Εξαιρετικό μήνυμα αντίστασης στέλνουν από τη Νίσυρο οι εκπαιδευτικοί. Ένα μάθημα αντίστασης στην «αξιολόγηση» -και όχι μόνον- που χρειάζεται να εμπεδώσει κάθε εκπαιδευτικός.  Γράφουν μεταξύ άλλων για τους «αξιολογητές»: «οι εκπρόσωποι ενός νόμου, που θέτει σε κίνδυνο το δημόσιο, δημοκρατικό κι ελεύθερο χαρακτήρα του σχολείου, δεν είναι ευπρόσδεκτοι στο χώρο εργασίας μας».

Αλλά και για την ποιότητα των νέων επιθεωρητών: «μας αντιμετώπισε με σαρκασμό και απαξίωση, προσπαθώντας να άρει την ευθύνη της διαδικασίας από εκείνη, λέγοντας μας χαμογελώντας “ότι απευθυνόμαστε σε λάθος πρόσωπο” αλλά και ειρωνικά ευχόμενη μας “καλή διαμονή στο προαύλιο”, καθώς επρόκειτο για μια πολύ κρύα μέρα με δυνατό άνεμο. Εμείς δεν απομακρυνθήκαμε από εκεί, πιστοί/ές στις θέσεις μας. Κι εκείνη έδειξε να κάνει κατάχρηση του χρόνου που της αναλογούσε, αφού επέλεξε να παραμείνει πολύ παραπάνω, μετά το πέρας της διαδικασίας».

Και καταλήγουν διδάσκοντας ένα σπουδαίο μάθημα αντίστασης: «Είμαστε ένα μικρό σχολείο, στην άκρη της Ελλάδας, αλλά οι εκπαιδευτικοί που εργαζόμαστε σε αυτό τιμούμε το λειτούργημα μας. Δε θα καμφθεί το πνεύμα μας από τους ψευτοεκβιασμούς των οργάνων ενός άδικου και λανθασμένου νόμου. Η αντίσταση είναι συνταγματικό μας δικαίωμα όχι πειθαρχικό αδίκημα. Ο μόνος τρόπος να καταλάβουν οι έχοντες/ουσες την εξουσία ότι δε θα επιτρέψουμε την περαιτέρω διάλυση του δημόσιου σχολείου είναι η αντίσταση με κάθε νόμιμο μέσο. Όσο έστω και ένας εκπαιδευτικός ανά σχολική μονάδα συνεχίζει να αντιστέκεται στο νόμο που καταστρέφει τα δημόσια σχολεία που αγαπάμε και υπηρετούμε, υπάρχει ελπίδα. Κανείς να μη παραιτηθεί, σε κάθε σχολείο της Ελλάδας, να συνεχίσουμε να διεκδικούμε για τους μαθητές μας ποιοτική και ουσιαστική εκπαίδευση. Κανείς δεν είναι μόνος και μόνη. Όλοι έχουμε όπλα αντίστασης, ας τα χρησιμοποιήσουμε ενωμένοι. Οι 13 εκ των 19 του συλλόγου μας είπαμε ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ Γ/ΛΤ ΝΙΣΥΡΟΥ. Θάρρος παντού! Το δίνουμε ο ένας στον άλλο!»

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

 Σήμερα επισκέφτηκε το Γυμνάσιο/Λυκειακές τάξεις Νισύρου υπάλληλος του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προκειμένου να αξιολογήσει συνάδελφο εκπαιδευτικό, που υποχρεώθηκε να υποκύψει στη διαδικασία. Μπορεί η αξιολογήτρια να ήρθε για να επιτελέσει το “καθήκον” της βάσει του νόμου 4823/21, αλλά όλοι ξέρουμε ότι αυτό ήταν μια κοροϊδία! Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών του συλλόγου μας την ‘υποδέχθηκε’ επιδίδοντάς της υπόμνημα διαμαρτυρίας γνωστοποιώντας ότι οι εκπρόσωποι ενός νόμου, που θέτει σε κίνδυνο το δημόσιο, δημοκρατικό κι ελεύθερο χαρακτήρα του σχολείου, δεν είναι ευπρόσδεκτοι στο χώρο εργασίας μας.

