ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΚΑΜΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ (25/01) και ώρα 12μμ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΚΗΡΥΞΕ Η ΟΛΜΕ (11-2μμ)

  • ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ Γ/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
  • ΜΑΖΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΣΤΡΩΜΑΤΩΝ

Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ καταδικάζει, με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, την αντιδραστική πολιτική της ιδιωτικοποίησης του Πανεπιστημίου, που επιβάλλει η κυβέρνηση της ΝΔ- έχοντας στο πλευρό της ανοιχτά και απροκάλυπτα το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΛΛ και κάπως συγκαλυμμένα τον ΣΥΡΙΖΑ και βεβαίως και όλα τα υπόλοιπα κόμματα της ολιγαρχίας και της ιμπεριαλιστικής υποτέλειας-με στόχο την ισοπέδωση των βασικότερων μορφωτικών κατακτήσεων του φοιτητικού, εκπαιδευτικού και συνολικότερα εργατο-λαϊκού κινήματος και τη μορφωτική και κοινωνική περιθωριοποίηση των λαϊκών στρωμάτων.

Πρόκειται για μια βάρβαρη πολιτική απομόρφωσης των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, που έχει στόχο:

  • Να Ακυρώσει το άρθρο 16 του Συντάγματος που-αντανακλώντας τους λαϊκούς αγώνες-προβλέπει αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Γ/θμια Εκπαίδευση
  • Να Αξιοποιήσει ως βάση της Ιδιωτικοποίησης του Πανεπιστημίου το άρθρο 28 του συντάγματος που αναφέρεται στην ισχύ των διακρατικών συμφωνιών (δηλ των αντιδραστικών συνθηκών της ΕΕ) έναντι της εθνικής νομοθεσίας: «ελευθερία ίδρυσης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ή παραρτημάτων με τη μορφή της επιχειρηματικής ελευθερίας».
  • Να Καταργήσει κάθε έννοια ακαδημαϊκής ελευθερίας και επιστημονικής έρευνας στο όνομα « της επιχειρηματικής ελευθερίας».
  • Να επιτρέπει στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια του εξωτερικού να ιδρύουν παραρτήματα
  • Να Διευκολύνει την κυβέρνηση να μειώσει ακόμη πιο πολύ την κρατικό προϋπολογισμό για το Δημόσιο Πανεπιστήμιο
  • Να Αποδομήσει -με την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση- το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, με άμεσο αποτέλεσμα τη δραματική υποβάθμιση του επιπέδου των σπουδών του και την πλήρη απαξίωση των πτυχίων του, έτσι ώστε τα παιδιά από τα φτωχά λαϊκά στρώματα να παίρνουν πτυχία-διαβατήρια για την ανεργία και την περιθωριοποίηση σε μια αγορά εργασίας αυξημένων απαιτήσεων
  • Να Επιτείνει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, μετατρέποντας την πανεπιστημιακή εκπαίδευση σε αποκλειστικό προνόμιο των «εχόντων και κατεχόντων»

Στους παραπάνω αντιλαϊκούς στόχους εντάσσονται και οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στη Β/θμια Εκπαίδευση, με το αντιλαϊκό μέτρο της ΕΒΕ (που στερεί την εισαγωγή στην Γ/θμια σε 40.000 αποφοίτους), όσο και με το περιώνυμο «Εθνικό Απολυτήριο» που θα ενσωματώνει τη βαθμολογία όλων των τάξεων του ΓΕΛ και επιπλέον θα απαιτεί επιπλέον και πτυχίο γλωσσομάθειας(!) Στην ίδια κατεύθυνση εντάσσονται και οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις που αφορούν στα ΕΠΑΛ, αλλά και οι εξαγγελλόμενες εξετάσεις… πιστοποίησης της ποιότητας σπουδών των αποφοίτων της ΣΤ’΄ τάξης Δημοτικού και της Γ τάξης του Γυμνασίου, κατά τις υποδείξεις του Ο.Ο.Σ.Α (!)

