Στο υπό κατάληψη Λύκειο ΚΑΝΤ της Ρώμης πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή επίθεση της αστυνομίας. Σε ένα από τα πολλά βίντεο που τραβήχτηκαν από τους μαθητές, φαίνεται η στιγμή που η αστυνομία εισέβαλε  στο σχολείο και επιτέθηκε με αγριότητα στους μαθητές.

Οι μαθητές του λυκείου μετά από εβδομάδες πολύμορφων κινητοποιήσεων με αίτημα το ασφαλές άνοιγμα του σχολείου τους  αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κατάληψη. 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Η ιταλική κυβέρνηση δεν πήρε κανένα απολύτως μέτρο για την προστασία των μαθητών, ενώ, όπως και στην Ελλάδα, τελικά στις αρχές Νοέμβρη έκλεισαν γυμνάσια και λύκεια και εφαρμόστηκε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Με σειρά κινητοποιήσεων σε όλη την Ιταλία οι μαθητές των λυκείων της Ιταλίας ζήτησαν να μπορέσουν να επιστρέψουν στις τάξεις τους και να ολοκληρωθεί η φάση της τηλεκπαίδευσης. «Θέλουμε να μετατραπούμε σε προτεραιότητα της χώρας, φτάνει με τις αναβολές και την αβεβαιότητα», ήταν ένα από τα συνθήματα των μαθητών της ιταλικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι περισσότεροι οργάνωσαν μαθήματα έξω από τα σχολικά τους κτήρια, σε πάρκα, πλατείες, ενώ στην Ρώμη συγκεντρώθηκαν πάνω από χίλιοι νέοι, στην είσοδο γνωστών κλασικών και πρακτικών λυκείων της πόλης, όπως το Μαμιάνι, το Τάσο, το Καβούρ και το Ρίγκι.

Από τα μέσα Γενάρη το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να ανοίξουν και τα γυμνάσια και τα λύκεια χωρίς να έχουν παρθεί ουσιαστικά μέτρα, ενώ παράλληλα εκρηκτική είναι η κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Είναι χαρακτηριστικό το σύνθημα των Ιταλών μαθητών που συμπυκνώνει την κατάσταση που βιώνουν: «Εξ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς μέσα, δια ζώσης εκπαίδευση χωρίς προστασία». Την Παρασκευή που μας πέρασε πραγματοποιήθηκαν νέες μαθητικές κινητοποιήσεις.

Σύμφωνα με πολλούς παρατηρητές, η επιστροφή στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να επισπευσθεί και λόγω του ότι, όλο και συχνότερα, σε δρόμους και πλατείες της Ιταλίας τελευταία καταγράφονται εντάσεις, συγκρούσεις και χειροδικίες, με την συμμετοχή νέων που άρχισαν να παρουσιάζουν μια πρωτόγνωρη, για τα δεδομένα της χώρας, επιθετικότητα.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το