Με ειρηνικό, τρόπο της γνωστοποιήσαμε πως για όσο διάστημα παραμένει στη σχολική μας μονάδα, κανείς και καμιά από μας δε θα μπει για μάθημα, κάνοντας στάση εργασίας, όπως νόμιμα έχει προκηρύξει το συνδικαλιστικό μας όργανο, η ΟΛΜΕ, ως μέσο αντίστασης στο νόμο της απαξίωσης του σχολείου.

Όπως ήταν αναμενόμενο, μας αντιμετώπισε με σαρκασμό και απαξίωση, προσπαθώντας να άρει την ευθύνη της διαδικασίας από εκείνη, λέγοντας μας χαμογελώντας “ότι απευθυνόμαστε σε λάθος πρόσωπο” αλλά και ειρωνικά ευχόμενη μας “καλή διαμονή στο προαύλιο”, καθώς επρόκειτο για μια πολύ κρύα μέρα με δυνατό άνεμο. Εμείς δεν απομακρυνθήκαμε από εκεί, πιστοί/ές στις θέσεις μας. Κι εκείνη έδειξε να κάνει κατάχρηση του χρόνου που της αναλογούσε, αφού επέλεξε να παραμείνει πολύ παραπάνω, μετά το πέρας της διαδικασίας, δήθεν για διεκπεραίωση γραφειοκρατικών εργασιών, αγνοώντας ακόμη και τις ευγενικές συστάσεις του διευθυντή να ολοκληρώσει ώστε να προσέλθουμε στην εργασία μας. Απαξίωση της βούλησης της πλειοψηφίας, έτσι λέγεται αυτό. Όμως ο καιρός που ψήναμε πίτες, βάζαμε τα καλά μας και καλοπιάναμε τον επιθεωρητή πρέπει να παραμείνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και πουθενά αλλού!

Είμαστε ένα μικρό σχολείο, στην άκρη της Ελλάδας, αλλά οι εκπαιδευτικοί που εργαζόμαστε σε αυτό τιμούμε το λειτούργημα μας. Δε θα καμφθεί το πνεύμα μας από τους ψευτοεκβιασμούς των οργάνων ενός άδικου και λανθασμένου νόμου. Η αντίσταση είναι συνταγματικό μας δικαίωμα όχι πειθαρχικό αδίκημα. Ο μόνος τρόπος να καταλάβουν οι έχοντες/ουσες την εξουσία ότι δε θα επιτρέψουμε την περαιτέρω διάλυση του δημόσιου σχολείου είναι η αντίσταση με κάθε νόμιμο μέσο. Όσο έστω και ένας εκπαιδευτικός ανά σχολική μονάδα συνεχίζει να αντιστέκεται στο νόμο που καταστρέφει τα δημόσια σχολεία που αγαπάμε και υπηρετούμε, υπάρχει ελπίδα. Κανείς να μη παραιτηθεί, σε κάθε σχολείο της Ελλάδας, να συνεχίσουμε να διεκδικούμε για τους μαθητές μας ποιοτική και ουσιαστική εκπαίδευση. Κανείς δεν είναι μόνος και μόνη. Όλοι έχουμε όπλα αντίστασης, ας τα χρησιμοποιήσουμε ενωμένοι. Οι 13 εκ των 19 του συλλόγου μας είπαμε ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ Γ/ΛΤ ΝΙΣΥΡΟΥ. Θάρρος παντού! Το δίνουμε ο ένας στον άλλο!

Ακολουθεί το υπογεγραμμένο υπόμνημα διαμαρτυρίας μας. 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ/ΛΤ ΝΙΣΥΡΟΥ

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ & ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΟΙ ΣΤΗ ΝΙΣΥΡΟ!

Εμείς, οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου/ΛΤ Νισύρου, σήμερα 29-11-2023, με αφορμή την ατομική αξιολόγηση της συναδέλφου μας, θέλουμε να καταστήσουμε σαφή την αντίθεση μας με την αντιεκπαιδευτική αυτή διαδικασία που λαμβάνει χώρα στη σχολική μας μονάδα.

Είναι ένας φαύλος, τιμωρητικού χαρακτήρα και άκρως επικίνδυνος για την εκπαιδευτική ελευθερία και το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου θεσμός που μόνο βελτίωση στο εκπαιδευτικό έργο δε παρέχει, τουναντίον το παρακωλύει και το υποβαθμίζει.

Γιατί η διεθνής εμπειρία έχει αποδείξει πως η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών οδηγεί σε:

1.Υπερβολική έμφαση στις δοκιμασίες και τις βαθμολογίες, αλλά και απαξίωση της ποιότητας του

εκπαιδευτικού έργου.

