Αγωνιστική Παρέμβαση καθηγητών Περιστερίου

ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!

ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ!

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ!

Ενώ την Παρασκευή 13/01/’23 η υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή διαβεβαίωνε τα Δ.Σ. των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ ότι δεν γνώριζε εάν υπήρχε έτοιμη κάποια νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου, μια εβδομάδα αργότερα η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως ανακοίνωσε πανηγυρικά ότι καταθέτει τροπολογία με την οποία σήμανε την άμεση έναρξη της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών! Με 5 τροπολογίες για την εκπαίδευση που εισήχθησαν σε νομοσχέδιο του υπουργείου μεταφορών και με πρακτικές και τακτικές που παραπέμπουν σε κοινούς «πορτοφολάδες», η Ν. Κεραμέως επιχειρεί ξανά να επιβάλει αιφνιδιαστικά την ατομική αξιολόγηση. Η υπουργός Παιδείας νομίζει ότι θα δημιουργήσει τετελεσμένα λίγο πριν τις εκλογές και θα επιβάλλει μια διαδικασία στην οποία το εκπαιδευτικό κίνημα έχει αντιδράσει σθεναρά τα τελευταία χρόνια. Να το ξεχάσει!

Με το αποκαλυπτικό Δελτίο Τύπου, με τίτλο «Μετά από 41 χρόνια, καθολική εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών!», το ΥΠΑΙΘ επιβεβαιώνει αυτό που χρόνια τώρα έλεγε το εκπαιδευτικό κίνημα: ότι, δηλαδή, η αξιολόγηση δεν είναι παρά η επαναφορά του θεσμού του επιθεωρητή που καταργήθηκε πριν 41 χρόνια, η επιβολή κλίματος αυταρχισμού και εργοδοτικής αυθαιρεσίας στα σχολεία, η κατάργηση κάθε έννοιας παιδαγωγικής ελευθερία και, στο βάθος του τούνελ, η κατάργηση της μόνιμης και σταθερής εργασίας. Άλλωστε, το υπουργείο ανακοίνωσε ήδη πριν τα Χριστούγεννα ότι δεν θα προχωρήσουν οι σύννομες μονιμοποιήσεις των συναδέλφων που διορίστηκαν από το 2020 και μετά καθιστούσε σαφές ότι η αξιολόγηση έρχεται να άρει τη μόνιμη και σταθερή εργασία στο δημόσιο σχολείο. Οι απατηλές δηλώσεις περί «βελτιωτικής αξιολόγησης» στοχεύουν αποκλειστικά στο να μην υπάρξουν αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς και σε τίποτε άλλο.

Όμως, για όσους έχουν σχέση με την πραγματικότητα των σχολείων, είναι γνωστό ότι η αξιολόγηση έχει απορριφθεί από την μεγάλη πλειονότητα του κλάδου και είναι άταφος νεκρός, παρά τον κυβερνητικό αυταρχισμό, τις διαρκείς απειλές και τον βούρδουλα. Πρόκειται για διαδικασίες που εκμαιεύονται με το ζόρι από τα σχολεία, για υποκριτικές φόρμες που συμπληρώνονται με μικρή, στην πράξη, συμμετοχή. Γι’ αυτό τον λόγο και για πολλοστή φορά η Κεραμέως επιχειρεί να διασπάσει τον κλάδο, ξεκινώντας τμηματικά και μάλιστα από το πιο ευάλωτο κομμάτι του. Έτσι, η ατομική αξιολόγηση επιχειρείται να ξεκινήσει άμεσα και τμηματικά, όπου ολοκληρώνονται οι κρίσεις συμβούλων από τα γαλάζια συμβούλια, μόνο για τις περιφέρειες της Κρήτης, της Πελοποννήσου και του Βόρειου και Νότιου Αιγαίου, μόνο για τους νεοδιόριστους! Πρόκειται για τακτικές που όχι απλά δεν έχουν καμία σχέση με «διαλόγους», παιδαγωγικές και «εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις», αλλά που χρησιμοποιούνται μόνο στα πεδία του πολέμου. Και αυτό ακριβώς αποδεικνύει την πλήρη αποτυχία της Κεραμέως και τα ψεύδη της περί «αποδοχής» της αξιολόγησης. Αυτό ακριβώς πιστοποιεί την αξία ενός μεγάλου αγώνα που έχει αποδομήσει και απορρίψει την αξιολόγησή τους.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: ΨΕΚΑΣΤΕ, ΣΚΟΥΠΙΣΤΕ, ΤΕΛΕΙΩΣΑΤΕ ΚΑΙ ΣΙΓΗ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟΥ!

