Δικαιώθηκαν οι εκτιμήσεις ότι η χθεσινή, Δευτέρα 1 Μαρτίου, συνάντηση της ΟΛΜΕ με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ (Κεραμέως – Μακρή – Γκίκα) ήταν προσχηματική κάτω από το βάρος των συντριπτικών ποσοστών συμμετοχής των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην απεργία – αποχή που ξεπέρασαν το 80%!

Το ΥΠΑΙΘ – παρά το υψηλό ποσοστό της αποχής και στις δυο βαθμίδες της εκπαίδευσης ( πανελλαδικά 76%  στη Β/θμια και 85% στην Α/θμια)-αρνείται να «πάρει το μήνυμα», να σεβαστεί  τη συλλογικά διαμορφωμένη βούληση της εκπαιδευτικής κοινότητας και να  αναθεωρήσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική του.

Το κύριο επιχείρημα των επιτελών του ΥΠΑΙΘ ήταν ότι εκπαιδευτικοί παίρνουν τηλέφωνο την υπουργό και δηλώνουν ότι είναι υπέρ της “αξιολόγησης”, τη στιγμή που ομόθυμα νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές σε όλη τη χώρα την έχει απορρίψει. Αλλά ο ισχυρισμός αυτός του ΥΠΑΙΘ μόνο γέλια προκαλεί και δεν παραξενεύει πλέον κανένα αφού είναι ίδιος με τον αντίστοιχο ισχυρισμό μετά το ισοπεδωτικό αποτέλεσμα αποχής στις ηλεκτρονικές εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια που τελικά έφτασε το 93%.

Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τοποθετήθηκε για λιγότερο από 30΄σε όλα τα θέματα που έθεσαν οι εκπαιδευτικοί και δεν έδειξαν να υποχωρούν ή να συζητούν ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ!

Η υπουργός απόρριψε τις θέσεις της ΟΛΜΕ πάνω σε σημαντικά θέματα, όπως η αξιολόγηση / αυτοαξιολόγηση, οι εκλογές των αιρετών, η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και της Τράπεζας Θεμάτων, καθώς και το άνοιγμα των σχολείων με όλα τα μέτρα προστασίας. Έδειξε εμμονή στην αποτυχημένη πολιτική της που πλήττει τη δημόσια εκπαίδευση με στόχο τη διαμόρφωση του φτηνού ευέλικτου και πειθαρχημένου σχολείου της αγοράς με βασικούς πυλώνες την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών – κατηγοριοποίηση σχολείων, τις αλλεπάλληλες εξετάσεις με τράπεζα θεμάτων, την αποκέντρωση/αυτονομία των σχολικών μονάδων που σημαίνει την παράδοσή τους στου Δήμους και την εισβολή των επιχειρήσεων – χορηγών.

Για την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση

Για μια ακόμα φορά η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε σε εκπαιδευτικούς που της τηλεφωνούν και ζητούν να εφαρμοστεί η αξιολόγηση, ισχυρισμός ο οποίος έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα ποσοστά αποχής που καταγράφονται. Υπεραμύνθηκε της πολιτικής της λέγοντας ότι η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών ήταν στο προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ, σύμφωνα με το οποίο εξελέγη κυβέρνηση άρα το δημοκρατικό είναι να προχωρήσει τις διαδικασίες αυτές, παρά τη μαζική αντίδραση 150.000 εκπαιδευτικών. Αρνήθηκε να αποσύρει την Υ/Α αλλά και να τοποθετηθεί συνολικά για το θέμα.

Η ίδια, χαρακτήρισε το εξώδικο που απέστειλε η ΟΛΜΕ στο υπουργείο Παιδείας ως «επιθετικό» που μάλιστα «πάσχει» νομικά, καθώς θα έπρεπε να ορίζει προσωπικό ασφαλείας στα σχολεία, καθώς και ημερομηνία λήξης της απεργίας-αποχής. Προσπάθησε να προκαλέσει ρήγμα και να σύρει με την πλευρά της παρατάξεις που υπερασπίζονται τις θέσεις του 8ου συνεδρίου περί «καλής αξιολόγησης» και έρχονται σε αντίθεση με τις θέσεις του 13ου και άλλων συνεδρίων που απορρίπτουν την αξιολόγηση – χειραγώγηση – κατηγοριοποίηση των σχολείων και την αποκέντρωση/αυτονομία. Η φανερή επιδίωξη του ΥΠΑΙΘ είναι να αποσπάσει τη συναίνεση, να εγκλωβίσει τον κλάδο σε μια ναρκοθετημένη συζήτηση που δε θα αμφισβητεί την πολιτική της. Να αξιοποιήσει ως «Δούρειο Ίππο» τις δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού για να διασπάσει την αγωνιστική ενότητα του κλάδου, να υπονομεύσει την κινητοποίηση ενάντια στην αξιολόγηση.

Οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ αντέτειναν ότι η απεργία-αποχή αφορά καθ’ εαυτή τη διαδικασία της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης και συγκεκριμένα προβλέπει μη συμμετοχή στις ειδικές συνεδριάσεις και δεν σχετίζεται με απουσία των εκπαιδευτικών από το σχολείο ή από τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Επιπλέον, προσωπικό ασφαλείας ορίζει το υπουργείο και οι αρμόδιες υπηρεσίες και όχι ένα συνδικάτο, όπως η ΟΛΜΕ.

Κανένας νόμος δεν μπορεί να προχωρήσει ενάντια στην εκφρασμένη θέληση της μεγάλης πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών, και καμιά άλλη συζήτηση δεν μπορεί να υπάρξει αν δεν αποσύρει τους νόμους. Καλέσαμε ανοιχτά το ΥΠΑΙΘ να ξεκαθαρίσει τη στάση του, να πει αν πρόκειται να αποσύρει – καταργήσει τα μέτρα, πως θα σταθεί απέναντι στο γενικευμένο κύμα της απεργίας – αποχής. Επίσης η μαζική συμμετοχή του κλάδου στην απεργία – αποχή δεν είναι μια γενική «άρνηση» των πάντων, αλλά μια στάση υπεράσπισης του Δημόσιου Σχολείου απέναντι στις δραματικές συνέπειες που θα φέρει η αξιολόγησή τους (κατηγοριοποίηση, αυτονομία, λουκέτα, απολύσεις κλπ).

 Σχετικά με την «εγκύκλιο» Μακρή

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζήτησε την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου Μακρή, που παράνομα ζητά ονόματα εκπαιδευτικών που δεν κατέθεσαν βαθμολογία . Η Ζ. Μακρή αρνήθηκε να απαντήσει και η Ν. Κεραμέως δήλωσε ότι έχουμε νόμους και θεσμούς και πρέπει να τους εφαρμόζουμε. Στην ερώτηση γιατί ζητούνται τα ονόματα, αφού υπάρχουν στο myschool, δεν έδωσαν καμία απάντηση. Επίσης όταν ρωτήθηκαν ποιοι νόμοι και διατάξεις ισχύουν για την αιτιολογημένη μη κατάθεση βαθμολογίας, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ πιάστηκε αδιάβαστη αφού δεν γνώριζε ούτε τα στοιχειώδη! Εν κατακλείδι αρκέστηκαν στην άρνηση τους να αποσύρουν την εγκύκλιο.

Εκλογές αιρετών

Αναφορικά με τις ηλεκτρονικές εκλογές αιρετών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, οι εκπρόσωποι των καθηγητών υπογραμμίζουν ότι αποτέλεσε μια διαδικασία που δεν παρήγαγε τελικά κανένα αποτέλεσμα, καθώς η αποχή «άγγιξε» το συντριπτικό ποσοστό του 93%.

Καταλόγισαν δε στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αδιαλλαξία, καθώς δεν κάνει αποδεκτές τις παραιτήσεις των αιρετών, ενώ ασκεί έμμεσες πιέσεις στους εκπαιδευτικούς μέσω των διευθύνσεων, με τη Νίκη Κεραμέως να ισχυρίζεται ότι όποιος θέλει να παραιτηθεί μπορεί να το πράξει.

Οι εκπαιδευτικοί χαρακτήρισαν «παρωδία» για μία ακόμη φορά τη διαδικασία, ενώ ξεκαθάρισαν ότι θα ζητήσουν και πάλι από τους ελάχιστους αιρετούς που διατηρούν τις θέσεις τους να παραιτηθούν.

