ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Η αξιολόγηση δεν θα περάσει! Υπογράφουμε μαζικά την απεργία – αποχή! Συνεχίζουμε μέχρι την τελική νίκη!

Πρόταση κλιμάκωσης των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων

Χαιρετίζουμε την μεγάλη απεργία της 15ης Φλεβάρη –την μεγαλύτερη από τον Οκτώβρη του 2021! Πραγματοποιήθηκαν δυναμικές συγκεντρώσεις σε πολλές πόλεις σε όλη την Ελλάδα, ενώ το συλλαλητήριο της Αθήνας συγκέντρωσε πάνω από 15.000 εκπαιδευτικούς! Αντίστοιχα μεγάλες ήταν και οι συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα. Για άλλη μια φορά ο κλάδος έδειξε την πλήρη αντίθεσή του στην αξιολόγηση και στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Με την απεργία τους οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ξεκάθαρα ότι ο ανταγωνισμός και το σχολείο της αγοράς που υποδεικνύουν η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ και υλοποιεί η κυβέρνηση, δε θα περάσουν. Όπως τα σταματήσαμε 41 χρόνια τώρα με όλες τις κυβερνήσεις και 7 διαφορετικούς νόμους, το ίδιο θα γίνει και αυτή τη φορά με το νόμο της Κεραμέως.

Κανείς δεν έχει πλέον το δικαίωμα να αγνοήσει τη συλλογική θέληση του κλάδου να συνεχίσουμε και να κλιμακώσουμε τον αγώνα.

Τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί υπογράφουν μαζικά τη δήλωση Απεργίας – Αποχής των ΔΟΕ/ΟΛΜΕ/ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ενώ ήδη ακυρώθηκαν οι πρώτες επισκέψεις των σχολικών συμβούλων στα σχολεία για να παρακολουθήσουν το μάθημα νεοδιόριστων συναδέλφων/ισσών, η υπουργός Παιδείας παριστάνει ότι η εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης δεν συναντάει αντιδράσεις! Τότε γιατί άραγε προχωράει σε βιαστικές και τραγελαφικές κινήσεις – κινήσεις πανικού, όπως να τοποθετεί συμβούλους γενικής αγωγής να αξιολογήσουν νεοδιόριστους ειδικής (Πελοπόννησο, Κρήτη, Αιγαίο…), χωρίς να έχουν τα τυπικά προσόντα και τη στοιχειώδη γνώση του επιστημονικού αντικειμένου; Γιατί οι σύμβουλοι προσπερνούν τις ενημερωτικές συναντήσεις, την υπογραφή των συμβολαίων που προβλέπει το ΦΕΚ και προχωρούν απευθείας σε επισκέψεις στα σχολεία, όπου σε πολλές περιπτώσεις βρίσκουν τείχος από τους/τις νεοδιόριστους/ες, τα σωματεία και τις επιτροπές αγώνα των συλλόγων; Γιατί η Κεραμέως απειλεί με παρακράτηση μισθού, ενώ ξέρει ότι τέτοια απειλή είναι ανυπόστατη;

Ο κλάδος όμως δεν εκφοβίζεται! Κόντρα στη λογική της εκλογικής αναμονής υπερασπίζουμε το δημόσιο, δωρεάν σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών!

Απαιτούμε την μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και μαζικούς διορισμούς όλων των ελαστικά εργαζόμενων με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις, τη μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, την υπογραφή γνήσιας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας εφ’ όλης της ύλης. Όχι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και το προσοντολόγιο. Απαιτούμε να σταματήσει η καταστρατήγηση κάθε εργασιακού δικαιώματος, μέσα από την εισαγωγική επιμόρφωση!

Τα σωματεία οργανώνονται και απαιτούν από τις ομοσπονδίες ουσιαστική κλιμάκωση της αντιπαράθεσης με την αξιολόγηση! Η συνάντηση συντονισμού ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ απ’ όλη την Ελλάδα στις 15/2, αμέσως μετά την απεργία, έβαλε επιτακτικά το ζήτημα της παραπέρα κλιμάκωσης του αγώνα, με πολύμορφο αγώνα και με νέα απεργία στις 3/3.

