Εγκλωβισμένη στα ψέματά της παραμένει η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, όπως φαίνεται από τη  συνέντευξη στο TheTOC που μίλησε για τον κορονοϊό και τα σχολεία, τις καταλήψεις, τις τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών, την ηλεκτρονική ψηφοφορία, την τηλεκπαίδευση κ.α.

Αναλυτικά τα βασικά σημεία:

  1. Σε ερώτηση για την κατάσταση στα σχολεία με τον κορονοϊό απάντησε: «Κλείσαμε μόλις ένα μήνα λειτουργίας των σχολείων μας και η κατάσταση έχει ως εξής. Είμαστε περίπου σε κρούσματα – αθροιστικά από την αρχή της χρονιάς – στο 0,02% του μαθητικού πληθυσμό και στο 0,05% για τους εκπαιδευτικούς. Κλειστά σχολεία έχουμε αυτή τη στιγμή 31 σε πάνω από 14.000 σχολεία συνολικά. Και κλειστά τμήματα 224 σε πάνω από 80.000 τμήματα πανελλαδικώς».

Είναι πασιφανές ότι με μόνο μέτρο την καθολικότητα της μάσκας και χωρίς ούτε ένα δωρεάν διαγνωστικό τεστ στα σχολεία, ακόμα κι εκεί που εμφανίζεται κρούσμα, μόνο γέλιο και αηδία προκαλούν τα στατιστικά 0,… που παραθέτει η υπουργός.

Η κυβέρνηση δε δίνει στοιχεία και εξακολουθεί να παίζει κορώνα γράμματα την υγεία και τη  ζωή των μαθητών, των γονιών τους και των εκπαιδευτικών. Με ποια λογική πάνω από 9 άτομα «συνωστίζονται», ενώ 27 μαθητές κι ένας καθηγητής στη σχολική τάξη δεν υπάρχει θέμα;  Ενώ, λοιπόν, η κυβέρνηση καταφεύγει σε περιοριστικά μέτρα, απαγορεύοντας την είσοδο σε πολλά άτομα σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους (τράπεζες, υπηρεσίες, μέσα μεταφοράς κλπ) για την αποφυγή -τάχα- του συνωστισμού, στις σχολικές αίθουσες των 30 και 40 τμ μπορούν να στοιβάζονται χωρίς πρόβλημα 25 και 27 παιδιά! Ακραίο το παράδειγμα της Κοζάνης που κυκλοφορούν σαν φαντάσματα μόνο εκπαιδευτικοί και μαθητές.

  1. «Από την αρχή αυτής της κρίσης ακολουθούμε τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων. Όλα αυτά είχαν συζητηθεί εκτενώς με τους επιστήμονες, και ήταν προτεραιότητα για μας και να διασφαλίσουμε την υγεία, αλλά και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.»

Η αλήθεια είναι ότι ακολουθούν τις οδηγίες των (ει) δικών τους επιστημόνων. Δε διαψεύστηκε ποτέ η είδηση: «Στην πραγματικότητα ο κ. Τσιόδρας έχει διαφωνήσει δυο φορές με κυβερνητικές αποφάσεις και όλοι οι επιδημιολόγοι ήταν μαζί του. Η πρώτη ήταν για τα σχολεία και τα τμήματα των 25 παιδιών, για τα οποία επέμενε να είναι στους 15 μαθητές το όριο. Και η δεύτερη φορά για την πληρότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς επέμενε να είναι στο 50%»

  1. «Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Και έχει αποδείξει ότι σε αυτή την πολύ δύσκολη συγκυρία, μπορεί να ανταπεξέλθει εξαιρετικά σε μία πάρα πολύ μεγάλη πρόκληση. Το Υπουργείο Παιδείας είχε φροντίσει ούτως ώστε από την αρχή της σχολικής χρονιάς, να έχουν εκδοθεί όλες οι οδηγίες, όλο το πλαίσιο λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης, για το ενδεχόμενο ότι μπορεί να έκλεινε ένα σχολικό τμήμα ή ένα σχολείο».

