Στο διάγγελμα της Τετάρτης ο πρωθυπουργός είπε ότι το υπουργείο Παιδείας «είναι έτοιμο να εφαρμόσει διαδικασίες τηλε-μαθημάτων, αρχικά στην Γ΄ Λυκείου, και έχει επεξεργαστεί σενάρια για όλες τις βαθμίδες». Η υπουργός αλλά και η υφυπουργός Παιδείας στις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές τους εμφανίσεις δεν παραλείπουν να λένε ότι το υπουργείο είναι απόλυτα έτοιμο για τα εξ αποστάσεως μαθήματα. Το κατά πόσο είναι αλήθεια αυτό και το αν ένα τέτοιο σενάριο είναι εφικτό και υλοποιήσιμο αμφισβητείται έντονα.

Είναι βέβαιοι οι ιθύνοντες ότι όλοι οι μαθητές διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή ή αξιόπιστη σύνδεση στο διαδίκτυο; Γιατί σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 21,5% των νοικοκυριών της χώρας δεν έχουν καθόλου πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους!

Μάνι μάνι λοιπόν οι εξαγγελίες για εξ αποστάσεως μαθήματα με τη χρήση των νέων τεχνολογιών μετατρέπονται σε ανεδαφικές μεγαλοστομίες, εκτός και αν το υπουργείο χρηματοδοτήσει την εγκατάσταση οπτικών ινών για τους μαθητές των απομακρυσμένων περιοχών ή επιδοτήσει τις οικογένειες των μαθητών που ζουν στο -ή κάτω από το- όριο της φτώχειας και για τους οποίους η απόκτηση ηλεκτρονικού υπολογιστή αποτελεί πολυτέλεια.

Επίσης το υπουργείο ξεχνάει έναν ακόμη βασικό παράγοντα. Οτι προκειμένου να έχουμε μια ποιοτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία θα υποκαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί, απαιτείται εκπαίδευση μαθητών και καθηγητών.

Χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί θα πρέπει να εισέλθουν ταυτόχρονα σε εικονικές τάξεις μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες, κάτι το οποίο απαιτεί ιδιαίτερες τεχνολογικές γνώσεις, την ώρα μάλιστα που δεν είναι καν σίγουρο αν υπάρχει διαθέσιμη πλατφόρμα που να μπορεί να σηκώσει το βάρος όλων αυτών των χρηστών.

Πηγή: Διαλεκτή Αγγελή – efsyn.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το