Αυτή την στυγνά αντιδραστική πολιτική επιτάσσει η λυκοσυμμαχία της ΕΕ και η εγχώρια ολιγαρχία και αυτήν τηρεί απαρέγκλιτα η ΝΔ ως κόμμα-στυλοβάτης των συμφερόντων του ντόπιου κεφαλαίου και των ιμπεριαλιστών επικυρίαρχων.

Στην ίδια κατεύθυνση το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ- που το 2006 αναγκάστηκε να αναδιπλωθεί, κάτω από την πίεση του μαζικού λαϊκού κινήματος- σήμερα συμπορεύεται και στηρίζει ανοιχτά και απροσχημάτιστα την αντιδραστική πολιτική της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων ως παραρτημάτων ξένων ιδιωτικών πανεπιστημίων και την κατάργηση του άρθρου 16 του συντάγματος που αντανακλά τη διαχρονική λαϊκή απαίτηση και τους μαζικούς αγώνες του λαϊκού κινήματος για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

Σε αυτή τη ρότα και ο ΣΥΡΙΖΑ, με τη… μεταμφίεση της κριτικής συμπόρευσης, ουσιαστικά, υπηρετεί την ίδια πολιτική της ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ του Παν/μιου, όπως δηλώνουν τα στελέχη του, αλλά και όπως ανοιχτά είχε υποστηρίξει και ο παλιότερος πρόεδρός του. Οι όποιες αναφορές του στο άρθρο 16 απλώς αποτελούν συγκάλυψη της πλήρους εναρμόνισής του με τις αντιδραστικές συνθήκες και τις αντιλαϊκές κατευθύνσεις του ιμπεριαλιστικού μηχανισμού της ΕΕ και τις αξιώσεις της ντόπιας πλουτοκρατίας. Στην υπηρεσία του κεφαλαίου ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις και βάζει πλάτη στο ξεθεμέλιωμα μιας από τις βασικότερες μορφωτικές κατακτήσεις, συγκαλύπτοντας τη συμπόρευσή του με την κυβέρνηση σε όλο το φάσμα της αντιλαϊκής επέλασης.

Είναι προφανές ότι τα κόμματα του κεφαλαίου στο σύνολό τους, υπηρετώντας πιστά τις επιταγές των ιμπεριαλιστών κηδεμόνων τους (ΕΕ-ΗΠΑ-ΝΑΤΟ) για ολόπλευρη εξάρτηση της χώρας -οικονομική, πολιτική και στρατιωτική-και λειτουργώντας ως πολιτικοί εκπρόσωποι των συμφερόντων της ντόπιας ολιγαρχίας, πήραν μέτρα διάλυσης του παραγωγικού ιστού και ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας και τώρα με την Ιδιωτικοποίηση των Πανεπιστημίου και συνολικά με τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης– επιδιώκουν να απογυμνώσουν τα λαϊκά στρώματα από κάθε μορφωτικό εξοπλισμό, σε μια κοινωνία που μαστίζεται από τη φτώχεια, την πείνα, την εξαθλίωση και την ανεργία.

Απέναντι σε αυτό το μαύρο μέτωπο της πολύπλευρης επίθεσης στα μορφωτικά, εργασιακά, συνδικαλιστικά και πολιτικά δικαιώματα και τις θεμελιώδεις κατακτήσεις πρέπει να αντιτάξουμε ένα ισχυρό ΛΑΪΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ και ΠΑΛΗΣ που θα συσπειρώνει φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικούς, εργατικά σωματεία, εργαζόμενους και ανέργους. Γιατί η προάσπιση του αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν Πανεπιστημίου είναι υπόθεση πάλης όλου του λαού. Η μέχρι τώρα αγωνιστική στάση του μαχόμενου φοιτητικού κινήματος απέναντι στην κατάργηση βασικών συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, στην πανεπιστημιακή αστυνομία και συνολικότερα στην ισοπέδωση των κατακτήσεών του δείχνει το δρόμο της ασίγαστης πάλης και της νικηφόρας προοπτικής του ενωτικού και ανυποχώρητου λαϊκού αγώνα.

  • ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ-ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ –ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
  • ΟΙ ΕΝΩΤΙΚΟΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΙ ΛΑΪΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το