Οι οικογένειες Ταγκόρ και Ράι ήταν και οι δύο εξέχουσες στο κίνημα Μπράχμο, το οποίο απέρριπτε τα ινδουιστικά έθιμα όπως η λατρεία των ειδωλολατρών, η κάστα και το κάψιμο των χηρών και έκαναν εκστρατείες για την εκπαίδευση και την ισότητα των γυναικών. Οι οπαδοί του αγκάλιασαν το πνεύμα του δυτικού μοντερνισμού και του ορθολογισμού, αλλά τόνισαν τη συνέχειά του -τον «ομφάλιο λώρο» του, όπως το θέτει ο κριτικός Chidananda Das Gupta- με την αρχαία ινδική παράδοση. […]

TRAILER NEW STAR

FLICKR

Α4 ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ DEVI Η ΘΕΑ 02

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το