ΕΛΜΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ-ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ-ΜΟΣΧΑΤΟΥ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΤΗΝ ΥΛΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΗΛΕ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

     Ως Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ απευθυνόμαστε ξανά στους συλλόγους διδασκόντων όλων των σχολικών μονάδων της περιοχής μας και τους καλούμε πάλι να αντιμετωπίσουν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης και κατανόησης το ευαίσθητο θέμα των απουσιών των μαθητών, στο διάστημα εφαρμογής της τηλε-εκπαίδευσης.

        Παρά τις καθημερινές διακηρύξεις της Υπουργού Παιδείας περί «κανονικότητας», η πράξη έχει αποδείξει περίτρανα ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι καθολική και ισότιμη, καθώς μια μεγάλη μερίδα των μαθητών μας αποκλείεται με διάφορους τρόπους απ’ αυτήν.

 Βαδίζοντας ήδη στον τρίτο μήνα της τηλε-εκπαίδευσης, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κλιμακώνει τις πιέσεις για την καταχώριση των απουσιών του διαστήματος της καραντίνας στο myschool – τη στιγμή, μάλιστα που την πρώτη εβδομάδα κατέρρευσε το ίδιο το σύστημα.

      Συγχρόνως, το Υπουργείο Παιδείας εμμένει στην εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων από φέτος και δεν ανακοινώνει την περικοπή της διδακτέας ύλης σε όλα τα μαθήματα, παρά μόνο στα πανελλαδικά εξεταζόμενα της Γ΄ λυκείου και στα περισσότερα με φειδώ, ενώ οσονούπω αναμένεται και τρίτο κύμα πανδημίας. Η υποκριτική «αγωνία» της κ. Κεραμέως, με αμφίσημες δηλώσεις και δημοσιεύματα, για την έγκαιρη κάλυψη της ύλης αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι η πανδημία μετατρέπεται σε χρυσή ευκαιρία για την κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων και την επιτάχυνση της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά στις 9-12-20 εξέδωσε νέα εγκύκλιο για τις e-εξετάσεις και την e-βαθμολόγηση των έγκλειστων μαθητών! ξεπερνώντας κάθε όριο. Με αυτήν την ισοπεδωτική και αντιπαιδαγωγική αντιμετώπιση των μαθητών συμπληρώθηκε το παζλ του βασικού τους στόχου: να καθιερωθεί με πρόσχημα την πανδημία πάση θυσία η ΕξΑΕ ως ισότιμη τελικά με τη δια ζώσης  εκπαιδευτική διαδικασία και μάλιστα με τα όλα της : πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα, απουσίες, ύλη, τεστ, διαγωνίσματα, βαθμοί, ενημέρωση γονέων, όλα υπό τέτοιες συνθήκες σε βάρος των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών μας. Μετά την διατύπωση, από την  πλειοψηφία  των μελών της σχολικής κοινότητας, της ορθής παιδαγωγικά θέσης κατά των τηλεδιαγωνισμάτων ως μέσου αξιολόγησης των μαθητών, το Υπουργείο προχώρησε στην υιοθέτηση της, έστω και αργά, με την πρόσφατη εγκύκλιο για την αξιολόγηση στα Γυμνάσια (ΦΕΚ 47/τ.β΄/ 13-1-2021). Αντίστοιχα, για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ ισχύουν τα άρθρα 103 και 120 του Ν.4610/2019. 

Παρ’ όλα αυτά, το Υπουργείο επιμένει να βαθμολογήσουμε τους μαθητές μας για το Α’ τετράμηνο ως να μην έχει αλλάξει τίποτα.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης-Καλλιθέας-Μοσχάτου μετά το πρόσφατο ΦΕΚ και σε συνέχεια προηγούμενης απόφασης του, καλεί τους συναδέλφους να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να ακολουθήσουν για την αξιολόγηση των μαθητών στο Α’  τετράμηνο την ορθότερη παιδαγωγικά οδό, της μη κατάθεσης βαθμολογίας. Ενώ υπάρχει η δυνατότητα εκπαιδευτικής διαδικασίας χωρίς αριθμητική αξιολόγηση, η λογική της αξιολόγησης μιας προβληματικής «τηλεκπαιδευτικής διαδικασίας» είναι έωλη.