Αναντίστοιχη της απαραίτητης όξυνσης του αγώνα η απόφαση της ΟΛΜΕ για συνέλευση προέδρων στις 11/3

Στο ΔΣ της 16/2 η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ αποφάσισε να συγκληθεί γενική συνέλευση προέδρων στις 11/3, χωρίς κανέναν επιπλέον σχεδιασμό! Ως Παρεμβάσεις επιμείναμε ότι τα γεγονότα τρέχουν, οι νεοδιόριστοι/ες εκβιάζονται καθημερινά και δεν πρέπει να κωλυσιεργούμε. Προτείναμε η γενική συνέλευση των προέδρων να γίνει στις 5/3 -πρόταση στην οποία συμφώνησε και η ΑΣΕ- και κήρυξη απεργίας την Παρασκευή 3/3, με πανελλαδική κινητοποίηση στην Αθήνα.

  • Στο ΔΣ της ΔΟΕ στις 21/2 η πλειοψηφία των παρατάξεων επικαλέστηκε την απόφαση της ΟΛΜΕ και αποφάσισε γενική συνέλευση προέδρων στις… 13/3!

Την ώρα που η κυβέρνηση πιέζεται και ο σχεδιασμός της δεν βγαίνει στις προθεσμίες που επιθυμούσε, κάθε καθυστέρηση της δίνει πολιτικό χρόνο ώστε να εντείνει τον εκφοβισμό!

Να σταματήσει το παιχνίδι των ίδιων παρατάξεων σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, όπου στην ΔΟΕ επικαλούνται την ΟΛΜΕ και το ανάποδο για να μεταθέσουν χρονικά την αναγκαία κλιμάκωση του αγώνα όλο και πιο μακριά, μέχρι να φτάσουμε… στις εκλογές!

Επιμένουμε στο αναγκαίο για την περίοδο πρόγραμμα δράσης

  • Η γενική συνέλευση προέδρων να μετατεθεί νωρίτερα, την Κυριακή 5/3, με γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ 28/2 – 2/3.
  • Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση απεργία την Παρασκευή 3/3 (3ωρη ΟΛΜΕ + 3ωρη ΕΛΜΕ), με πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα.
  • Συγκέντρωση στο ΙΕΠ την Δευτέρα 6/3 στις 2μμ, σε συνεργασία με την ΔΟΕ, σε διαμαρτυρία για το αντιδραστικό/αναχρονιστικό περιεχόμενο της εισαγωγικής επιμόρφωσης και την προσπάθεια επιβολής της ως υποχρεωτικής.
  • Δημόσια δέσμευση της ΟΛΜΕ ότι σε περίπτωση που το υπουργείο πάει στα δικαστήρια και βγάλει παράνομη την απεργία – αποχή, προχωράμε σε επαναπροκήρυξη της απεργίας – αποχής από ΟΛΜΕ ή/και ΑΔΕΔΥ.
  • Αν και πάλι η απεργία – αποχή βγει παράνομη, η ΟΛΜΕ να καλέσει τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε επαναπροκήρυξη της απεργίας – αποχής από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης (ατομική, σχολικής μονάδας, συντονιστές κλπ). Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις δεσμεύονται ότι θα καταθέσουν στις ΕΛΜΕ πρόταση για επαναπροκήρυξη της απεργίας – αποχής από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης από τα πρωτοβάθμια σωματεία, σε συντονισμό μεταξύ τους.
  • Να εκδοθεί οδηγία προς τους/τις νεοδιόριστους/ες να απαντούν στους συμβούλους με e-mail και όχι τηλεφωνικά, παραθέτοντας την δήλωση απεργίας – αποχής και μόνο.
  • Συνεχίζουμε με στάσεις εργασίας της ΟΛΜΕ για να μην προχωρήσει η αξιολόγηση.
  • Να επεκταθούν οι τηλεδιασκέψεις σε όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.
  • Πραγματοποίηση μεγάλης κεντρικής συναυλίας για την παιδεία την υγεία και τον πολιτισμό στην Αθήνα μέσα στον Μάρτη (γύρω στις 10 – 20/3). Συγκεντρώσεις και καταλήψεις στις διευθύνσεις με κεντρικό ζήτημα τις μονιμοποιήσεις των εκπαιδευτικών και πίεση ώστε να συνεδριάσουν τα ΠΥΣΔΕ για να μονιμοποιήσουν.
  • Οι ΕΛΜΕ να πραγματοποιήσουν συναντήσεις με συλλόγους και ενώσεις γονέων.
  • Προχωράμε σε πολύμορφες δράσεις ενάντια στην εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης: καλούμε τις ΕΛΜΕ σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στα γραφεία των συμβούλων, προχωράμε σε συμβολικές κατα- λήψεις διευθύνσεων εκπαίδευσης κλπ.
  • Οργανώνουμε την ακύρωση του διαγωνισμού της «ελληνικής PISA» που συνδέεται με την αξιολόγηση των σχολείων σε κάθε περιοχή και καλούμε τις ΕΛΜΕ να πάρουν όλες τις πρωτοβουλίες (ενημερώσεις, συναντήσεις γράμμα στους γονείς, αφίσα, κινητοποιήσεις, απεργίες, κ.ά.).