Η αλήθεια είναι ότι η συντριπτική πλειονότητα των καθηγητών στη συντριπτική πλειονότητα των σχολείων αρνήθηκε τον ρόλο του on-line χωροφύλακα. Από την αρχή της χρονιάς δεν έκανε τίποτα το ΥΠΑΙΘ. Ακόμα εκκρεμούν τα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που θα στοιχίσουν 2 εκ. ευρώ στο δημόσιο για να τραφούν οι διάφοροι ημέτεροι. Για να μη μιλήσουμε για τις τραγικές ελλείψεις σε εξοπλισμό. Μόνο η cisco και οι λοιποί συγγενείς χαίρονται από την τηλεκπαίδευση που ξεκοκκαλίζουν εκατομμύρια ευρώ.

Να μη σχολιάσω το «ανταπεξέλθει». Η «ά(χ)ριστη»και άνευ παιδείας υπουργός παιδείας ουκ ολίγες φορές επιδεικνύει την αγραμματοσύνη της.

  1. «Με πάνω από 25 μαθητές είναι μόλις το 3% των σχολικών τμημάτων της χώρας. Επειδή ήταν σημαντικό και για εμάς και για τους επιστήμονες να επιστρέψουμε σε μία κανονικότητα στα σχολεία, , έχουμε προβλέψει αυξημένα μέτρα προστασίας. Επιπλέον, το κάθε μέτρο δεν εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο σε κάθε πληθυσμιακή ομάδα. Για παράδειγμα, η απόσταση. Εμείς οι ενήλικες μπορεί να τηρούμε πολύ καλά την απόσταση, πλην όμως, όταν θα πας να επιβάλεις την απόσταση σε μαθητές για παράδειγμα του Δημοτικού, και πέντε και δέκα μαθητές να βάλεις σε μία τάξη, η φυσική τους τάση θα είναι να έρθουν κοντά. Ποιο είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο για αυτές τις πληθυσμιακές ομάδες; Η μάσκα. Και όπως φαίνεται από τα μέχρι σήμερα δεδομένα, αυτή πραγματικά αποδίδει».

         Με άλλα λόγια τι 5, τι 25 – 27  παιδιά ανά τάξη είναι το ίδιο για την μετάδοση του κορονοϊού! Τα λεγόμενά της να έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με όσα υποστηρίζει η επιστημονική, εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα. Ο βασιλιάς είναι γυμνός. Το μόνο μέτρο προστασίας η μάσκα! Σχεδόν 1 εκατομμύριο (996.689) είναι οι μαθητές που φοίτησαν πέρυσι σε τμήματα άνω των 17 ατόμων, τα οποία έφταναν τα 45.633. Το 75% δηλαδή του μαθητικού πληθυσμού φοίτησε πέρυσι σε τάξεις που υπερέβαιναν τους 17 μαθητές. Η κυρία Κεραμέως, εν μέσω πανδημίας, νομοθέτησε την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα από 22 στους 25 στα νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά! 

  1. «Αυτή τη στιγμή έχουμε προχωρήσει σε προσλήψεις νεοδιόριστων και αναπληρωτών που φτάνουν τις 49.214. Σε σχέση με- για παράδειγμα- το 2016 επί της προηγούμενης κυβέρνησης, που ήμασταν περίπου στις 22.000. Το 2017 είχαν γίνει γύρω στις 26.000 προσλήψεις, το 2018 περίπου 34.000. Τώρα είμαστε πάνω από τις 49.000. Οι τελευταίες προσλήψεις που κάναμε ήταν για να προστατεύσουμε και να αντικαταστήσουμε εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου. Ευθύνη της Πολιτείας λοιπόν είναι να τους προστατεύσει. Και προβλέψαμε τρίμηνες συμβάσεις. Και θέλω να το υπογραμμίσω αυτό, παρότι είχε κάποιες αντιδράσεις. Γιατί το υπογραμμίζω; Γιατί αφενός είναι σημαντικό να προστατεύσουμε τους εκπαιδευτικούς μας που ανήκουν σε αυτές τις ευάλωτες ομάδες, από την άλλη όμως είναι σημαντικό να σεβαστούμε και τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Και άρα να κάνουμε τις προσλήψεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα- όσο υπάρχει ανάγκη- και αν χρειαστεί θα τις ανανεώσουμε, αλλά δεν θα προσλάβουμε από τώρα για ένα χρόνο, για να έχουμε να πληρώνει ο φορολογούμενος δύο εκπαιδευτικούς για μία θέση, ενώ δεν ξέρουμε αν σε 4-5 μήνες θα υπάρχει αυτή η ανάγκη».