Η δε παράδοση βαθμολογίας για ορισμένους μόνο μαθητές, τους διαχωρίζει αυτόματα σε δύο τουλάχιστον κατηγορίες με βάση κυρίως το οικονομικό επίπεδο των οικογενειών τους, με αντιπαιδαγωγικές συνέπειες που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν. Επιπλέον η κατάθεση βαθμολογίας από ορισμένους εκπαιδευτικούς ή ορισμένες σχολικές μονάδες, ενέχει τον κίνδυνο της κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών και σχολείων.

Από την άλλη πλευρά, η κατάθεση βαθμολογίας μόνο για τυπικούς λόγους και όχι για ουσιαστικούς, δεν εξυπηρετεί τους παιδαγωγικούς σκοπούς για τους οποίους υφίσταται και υποβαθμίζει την αξία του μαθήματος στα μάτια των μαθητών.

Το κυριότερο όμως είναι ότι επειδή δεν εξασφαλίζεται η ίση πρόσβαση όλων των  μαθητών στην τηλεκπαίδευση αρκεί, σύμφωνα με τους νομικούς συμβούλους της ΑΔΕΔΥ, για να θεωρείται ως μη υποχρεωτική, πόσο δε μάλλον η αξιολόγηση σ’ αυτήν, καθώς παραβιάζεται το άρθρο 16 του Συντάγματος (19/10/2020).

    Άλλωστε η μη κατάθεση βαθμολογίας είναι κάτι που προβλέπεται από τα άρθρα 103 και 122 του Ν. 4610/2019 και από το άρθρο 12 του Π.Δ. 126/2016, όπως έχει επισημάνει και η ΟΛΜΕ.

Το ατόπημα της κατάθεσης βαθμολογίας υπό αυτές τις συνθήκες, μπορεί να δημιουργήσει εντάσεις με γονείς και μαθητές. Είναι παράλογο να θεωρούμε ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει και ότι πρέπει να συνεχιστεί πιστά η κανονικότητα των προηγούμενων ετών. Κύριο μέλημά μας αυτήν την περίοδο πρέπει να είναι η διασφάλιση της υγείας και ηρεμίας μαθητών και εκπαιδευτικών.

Θίγουν την αξιοπρέπεια μας και προσβάλουν την κοινή λογική όλων, όταν μας ζητούν να βάλουμε αν όχι τώρα πια τηλεδιαγωνίσματα – που κάποιοι πια ήδη έχουν βάλει διαπιστώνοντας τη διαβλητότητα του όλου εγχειρήματος – τηλεβαθμούς, τηλεαπουσίες, να αποδεχτούμε την ΕξΑΕ ως κανονική εκπαίδευση, ως απλοί διεκπεραιωτές και να ξεχάσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο.

 Ως ΕΛΜΕ απαιτούμε:

·      Καμία βαθμολόγηση των μαθητών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Να αποσυρθούν τώρα η σχετική εγκύκλιος και οι πρόσφατες λειψές ρυθμίσεις του ποδαριού. Να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄ τετραμήνου και για το α΄ τετράμηνο, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.

·      Μη προσμέτρηση απουσιών μαθητών σ’ αυτές τις συνθήκες.

·      Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγράφεται ως διδαχθείσα ύλη, επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.

 Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης όλων των μαθημάτων και των πανελλαδικώς εξεταζόμενων  μέχρι πριν το Πάσχα. Να καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων

 Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να σταθούν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας και να πάρουν ανάλογες αποφάσεις.

    Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις, να καλέσει τους εκπαιδευτικούς να αρνηθούν και την τηλε-βαθμολογία και να αποφασίσει απεργία – αποχή από την απαξιωτική αυτή διαδικασία για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

  Καλούμε τους συλλόγους γονέων και τις μαθητικές κοινότητες να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις και από κοινού να αγωνιστούμε για να σταματήσουμε αυτή την παρωδία.
Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και το δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά γι΄ αυτό και  απαιτούμε : άμεση και ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, με μικρά τμήματα, το πολύ 15 μαθητών, έστω εκ περιτροπής (ή με βάρδιες) πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού των εκπαιδευτικών και των καθαριστριών, μαζικά test, ιχνηλάτηση, εμβολιασμό όσων ευπαθών συναδέλφων επιθυμούν και συχνή απολύμανση των σχολείων, σε συνδυασμό με τη χρηματοδότηση και στελέχωση του ΕΣΥ.

 Για να μην υπάρξει μια ακόμα χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών. Να μην υπάρξει μια γενιά σακατεμένη από το άγχος και τον φόβο που προκαλεί ο εγκλεισμός.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το