Τα 40 δεν λειτούργησαν ποτέ!

Σε αναστολή λειτουργίας μπαίνουν δημοτικά και νηπιαγωγεία της Κεντρικής Μακεδονίας, τη στιγμή που αρκετά από αυτά δεν έχουν λειτουργήσει ούτε μία ημέρα!

Η απόφαση δημοσιεύεται στο υπ’ αριθμ. 11440 ΦΕΚ, με τίτλο «Αναστολή λειτουργίας Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων Κεντρικής Μακεδονίας για το σχολικό έτος 2022-2023» και η λειτουργία των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων παγώνει ξανά είτε λόγω έλλειψης διδακτικού είτε λόγω έλλειψης κτηρίων, είτε λόγω μειωμένου ή μηδαμινού αριθμού μαθητών.

Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ εδώ.

Είναι χαρακτηριστικό πως αρκετά είναι τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία που βρίσκονται σε αναστολή από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας τους. Συνολικά 19 δημοτικά σχολεία από τα 40 και 21 νηπιαγωγεία από τα 73 δεν λειτούργησαν ούτε μία ημέρα και κάθε χρόνο ξαναπαγώνει η λειτουργία τους. Τα νηπιαγωγεία αυτά βρίσκονται στην πλειονότητά τους στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης.

Επίσης, παγώνει η λειτουργία και 13 δημοτικών και δύο νηπιαγωγείων που λειτουργούσαν τις προηγούμενες χρονιές καθώς δεν επιλέγονται από μαθητές. Πάντως, πληροφορίες αναφέρουν πως κανένα σχολικό ίδρυμα δεν αναστέλλει τη λειτουργία του αν δεν υπάρχει κάποιο άλλο κοντινό σε απόσταση έως τρία χιλιόμετρα. Επισημαίνεται πως τα συγκεκριμένα σχολεία ανέστειλαν τη λειτουργία τους κατόπιν σύστασης των αρμοδίων διευθύνσεων.

Αρκετά είναι τα νηπιαγωγεία που δεν επιλέγονται από τους μαθητές κυρίως των υπόλοιπων νομών της Κεντρικής Μακεδονίας, γεγονός που οδηγεί τα συγκεκριμένα σχολικά ιδρύματα να μη λειτουργούν επί αρκετά συναπτά έτη.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μεταξύ άλλων και του 1ου νηπιαγωγείου Νάουσας που βρίσκεται σε αναστολή 15 ολόκληρα έτη.

Όπως αναγράφεται στο ΦΕΚ, ακατάλληλο κρίνεται εδώ και οκτώ χρόνια το κτήριο που στεγάζει το 23ο νηπιαγωγείο Σερρών με αποτέλεσμα να μπαίνει σε αναστολή λειτουργίας κάθε νέο σχολικό έτος.

Ο προέδρος της Ομοσπονδίας Γονέων & Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, Θανάσης Κοκονάς, σημειώνει πως πρόκειται για μία παραδοχή του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων πως, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ανάγκες για την ίδρυση των σχολείων, δεν γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες ούτως ώστε να στελεχωθούν υλικοτεχνικά ή με εκπαιδευτικούς, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο.
«Πρόκειται για μία επαναλαμβανόμενη διαδικασία καθώς εδώ και αρκετά χρόνια βλέπουμε αντίστοιχα ΦΕΚ. Σκοπός θα ήταν να δημιουργούνταν τα κτήρια για να έχουμε αποσυμφόρηση στα ήδη υπάρχοντα σχολικά συγκροτήματα. Επίσης, πολλοί γονείς βλέπουν πως δεν επιλέγονται συγκεκριμένα ιδρύματα και έτσι δεν τα επιλέγουν και οι υπόλοιποι», συμπληρώνει ο κ. Κοκονάς.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το