  1. Μείωση της εκπαιδευτικής καινοτομίας και ελευθερίας.
  2. Διαταραχή στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  3. Δυσμενείς επιπτώσεις στην ψυχολογία των εκπαιδευτικών/επαγγελματική εξουθένωση.
  4. Περαιτέρω πίεση και τυποποίηση για τους ήδη εξαντλημένους μαθητές μας.
  5. Κατακερματισμό του δημόσιου σχολείου σε “πολλών ταχυτήτων” και κατάλυση των

δημοκρατικών αρετών της ισηγορίας και ισότητας.

Ο νόμος 4823/2021 πρέπει να μείνει στα χαρτιά και το δείχνουμε έμπρακτα με την εναντίωσή μας στο λάθος, πράγμα που αποτελεί συνταγματικό μας δικαίωμα όντας εργαζόμενοι και πολίτες.

 Όσο, λοιπόν, περνά απ’ το χέρι εκπαιδευτικών σαν κι εμάς που παραδίδουμε αυτό το υπόμνημα διαμαρτυρίας σήμερα στην εκπρόσωπο αυτού του συστήματος αξιολόγησης, θα μαχόμαστε σθεναρά για ένα ελεύθερο και δημοκρατικό σχολείο, το οποίο υπηρετούμε ψυχή τε και σώματι καθημερινά εδώ στις εσχατιές της χώρας μας. Θα λέμε “ναι” πάντα σε κάθε ουσιώδη προσθήκη βελτίωσης του εκπαιδευτικού μας έργου, σε επιμορφώσεις και διαδικασίες που όντως μας ωθούν να γίνουμε καλύτεροι επί της ουσίας. Θα λέμε “όχι” στην ατομική αξιολόγηση όπως και σε ό, τι βλάπτει το δημόσιο, δωρεάν σχολείο. Και δε θα σταματήσουμε να υποστηρίζουμε με μεγάλη αποφασιστικότητα όποιον/α συνάδελφο δε θέλει να εμπλακεί σε αυτή την απαξιωτική και ανούσια διαδικασία.

Σε ένδειξη στήριξης και σεβασμού στη συνάδελφο, δε παρεμβαίνουμε πιο δυναμικά στη δοκιμασία της ατομικής αξιολόγησής της, μια και η ίδια δέχτηκε να την υποστεί.

Σε ένδειξη αγανάκτησης και διαμαρτυρίας, υπογράφουμε το κείμενο αυτό. Επίσης, πολλοί από εμάς πραγματοποιούμε νόμιμη και προκηρυγμένη απ’ το συνδικαλιστικό μας όργανο της ΟΛΜΕ, στάση εργασίας για όσο διαρκεί η παρωχημένη και απεχθής αυτή διαδικασία.

Δε δεχόμαστε οποιαδήποτε διαδικασία μας γυρνά σε πιο σκοτεινές για την εκπαίδευση εποχές.

Γιατί η δημόσια εκπαίδευση δεν έχει ανάγκη από επιθεωρητές που σφίγγουν κι άλλο το ζωνάρι σε κάθε ένα άθλια αμειβόμενο και καθημερινά δοκιμαζόμενο εκπαιδευτικό. Σχολείο με ουσία, φτάνει η κοροϊδία!!!

Η ακριτική Νίσυρος λέει δυνατά ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟ!!!

ΟΜΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Γ/ΛΤ ΝΙΣΥΡΟΥ

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΙ 13 ΕΚ ΤΩΝ 19 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ:

ΒΑΝΤΟΛΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΓΙΑΝΝΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΖΗΣΟΠΟΥΛΟΥ ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ

ΙΝΤΖΕΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΚΑΡΑΝΑΣΤΑΣΗ ΗΛΙΑΝΑ

ΚΟΝΙΔΑΡΗ ΕΛΕΝΗ

ΚΟΤΣΙΝΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΜΕΤΑΞΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΔΑΦΝΗ

ΠΑΡΑΣΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΠΙΣΤΟΛΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

ΣΟΥΛΙΩΤΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΥΓ Τι να προσθέσουμε; Ευχαριστίες από καρδιάς, γιατί  μας κάνετε περήφανους με τη στάση σας!

πηγή: drepani.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το