*********

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Όχι στην εισαγωγική επιμόρφωση διάλυσης των εργασιακών μας δικαιωμάτων!

Σε κάθε ευκαιρία το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση αποδεικνύουν ότι επιδιώκουν την επιστροφή των εργασιακών δικαιωμάτων στο μεσαίωνα και χρησιμοποιούν κάθε αυταρχική μεθόδευση! Σε ένα περιβάλλον αυταρχισμού και διοικητισμού, την ίδια στιγμή που το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί την ατομική αξιολόγηση εκβιάζοντας με τη μονιμοποίηση τις/τους νεοδιόριστες/ους, κάνει απρόκλητη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα και καταστρατηγεί βάναυσα το εργασιακό ωράριο θέτοντας ξανά εκβιαστικά διλήμματα. Είναι σαφές πως επιχειρεί να δημιουργήσει μια νέα γενιά πειθήνιων εργαζόμενων που θα εκτελούν εντολές ανά πάσα στιγμή με τον πέλεκυ της υποχρεωτικότητας και της αξιολόγησης να αποτελούν μια μόνιμη απειλή για την υπηρεσιακή τους εξέλιξη.

Συγκεκριμένα το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει την:

  • αποδοχή της παραβίασης εργασιακών δικαιωμάτων και ειδικότερα του ορισμένου εργασιακού ωραρίου ως υποχρέωση συνδεδεμένη με τη μόνιμη και σταθερή εργασία.
  • ανά πάσα στιγμή διαθεσιμότητα του/της εργαζόμενου/ης στην απλήρωτη υπερωριακή απασχόληση που ορίζεται από τον εργοδότη και συνδέεται με την ατομική αξιολόγηση.
  • εμπέδωση της αντίληψης πως «ποτέ και τίποτα δε θα είναι αρκετό». Οι νεοδιόριστοι/ες εκπαιδευτικοί έχουν εργαστεί ήδη στο Δημόσιο σχολείο ως αναπληρωτές/τριες για πολλά χρόνια, ενώ έχουν πραγματοποιήσει ανάλογη επιμόρφωση στο παρελθόν.
  • στρεβλή αντίληψη περί επιμόρφωσης μέσω τηλεδιασκέψεων, αντί για ουσιαστική βιωματική επιμόρφωση οργανωμένη από πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Η εισαγωγική επιμόρφωση είναι πρόγραμμα ΕΣΠΑ και έχει τη σφραγίδα των κυβερνητικών επιλογών που προωθούνται σε όλες της χώρες της Ε.Ε. και βρίσκουν σθεναρή αντίσταση από το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό κίνημα. Είναι η βίαιη και αυταρχική ένταξη του νεοδιόριστου στο σχολείο της αγοράς. Το σχολείο του ελέγχου, της λογοδοσίας, του ανταγωνισμού, της προσοντολαγνείας, της ιεραρχικής κατάταξης, στο οποίο τα παιδιά των εργαζόμενων θα πρέπει να το πληρώνουν και στο οποίο τα παιδιά των ανέργων, των φτωχών, των μεταναστών, των κάθε είδους «διαφορετικών» -εάν βρίσκουν θέση- θα αποτελούν «προβλήματα προς διαχείριση» ενώ ταυτόχρονα θα εξορίζεται κάθε απελευθερωτική, δημιουργική διάσταση της γνώσης, και εντέλει η χαρά για όλους τους εμπλεκόμενους, εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Όλα αυτά οδήγησαν σε μια εισαγωγική επιμόρφωση που προβλέπεται να πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου εκτός εργασιακού ωραρίου, ακόμα και σε ημέρες επίσημων αργιών, όπως η Καθαρή Δευτέρα, μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας ή της δεύτερης εβδομάδας του Πάσχα. Ήδη, ανακοινώνεται ανά περιοχές και ομάδες το πρόγραμμα σε ώρες εκτός εργασιακού ωραρίου στις/στους εκπαιδευτικούς. Επιμορφωτές δημιουργούν ομάδες συνομιλίας στο viber με τους επιμορφωμένους τους, χωρίς τη συναίνεσή τους, τους αναθέτουν ύλη προς μελέτη για το πρώτο μάθημα και τους υποχρεώνουν να έχουν μόνιμα ανοιχτές κάμερες για να ελέγχουν την παρουσία τους!