Η Ν Κεραμέως δήλωσε ότι θα προχωρήσουν με αυτούς που θέλουν. Οι εκλογές έγιναν καθόλα νόμιμα και τα Υ/Σ θα συγκροτηθούν με όσους θέλουν να συμμετέχουν σ’ αυτά. Να θυμίσουμε ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει την απόλυτη και δημόσια δηλωμένη στήριξη του Κ. Μητσοτάκη ο οποίος την επομένη των ηλεκτρονικών εκλογών βγήκε και χαιρέτισε την διεξαγωγή τους και το αποτέλεσμα λέγοντας μάλιστα ότι είναι προσωπική του επιλογή η εφαρμογή του μέτρου. Επομένως δύσκολα θα περίμενε κανείς μετακίνηση στο θέμα αυτό.

Ανοιχτά σχολεία με όλα τα μέτρα προστασίας

Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας ζήτησαν ξανά από την υπουργό Παιδείας το άνοιγμα των σχολείων και την επανέναρξη της διά ζώσης διδασκαλίας με όλα τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό.

Διορισμοί Εκπαιδευτικών

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έθεσε και πάλι τα αιτήματά του σχετικά με τους διορισμούς, με την δικαίωση των συναδέλφων που αποκλείστηκαν από τους πίνακες λόγω παράβολου και με την κατανομή των θέσεων διορισμών ενώ έθεσε και ερωτήματα για τις αλλαγές που θα νομοθετηθούν στο σύστημα διορισμών.

Η Ν. Κεραμέως δήλωσε ότι οι πρώτοι 5250 διορισμοί θα έχουν ολοκληρωθεί πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Δεν ισχύει ότι για φέτος θα έχουμε άλλο σύστημα προσλήψεων. Για το ζήτημα του παράβολου δήλωσε

αναρμόδια, καθώς αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του υπουργείου Εσωτερικών και ότι το μελετά ο κ. Βορίδης. Για την κατανομή των θέσεων δήλωσε ότι δεν υπάρχει ακόμα καμία απόφαση και ότι θα κληθούμε σε νέα συνάντηση για το θέμα.

Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής – Τράπεζα Θεμάτων

Ανένδοτη ήταν όμως η Νίκη Κεραμέως και στο ζήτημα της εφαρμογής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Δεν αποδέχτηκε τις εκτιμήσεις περί μείωσης των εισακτέων έως και 30.000, ενώ εμφανίστηκε σίγουρη ότι ο αριθμός θα είναι κατά πολύ μικρότερος.

Παράλληλα, η υπουργός Παιδείας δεν απέκλεισε την πρόταση της ΟΛΜΕ για ακύρωση των εξετάσεων λόγω πανδημίας και κλειστών σχολείων και προαγωγή των μαθητών με τον προφορικό βαθμό Β’ τετραμήνου.

Ανένδοτη όμως ήταν η Νίκη Κεραμέως στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων. Και για το συγκεκριμένο ζήτημα πάντως άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο εφαρμογή τους από την επόμενη σχολική σχολική χρονιά και όχι από φέτος, λόγω της πανδημίας.

Ωρολόγια προγράμματα

Κατά τη σημερινή τηλεδιάσκεψη οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ αναφέρθηκαν και στο ζήτημα των ωρολόγιων προγραμμάτων σπουδών. Όπως τόνισαν πολλά γνωστικά αντικείμενα έχουν εξοβελιστεί, την ώρα που η Κοινωνιολογία αναμένεται να πάψει να υφίσταται ως μάθημα. Καμία απάντηση δε δόθηκε, αλλά ζητήθηκε να αποσταλεί συγκεκριμένη πρόταση της ΟΛΜΕ που να περιλαμβάνει ωράριο και μαθήματα για όλες τις τάξεις μέχρι την άλλη Δευτέρα.

Ήδη, η συντριπτική συμμετοχή στην απεργία-αποχή που καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες πιστοποιεί τους αγωνιστικούς σχεδιασμούς των εκπαιδευτικών. Την ίδια ώρα, οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι ουσιαστικά με την αντίσταση και τον αγώνα τους προστατεύουν το ίδιο το δημόσιο σχολείο. Για αυτό και το επόμενο διάστημα  θα πραγματοποιηθούν συσκέψεις, Γ.Σ. και συναντήσεις με γονείς και μαθητές

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το