  • Πλάι στην αξιολόγηση και την ομηρία των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, το ΥΠΑΙΘ ετοιμάζει νέο σύστημα προσλήψεων που θα συμπεριλαμβάνει τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ώστε να εμπεδωθεί πλήρως και απολύτως η εργασιακή ανασφάλεια που εγκαινίασε το προσοντολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ και ολοκληρώνουν η νεκρανάσταση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και η αξιολόγηση.
  • Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση διατυμπανίζει ότι η «ελληνική PISA», που θα χρησιμοποιηθεί για την κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, θα εφαρμοστεί κανονικά και καθολικά φέτος. Υλοποιεί ύπουλα και σταδιακά όλες τις κεντρικές κατευθύνσεις των Ε.Ε-ΟΟΣΑ, που έχουν ως στόχο τη διάλυση και έμμεση ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
  • Σε αυτές τις συνθήκες, η διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, των δημόσιων αγαθών συνολικά και των εργασιακών σχέσεων πλήττει και εντείνει και την καταλήστευση του εισοδήματος. Οι εργαζόμενοι βλέπουν καθημερινά τον μισθό να σαρώνεται από την πληθωρισμό, την ακρίβεια, την αύξηση των δόσεων των στεγαστικών δανείων και των ενοικίων, που εκτοξεύονται σαν το χρηματιστήριο τη δεκαετία του ’90 ακολουθώντας την ανηφόρα των τιμών στην ενέργεια και στα είδη πρώτης ανάγκης. Την ίδια στιγμή πακτωλός δις δημόσιου χρήματος χαρίζεται απλόχερα σε τράπεζες, βιομηχάνους και εφοπλιστές, ενώ η κυβέρνηση εμπαίζει τον λαό με επιδόματα και κουπόνια. Και όλα αυτά τη στιγμή που η ΕΕ ζητάει από τις χώρες–μέλη της την επιστροφή στους πλεονασματικούς προϋπολογισμούς, που μεταφράζεται σε νέα μνημόνια και νέα μέτρα αιματηρής λιτότητας.

ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΜΟΝΗ –ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΩΤΗΡΕΣ! ΜΟΝΗ ΕΛΠΙΔΑ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ!

Ο επιθεωρητισμός δεν έχει καμία θέση στη δημόσια εκπαίδευση και κανένα άλλο περιεχόμενο και ρόλο πέραν της χειραγώγησης, του εκφοβισμού και της διαβάθμισης των σχολείων σε αρένες τοξικού ανταγωνισμού και εργασιακής κόλασης. Από κοινού με την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής διαμορφώνουν ένα σχολείο άκρως ταξικό, φθηνό και κατηγοριοποιημένο, αφιλόξενο για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων και ορθάνοιχτο σε κάθε λογής «επενδυτές» και χορηγούς.

Τη στιγμή που το Υπουργείο και η κυβέρνηση δεν περιμένουν τις εκλογές και δημιουργούν τετελεσμένα, πρέπει να απαντήσουμε ως κλάδος τώρα στην πρόκληση της Κεραμέως! Η αναμονή των εκλογών χωρίς τους εργαζόμενους στο προσκήνιο, το μόνο που μπορεί να εγγυηθεί είναι την εφαρμογή των σχεδίων της κυβέρνησης και την αποχαλίνωση της επίθεσης μετά τις εκλογές. Η επαναφορά του επιθεωρητισμού αποτελεί κρίσιμη στιγμή για τον κλάδο και κάθε παράταξη θα αναλάβει την ευθύνη των λόγων και των πράξεών της. Κάθε δισταγμός, κάθε πρόσχημα, κάθε μετάθεση της αγωνιστικής ανασύνταξης του κλάδου μετατρέπεται σε στήριγμα της κυβερνητικής πολιτικής και της νέας επίθεσης του υπουργείου. Γι’ αυτό και η μόνη δύναμη που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα είναι οι εργαζόμενοι και οι αγώνες τους. Με αγώνες πολύμορφους, διαρκείας, αποφασιστικούς, μπορούμε και πρέπει να οδηγήσουμε την κυβέρνηση και το υπουργείο σε υποχώρηση και να δώσουμε ηχηρό μήνυμα σε οποιονδήποτε επόμενο κυβερνητικό διαχειριστή.