Επιπλέον, οι επιμορφούμενοι καλούνται να πραγματοποιήσουν υποχρεωτικά εργασίες και διάφορες εξεταστικές διαδικασίες με τις οποίες θα κριθούν αν παρακολούθησαν επιτυχώς την επιμόρφωση.

Δηλαδή, μπορεί κάποιος/α επιμορφούμενος και να απορριφθεί; Στην πραγματικότητα φαίνεται πως το υπουργείο επιδιώκει να θέσει ένα νέο εξεταστικό φίλτρο. Μετά το προσοντολόγιο, την προσπάθεια της επιβολής της αξιολόγησης, τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και όλα τα σχετικά που μηχανεύονται, σχεδιάζουν να βάλουν και προϋποθέσεις ελέγχου, κατηγοριοποίησης και απόρριψης ακόμα και μέσω της διαδικασίας της εισαγωγικής επιμόρφωσης. Να μην αρκεί η παρακολούθηση για να δίνεται η βεβαίωση και να μην είναι επαρκής προϋπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση του προ- γράμματος!

Ο πραγματικός χαρακτήρας της επιμόρφωσης αποδεικνύεται από ότι πολλοί από όσους καλούνται, όχι μόνο εργάζονται επί πολλά έτη στο δημόσιο σχολείο -ίσως και πολλά περισσότερα από τους επιμορφωτές τους- αλλά έχουν ήδη παρακολουθήσει στο παρελθόν πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης, το οποίο με αυτόν τον τρόπο ακυρώνεται! Και αντί να εξαιρεθούν καλούνται να ένα εξοντωτικό και εκτός ωραρίου πρόγραμμα!

Οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι:

  • Η μη συμμετοχή στην εισαγωγική επιμόρφωση, με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, δεν μπορεί να επιφέρει καμία βλαπτική επίπτωση που να σχετίζεται με τη μονιμοποίηση, ούτε με τη μισθολογική εξέλιξη.
  • Κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει σε εκτός εργασιακού ωραρίου επιμορφώσεις.
  • Η εισαγωγική επιμόρφωση αφορά αποκλειστικά την αλλαγή βαθμού (και όχι μισθού ή ΜΚ) που είναι όρος για διεκδίκηση θέσης στελέχους εκπαίδευσης.

Απαιτούμε:

  • Να μη γίνει καμιά επιμορφωτική διαδικασία εκτός εργασιακού ωραρίου ή σε μέρες σχολικών διακοπών.
  • Να μην απαιτείται η εκπόνηση εργασιών τη στιγμή που η επιμόρφωση χωρίς απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
  • Η επιμόρφωση να γίνει δια ζώσης αποκλειστικά.
  • Να απαλλαγούν όσοι έχουν ήδη παρακολουθήσει εισαγωγική επιμόρφωση.

Καλούμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ κάθε επιμόρφωση να πραγματοποιείται:

  • Με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, εντός του εργασιακού ωραρίου και με ταυτόχρονη απαλλαγή από άλλα καθήκοντα (π.χ. μεταξύ 15-30 Ιουνίου, 1-10 Σεπτεμβρίου).
  • Μόνο δια ζώσης με φυσική παρουσία και με την επιστημονική ευθύνη των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

Διεκδικούμε:

  • Η επιμόρφωση να οργανώνεται από δημόσιους φορείς (σε σύνδεση με τα Πανεπιστήμια – Παιδαγωγικά Τμήματα), να είναι δωρεάν, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, απαλλαγμένη από οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης-κατάταξης των εκπαιδευτικών με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες.
  • Οι επιμορφωτικές διαδικασίες να προτείνονται, να επιλέγονται και να ελέγχονται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και η επιμόρφωση να γίνεται με ελεύθερη επιλογή, με βάση τα ενδιαφέροντα του εκπαιδευτικού, μέσα από ένα πλήθος προσφερόμενων επιλογών στις οποίες έχει διατυπώσει πρόταση και τις έχει συνδιαμορφώσει.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το