Ότι αυξάνει από χρόνο σε χρόνο ο αριθμός των αναπληρωτών δεν είναι κατόρθωμα, αλλά κατάντια! Δείχνει τις τραγικές ελλείψεις σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και αποδεικνύει πόσο σωστό και δίκαιο είναι το αίτημα – κορυφαίο μάλιστα τα τελευταία χρόνια – της εκπαιδευτικής κοινότητας για μόνιμους μαζικούς διορισμούς. Εξάλλου ακόμα και τώρα στα μέσα του Οκτώβρη υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών. Ακόμα και πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα δε διδάσκονται σε πολλά σχολεία. Για τους 3μηνίτες αναπληρωτές τι να πούμε; Για γέλια και για κλάματα. Μόνο παιδαγωγικό έργο δεν μπορούν να ασκήσουν. Η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης μέσω του κρατικού προϋπολογισμού έχει μειωθεί κατά 27% από το 2009. Χρηματοδότηση, υλικοτεχνικές υποδομές και προσλήψεις διδακτικού προσωπικού είναι οι τρεις μεγαλύτερες πληγές της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

  1. Για την τηλεκπαίδευση και τις καταλήψεις: «Ήταν σημαντικό να εφαρμόσουμε παιδαγωγικά μέτρα απέναντι σε αυτό το διαχρονικό φαινόμενο της χώρας μας, σε αυτή τη διαχρονική παθογένεια. Δεν είναι δυνατόν μία ισχνή μειοψηφία να στερεί από την πλειοψηφία το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Δώσαμε λοιπόν πρόσβαση στην εκπαίδευση μέσω υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης. … Είχαμε μειοψηφίες οι οποίες παρεμπόδιζαν τους συμμαθητές τους (και συχνά τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών) από το να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση. Ποιοι πλήττονται από αυτό; Όταν γίνονται καταλήψεις, τα ιδιωτικά σχολεία προχωρούν κανονικά, τα εξωσχολικά μαθήματα επίσης. Πλήττονται, λοιπόν, αυτοί που δεν μπορούν προσφύγουν σε τέτοιες υπηρεσίες, δηλαδή πρωτίστως οι οικονομικά ασθενέστεροι μαθητές».

Η αλήθεια είναι ότι μετά από χρόνια οι καταλήψεις και μαζικές ήταν και στη συντριπτική τους πλειονότητα αποφασίστηκαν μέσα από διαδικασίες άμεσης δημοκρατίας με αιτήματα δίκαια που αφορούσαν την εκπαιδευτική κοινότητα και τον λαό. Η θεωρία για «μειοψηφίες» παλιά και ξεπερασμένη που επικαλείται κάθε αυταρχική εξουσία. Υποκριτικό το ενδιαφέρον για το δημόσιο σχολείο και τους οικονομικά ασθενέστερους μαθητές, αφού κάθε μέτρο της υπουργού αποτελεί και ένα χτύπημα στο δημόσιο σχολείο και υψώνει εμπόδια και ταξικούς φραγμούς για τα παιδιά των ασθενέστερων τάξεων και στρωμάτων και των απομακρυσμένων περιοχών με κορυφαίο την τράπεζα θ(υ)μάτων στον πρόσφατο νόμο για το Λύκειο. Εξάλλου οι μεγαλοσχολάρχες, ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων, έχει αποκαλυφθεί πολλάκις ότι στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι χορηγοί του κόμματός της.

Με την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» θα διαπιστώσουμε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία υπονομεύεται και ακόμα χειρότερα χρησιμοποιείται σαν μηχανισμός ενάντια στους αγώνες των μαθητών. Πέρα από αυτό στην πραγματικότητα όχι μόνο δεν καλύπτει, αλλά διευρύνει το κοινωνικό και εκπαιδευτικό χάσμα μεταξύ των μαθητών προκαλώντας συνάμα ποικίλες παρενέργειες. Πολύ περισσότερο δεν μπορεί να γίνεται λόγος για κάμερες στην τάξη που μετατρέπουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε ριάλιτι. Μια τέτοια αντίληψη εμπεδώνει τη λογική του Big Brother και στο σχολείο, όπου η νοοτροπία της κλειδαρότρυπας, της πλαστής πραγματικότητας, κυριαρχεί έναντι της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας και αυτό συνιστά διαστροφή με συνέπειες, όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς, αλλά κυρίως για τους μαθητές.

Πηγή: drepani.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το