Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                               

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ»: ΚΑΤΑΦΩΡΗ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ,

 ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ  ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ  ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ

ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!

Το Υπουργείο Παιδείας  με πρόσχημα την εισαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών προχωρά σε ακόμα μια αυταρχική κι ολοκληρωτική μεθόδευση για να αποδομήσει πλήρως τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών!. 

Εισάγει νέα δεδομένα που φιλοδοξεί να επικρατήσουν σε όλη την εκπαίδευση. Θέλει  τους εκπαιδευτικούς πειθήνια «στρατιωτάκια» που θα εκτελούν εντολές ανά πάσα στιγμή και οποιαδήποτε ημέρα, πάντα με τον πέλεκυ της αξιολόγησης κρεμάμενο πάνω από τα κεφάλια  τους.

Το θράσος του υπουργείου είναι τέτοιο, που το εξαντλητικό πρόγραμμα της επιμόρφωσης-express (96 ωρών, εκ των οποίων 24 ώρες θα παρασχεθούν με σύγχρονη και 72 ώρες με ασύγχρονη εκπαίδευση) είναι όλο εκτός εργασιακού ωραρίου και επιπλέον των εργασιακών υποχρεώσεων των εκπαιδευτικών ,ακόμα και σε ημέρες επίσημων αργιών όπως η Καθαρή Δευτέρα, μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας ή της δεύτερης εβδομάδας του Πάσχα!,χωρίς κανένα σεβασμό στον ιδιωτικό τους χρόνο,μετατρέποντας  τον  σε κινούμενη άμμο και  παραβιάζοντας κάθε έννοια εργατικού, δικαίου!

 Ήδη οι  επιμορφωτές δημιουργούν ομάδες συνομιλίας στο viber με τους επιμορφωμένους τους χωρίς τη συναίνεσή τους, αναθέτοντας μάλιστα και  ύλη προς μελέτη για το πρώτο μάθημα! Τους συστήνουν δε – σύμφωνα με την εγκύκλιο, να έχουν μόνιμα ανοιχτές κάμερες για να ελέγχουν την παρουσία τους!

 Επιπλέον, οι επιμορφούμενοι καλούνται να πραγματοποιήσουν υποχρεωτικά εργασίες και διάφορες εξεταστικές διαδικασίες με τις οποίες θα κριθούν αν παρακολούθησαν επιτυχώς την επιμόρφωση.! Μετά το προσοντολόγιο, την προσπάθεια της επιβολής της αξιολόγησης, τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και όλα τα σχετικά που μηχανεύονται, σχεδιάζουν να βάλουν και προϋποθέσεις ελέγχου, αξιολόγησης, κατηγοριοποίησης και απόρριψης ακόμα και μέσω της διαδικασίας της εισαγωγικής επιμόρφωσης!

Οι εκπαιδευτικοί που καλούνται να παρακολουθήσουν την εισαγωγική επιμόρφωση δεν είναι εκπαιδευτικοί που μπαίνουν για πρώτη φορά στην τάξη. Εργάζονται επί πολλά έτη στο δημόσιο σχολείο, ίσως και πολλά περισσότερα από τους επιμορφωτές τους. Κανονικά δεν θα έπρεπε  να καλούνται να πραγματοποιήσουν εισαγωγική επιμόρφωση, αλλά αντίθετα, επιμόρφωση που να έχει νόημα και να απαντά στις ανάγκες της περιόδου. Ταυτόχρονα, αρκετοί από αυτούς έχουν ήδη παρακολουθήσει στο παρελθόν το πρόγραμμα αυτό και είναι απαράδεκτο να καλούνται ξανά να το επαναλάβουν.

Η πολιτική αυτή επιλογή δεν αφορά μόνο τους νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς αλλά όλους και όλες μας. Επιχειρείται σήμερα η πλήρης ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, η κατάργηση ακόμα και του εργασιακού ωραρίου και η απαίτηση  προσφοράς εργασίας όλο το εικοσιτετράωρο, σε άμεση σύνδεσή της με την ατομική αξιολόγηση.

Συγκεκριμένα το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση επιδιώκουν την:

  • αποδοχή της παραβίασης εργασιακών δικαιωμάτων και ειδικότερα του εργασιακού ωραρίου ως υποχρέωση συνδεδεμένη με τη μόνιμη και σταθερή εργασία.
  • ανά πάσα στιγμή διαθεσιμότητα του/της εργαζόμενου/ης στην απλήρωτη υπερωριακή απασχόληση που ορίζεται από τον εργοδότη και την συνδέουν με την ατομική αξιολόγηση.
  • εμπέδωση της αντίληψης πως «ποτέ και τίποτα δε θα είναι αρκετό». Οι νεοδιόριστοι/ες εκπαιδευτικοί έχουν εργαστεί ήδη στο Δημόσιο σχολείο ως αναπληρωτές/τριες για πολλά χρόνια, ενώ έχουν πραγματοποιήσει ανάλογη επιμόρφωση στο παρελθόν.
  • επιβολή της στρεβλής και παιδαγωγικά προβληματικής αντίληψης  περί επιμόρφωσης μέσω τηλεδιασκέψεων
  • εναρμόνιση της  επιμόρφωσης με το επιχειρηματικό σχολείο της αυτονομίας, της αξιολόγησης και των δεξιοτήτων , προωθώντας   την   αντίληψη κυβέρνησης ΕΕ- ΟΟΣΑ  για το σχολείο, τη γνώση και τη μόρφωση .

 Οι κυβερνητικές επιλογές,   έχουν κι επί του περιεχομένου  τη σφραγίδα τους,  με «Το σχολείο των δεξιοτήτων» και την «Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Ποιότητα στην Εκπαίδευση» ανάμεσα στα θεματικά πεδία.

 Στο σχολείο   της αγοράς και των δεξιοτήτων τα παιδιά θα ετοιμάζονται να γίνουν το σύγχρονο εργατικό δυναμικό, που θα εφοδιάζονται με «μισή» γνώση,  μια γνώση κατακερματισμένη και μετρήσιμη, περιορισμένη, εστιασμένη σε επιμέρους δεξιότητες, θα υποτάσσονται πλήρως στις ανάγκες του κεφαλαίου και της αγοράς .

Στο σχολείο  του ελέγχου, της λογοδοσίας, του ανταγωνισμού, της προσοντολαγνείας, της ιεραρχικής κατάταξης, θέλουν τον  εκπαιδευτικό υποταγμένο, πειθήνιο και προσαρμοσμένο στα  αντικεπαιδευτικά τους σχέδια. Γι΄αυτό καθόλου τυχαίο  δεν  είναι το  αντιπαιδαγωγικό και  σε κάποιες περιπτώσεις επικίνδυνο !υλικό της επιμόρφωσης που απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς να συμμορφώσουν μαθητές  που ,χωρίς αιδώ , χαρακτηρίζονται  «προβληματικοί», «αναρχικοί», «πνεύματα αντιλογίας», ή να  διαχειριστούν καταστάσεις σε σχολεία που ανερυθρίαστα  χαρακτηρίζουν  «καταυλισμούς στιγματισμένων»,

ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΜΑΣ ΩΡΑΡΙΟΥ!

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΧΟΥΜΕ  ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΟΥΜΕ!

Σημειώνουμε ότι:

  • Η μη συμμετοχή στην εισαγωγική επιμόρφωση με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο δε μπορεί να επιφέρει καμία βλαπτική επίπτωση που να σχετίζεται με τη μονιμοποίηση ούτε με τη μισθολογική εξέλιξη.
  • Κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει σε εκτός εργασιακού ωραρίου επιμορφώσεις.
  • Η εισαγωγική επιμόρφωση αφορά αποκλειστικά την αλλαγή βαθμού (και όχι μισθού ή ΜΚ) που είναι όρος για διεκδίκηση θέσης στελέχους εκπαίδευσης.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ κάθε επιμόρφωση να πραγματοποιείται:

  • Με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, εντός του εργασιακού ωραρίου και με ταυτόχρονη απαλλαγή από άλλα καθήκοντα και απαλλαγμένη από οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα οδηγεί σε κατάταξή  με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες.
  •  Δια ζώσης με φυσική παρουσία και με την επιστημονική ευθύνη των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων
  • Ειδικά η εισαγωγική επιμόρφωση να αφορά αποκλειστικά εκπαιδευτικούς που για πρώτη φορά πρόκειται να αναλάβουν τάξη
  • Με περιοδικότητα , λαμβάνοντας υπόψη τα σύγχρονα προβλήματα και τις ανάγκες της εκπαιδευτικής πράξης, με   διαδικασίες που θα  προτείνονται, επιλέγονται, ελέγχονται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, με βάση τα ενδιαφέροντα του εκπαιδευτικού, μέσα από ένα πλήθος προσφερόμενων επιλογών, στις οποίες  έχει διατυπώσει πρόταση και τις έχει συνδιαμορφώσει.
  • Η συγκεκριμένη επιμόρφωση να γίνει δια ζώσης και εντός του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Διαφορετικά να πραγματοποιηθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς ή στην αρχή της επόμενης. (π.χ. μεταξύ 15-21 Ιουνίου, 1-10 Σεπτεμβρίου)
  • Να απαλλαγούν από τη συγκεκριμένη επιμόρφωση όσοι έχουν παρακολουθήσει παλαιότερα αντίστοιχη .

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΕΥΔΟΞΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το