ΝΑ ΣΗΜΑΝΕΙ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ! ΟΙ 160.000 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΜΑΧΗΣ! ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Άμεση σύγκληση Γενικής Συνέλευσης Προέδρων των ΕΛΜΕ το Σάββατο 28/01.
  • Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ την Πέμπτη 26/01. Η ΟΛΜΕ να κηρύξει 2ωρη πανελλαδική στάση εργασίας (12:00 – 14:00), ώστε να διευκολυνθεί η συμμετοχή των συναδέλφων στις Γενικές Συνελεύσεις.
  • 48ωρη απεργία στις 09 – 10/02 για το σύνολο των εκπαιδευτικών αιτημάτων, με ιδιαίτερη αιχμή την απόκρουση της αξιολόγησης και τις γενναίες αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις.
  • Να κηρύξει αμέσως η ΟΛΜΕ Απεργία-Αποχή από την ατομική αξιολόγηση και όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης (ομάδες δράσης, ενδοσχολικούς συντονιστές, μέντορες). Να κηρυχθούν στάσεις εργασίας (ωριαίες, δίωρες, τρίωρες) για όπου χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν από τις ΕΛΜΕ, τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους.
  • Άμεση και χωρίς αξιολόγηση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων [πανελλαδική κινητοποίηση και καταλήψεις στις διευθύνσεις εκπαίδευσης στις αρχές του Φλεβάρη].
  • Να ληφθεί κάθε αναγκαίο μέτρο και πρωτοβουλία για τη μαζικοποίηση και τη στήριξη του αγώνα, με κοινές συσκέψεις εκπαιδευτικών σωματείων και ενημερωτικές δράσεις, παρεμβάσεις των ΕΛΜΕ σε σχολεία που επιχειρείται να επιβληθεί η ατομική αξιολόγηση, με εκδηλώσεις, καταλήψεις, συλλαλητήρια και πολύμορφες δράσεις.
  • Στηρίζουμε τοπικούς συντονισμούς ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ για την οργάνωση αγώνα ακύρωσης του διαγωνισμού της «ελληνικής PISA» που συνδέεται με την αξιολόγηση των σχολείων σε κάθε περιοχή.
  • Στις Γ.Σ. καλούμε τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε αποφάσεις για την άμεση κήρυξη Απεργίας – Αποχής από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες του 4823/21, σε περίπτωση που το υπουργείο προσφύγει στα δικαστήρια και βγάλει παράνομη την Απεργία – Αποχή.
  • Νέες Γενικές Συνελεύσεις κλιμάκωσης του αγώνα αμέσως μετά και νέα Γενική Συνέλευση προέδρων στις 18/2.

Αν η Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ δεν αποφασίσει κανένα πρόγραμμα δράσης, οι ΕΛΜΕ, με βάση την εμπειρία του συντονισμού των 77 ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ ενάντια στην αξιολόγηση και των 28 προέδρων των ΕΛΜΕ ενάντια στις ηλεκτρονικές εκλογές, να προωθήσουν και να υλοποιήσουν αγωνιστικό πρόγραμμα για το σταμάτημα της αξιολόγησης και την προώθηση των διεκδικήσεων του κλάδου. Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ με αποφάσεις των Γ.Σ. στη Γ.Σ. των προέδρων να συντονιστούν για την οργάνωση κινητοποιήσεων με τοπικά και πανελλαδικά χαρακτηριστικά.

ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΜΟΝΟΣ, ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΑ ΜΟΝΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗ!

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ, ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΜΑΣ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!

Αγωνιστική Παρέμβαση καθηγητών Περιστερίου 

Περιστέρι, 23/1/2023

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το