Το πιο ακραίο, το έγκλημα που διαπράχθηκε από μέλη του πληρώματος του πλοίου “Blue Horizon” της “Attica Group”, τον Σεπτέμβρη του 2023, που έστειλε στον υγρό τάφο τον Αντώνη, πετώντας τον από τον καταπέλτη και το πλοίο σαν να μην συνέβη τίποτα ξεκίνησε τον απόπλου!!!
Δυστυχώς συμβαίνουν συχνά περιστατικά που επιβεβαιώνουν αυτά που απάντησε το Λιμεναρχείο Πειραιά στις 30 Γενάρη του 2023 σε επιβάτες που διαμαρτύρονταν για την τρίωρη καθυστέρηση του πλοίου “Μύκονος” της “Attica Group”, χωρίς ούτε καν ειδοποίηση. Το λιμεναρχείο απάντησε: “Ιδιωτική εταιρεία είναι ό,τι θέλει κάνει”. Τόσο απλά.

Συμβαίνει συχνά η εν λόγω ιδιωτική εταιρεία να υποχρεώνει τους επιβάτες, τους χειμερινούς μήνες που τα κέρδη μειώνονται, να βγάζουν ακριβό εισιτήριο με την ψεύτικη δικαιολογία ότι η οικονομική θέση είναι πλήρης. Έχει συμβεί να καθυστερήσει ο απόπλους του πλοίου “Μύκονος” γιατί αξιωματικοί του πλοίου, με την στήριξη του λιμενικού, προσπαθούσαν να βγάλουν έξω από το πλοίο επιβάτιδα που απαιτούσε να ταξιδέψει με εισιτήριο οικονομικής θέσης. Οι καθυστερήσεις και οι συμπτύξεις στα δρομολόγια παρουσιάζονται όλο και πιο συχνά, ειδικά τον χειμώνα, ανεξάρτητα από καιρικές συνθήκες.

Δύο επιβάτες από Ικαρία για Αθήνα είχαν βγάλει εισιτήρια, (σύνολον 200 ευρώ), για 19 Δεκέμβρη του 2023, με το πλοίο “Μύκονος” της “Attica Group”, το μοναδικό στη γραμμή. Ήρθε μήνυμα από την εταιρεία ότι το δρομολόγιο ακυρώνεται και θα ταξιδέψουν στις 18 του Δεκέμβρη στις 6 το απόγευμα. Οι εν λόγω επιβάτες, αλλάζοντας το πρόγραμμά τους, ταξίδεψαν 40 χιλιόμετρα και έφτασαν στις 5 η ώρα στο λιμάνι. Νέκρα το λιμάνι. Τηλεφώνησαν στο λιμεναρχείο, για να μάθουν τελικά ότι το πλοίο θα φτάσει στις 10! Αναμονή 5 ώρες!! Το λιμεναρχείο έβαλε τα αυτοκίνητα στη γραμμή. Ήρθε ο έλεγχος των εισιτηρίων από τον λογιστή του πλοίου, όπως συστήθηκε. Με απίστευτο θράσος, με το κόμπλεξ ενός υπαλλήλου που νομίζει πως είναι πλοιοκτήτης ο ίδιος, παραβλέποντας όλες τις παραβάσεις της εταιρείας στο συγκεκριμένο δρομολόγιο, λέει στους συγκεκριμένους επιβάτες: “Περάστε στην άκρη με το αμάξι εσείς ταξιδεύετε αύριο”!!! Το δρομολόγιο του “αύριο” είχε ακυρωθεί. Ξεκίνησε έντονος διάλογος, ανένδοτος ο τραμπούκος λογιστής. Ο ένας επιβάτης πήγε στον καταπέλτη να διεκδικήσει το δίκιο του, επικαλούμενος το μήνυμα της εταιρείας. Μαζεύτηκαν υπάλληλοι του πλοίου, το λιμενικό, ακόμα και υπάλληλος ταξιδιωτικού γραφείου για να του πουν όλοι μαζί ότι δεν μπορεί να ταξιδέψει. Ο λογιστής επιχείρησε να τον σπρώξει από τον καταπέλτη !!! Ο επιβάτης 70 χρόνων σε φοβερή ένταση από την συνεχή ταλαιπωρία και την επιθετικότητα που βίωνε. Η προσπάθεια του λογιστή να τον σπρώξει από τον καταπέλτη, ίσως έφερε μνήμες από τη δολοφονία του Αντώνη και το θέμα σταμάτησε εκεί.

Το λιμενικό δεν είχε κανένα πρόβλημα που η εταιρεία στρίμωξε δύο η τρία δρομολόγια σε ένα εκείνη τη μέρα, (επιβάτες και εμπορεύματα των δρομολογίων: Κυριακής 17/12 και Τρίτης 19/12 και περίπου 300 πρόσφυγες), σε βαθμό να μην υπάρχει καρέκλα, ούτε για την πολύωρη καθυστέρηση στην οποία υπέβαλε τους επιβάτες, αλλά υποστήριξε το δικαίωμα της ιδιωτικής εταιρείας να κάνει ό,τι θέλει και να επιδοτείται διαχρονικά από τα κρατικά ταμεία. Μόνο το πλοίο “Μύκονος” για παράδειγμα της “Blue Star Ferries” του ομίλου “Attica Group”, θα επιδοτηθεί από Γενάρη 2024 έως 31 Οκτώβρη 2024 με 4.728.391,80 πλέον ΦΠΑ, για την άγονη γραμμή, όπως την χαρακτηρίζουν εφοπλιστές και κυβέρνηση: Θεσσαλονίκη- Λήμνος- Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος. Όταν αυτή η γραμμή χαρακτηρίζεται άγονη και ο πιο αφελής καταλαβαίνει τι γίνεται με τα πιο μικρά νησιά. Κι όσο οι κυβερνήσεις διαχρονικά εγκαταλείπουν τα νησιά στην ασυδοσία και την απληστία των εφοπλιστών, τόσο οι νησιώτες ειδικά τον χειμώνα θα περιμένουν μέρες να φανεί πλοίο, θα πληρώνουν πανάκριβα εισιτήρια και θα βιώνουν τραμπουκισμούς όπως τα πάρα πάνω περιστατικά από μέλη του πληρώματος, που ο Αντώνης τα πλήρωσε με τη ζωή του. Όχι δεν χρωστάμε χάρη στους εφοπλιστές, όπως μας λένε διαχρονικά οι υπουργοί ναυτιλίας. Εκείνοι μαζί με την κυβέρνηση μας χρωστάνε ζωές και ΑΣΦΑΛΗ, ΦΘΗΝΗ, ΣΥΧΝΗ ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το