γράφει ο Δραπανι-φόρος

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ “υπό αποχώρηση” ακόμα και τη Μεγάλη Εβδομάδα «σταυρώνουν» τους εκπαιδευτικούς και το δημόσιο σχολείο!

Την Πέμπτη 13 Απριλίου ανέλαβαν καθήκοντα και στην Αττική οι νέοι επιθεωρητές, αυτοί δηλαδή που θα αναλάβουν το έργο της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Ήδη μέσα στην περίοδο των διακοπών νεοδιόριστες/οι εκπαιδευτικοί στην Αττική λαμβάνουν email από τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης. Πιθανά τις επόμενες μέρες θα βρεθούν αντιμέτωπες/οι με τους αξιολογητές τους. Θα κληθούν ο καθένας και η καθεμιά ατομικά, σε συνάντηση με τον αξιολογητή της/του για να καθοριστεί το πλαίσιο της αξιολόγησης (καθήκον σε εξωδιδακτικό χρόνο) και να καθοριστούν οι δυο διδακτικές ώρες που ο/η αξιολογητής/τρια θα μπει για να παρακολουθήσει το μάθημα του/της.

Με το e-mail αυτό ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί ότι έχουν τοποθετηθεί οι αξιολογητές της περιοχής τους, ότι είναι οι ίδιοι “υπόχρεοι αξιολόγησης” και τους δίνονται τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν για να αξιολογηθούν. Όμως οι νεοδιόριστοι στην Αττική, συμμετέχουν ήδη σε τεράστια ποσοστά στην Απεργία/Αποχή της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ και δε φαίνεται να υποκύπτουν στον εκβιασμό μιας κυβέρνησης εκβιαστών. Τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών είναι “επί ποδός”, σε ανακοινώσεις τους αναφέρουν επί λέξη “να μην διανοηθούν οι αξιολογητές να πλησιάσουν τα σχολεία” και ανακοινώνουν τα βήματα που προτείνει το εκπαιδευτικό κίνημα ως απάντηση στα βήματα που στέλνονται αυτές τις μέρες. Τα βήματα αυτά όπως αναφέρει η ΕΛΜΕ Πειραιά είναι:

  1. Ενημερώνουμε άμεσα την ΕΛΜΕ και τους συναδέλφους, με οποιονδήποτε τρόπο, για τα μηνύματα από τους νέους συμβούλους. Η επίθεση δε θα απαντηθεί ατομικά, αλλά συλλογικά!
  2. Δεν απαντάμε στο μήνυμα και δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δεν δίνουμε και στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας

Ξέρουμε επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο και τα «παπαγαλάκια» του για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά «συμμετοχής στην αξιολόγηση».

  1. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία ενημερώνουμε άμεσα και πάλι την ΕΛΜΕ, με οποιονδήποτε τρόπο.

Δεν συνεχίζουμε περαιτέρω τη διαδικασία που μας προτείνουν. Αν σταλεί email από τον αξιολογητή, μπορούμε να απαντήσουμε ως εξής:

Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ (ή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΕΒΠ – ΕΕΠ), από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

Ο/Η εκπαιδευτικός:………

Ονοματεπώνυμο:……………

Ειδικότητα:……………………….

Σχολείο:…………………………………

Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον «αξιολογητή». Καλό είναι το απαντητικό αυτό μήνυμα να κοινοποιηθεί και στο Σχολείο και στην ΕΛΜΕ.

  1. Συνεπώς άμεσα, σε συνεννόηση με την ΕΛΜΕ, υπογράφουμε συλλογικά οι συνάδελφοι του σχολείου τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, η οποία πρωτοκολλείται στο Σχολείο
  2. Σημειώνουμε ότι

α. Η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως.

β. Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο: Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που θα πάει ο αξιολογητής, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ)] και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. Ενημερώνουμε άμεσα την ΕΛΜΕ, με οποιονδήποτε τρόπο, εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.

«Ίνα συντρίψωμεν αυτούς ως σκεύη Κεραμέως»!

Μεγάλη Πέμπτη στα Δώδεκα ευαγγέλια για τα πάθη του Χριστού αναφέρεται μεταξύ άλλων:

«Εξέδυσάν με τα ιματιά μου και ενέδυσάν με χλαμύδαν κοκκίνην, έθηκαν επί την κεφαλήν μου στέφανον εξ΄ ακανθών και επί την δεξιάν μου χείραν έδωκαν κάλαμον, ίνα συντρίψω αυτούς ως σκεύη κεραμέως».Θὰ τοὺς συντρίψω σὰν σκεύη κεραμέως, δηλαδὴ θὰ τοὺς κονιορτοποιήσω, θὰ τοὺς κάνω σκόνη, κομματάκια, θὰ τοὺς συντρίψω σὰν τὰ πήλινα δοχεῖα τοῦ κεραμοποιοῦ. (Για να τοὺς συντρίψω σαν σκεύη κεραμέως, δηλαδὴ να τους κονιορτοποιήσω, θα τους κάνω σκόνη, κομματάκια, να τους συντρίψω σαν τα πήλινα δοχεία του κεραμοποιού). Και αυτό συνδέεται με το σπάσιμο των μπότηδων στην πρώτη Ανάσταση το Μ. Σάββατο, το έθιμο της Κέρκυρας για να διώξουν τα κακά πνεύματα!

Παραφράζοντας το Ευαγγέλιο μέσα από τις συλλογικές και ατομικές αντιστάσεις να συντρίψουμε το διοικητικό μηχανισμό της αξιολόγησης και τους επιθεωρητές σαν σκεύη της Ν. Κεραμέως.

Οι αξιολογητές – επιθεωρητές δεν είναι συνάδελφοι είναι ένα σώμα πραιτωριανών της κυβέρνησης με στόχο την «αξιολόγηση» – χειραγώγηση – κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων».

Το νέο σώμα “Σχολικών Συμβούλων” είναι εξ ορισμού σώμα πραιτωριανών!

Ανεξάρτητα από πρόσωπα, “καλές προθέσεις” και κουβέντες του αέρα!

Ή θα παραιτηθούν ή θα συγκρουστούν κατά μέτωπο με τον εκπαιδευτικό κόσμο!

Πάντως τις πύλες των σχολείων μας ΔΕ ΘΑ ΤΙΣ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!

πηγή: drepani.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το