Οδεύουμε στα τέλη του Οκτωβρίου και τα σχολεία λειτουργούν «κανονικά»! Θα μπορούσαμε, αλλιώς, να χρησιμοποιήσουμε τη γνωστή σε όλους φράση: «όλα στα σχολεία πηγαίνουν ρολόι», μόνο που το ρολόι αυτό είναι από καιρό χαλασμένο! Για να απαντήσουμε εκ των προτέρων στον αντίλογο που προέρχεται από διάφορες πηγές, ότι δηλαδή όλα αυτά είναι υπερβολές, αναφέρουμε ότι κενά υπάρχουν ακόμα στα σχολεία της περιοχής μας. Δεν θα παραλείψουμε όμως, ότι προβλήματα προέκυψαν κατά τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών εξαιτίας της δυσλειτουργίας του ΠΥΣΔΕ Λέσβου.

Σχετικά με τη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ Λέσβου:

  • Μέσα στο καλοκαίρι η ΔΔΕ Λέσβου δεν ζήτησε τα κενά από τα σχολεία. Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε οργανικές θέσεις πραγματοποιήθηκαν στις 30 Μαΐου και πολύ αργότερα, δηλαδή στις 31 Αυγούστου, ζητήθηκε από τους εκπαιδευτικούς να κάνουν αιτήσεις για προσωρινή τοποθέτηση!! Εύλογα θα ρωτήσει κάποιος γιατί πέρασε τόσος καιρός και με βάση ποια κενά έγιναν οι τοποθετήσεις!!
  • Η αρχική προθεσμία για τις αιτήσεις δεν ήταν ούτε μια ολόκληρη εργάσιμη μέρα. Βέβαια, μπορούμε να σχολιάσουμε ότι υπήρξε κάποια βελτίωση σε σχέση με το περσινό σχολικό έτος, που δόθηκε προθεσμία μόλις δύο ωρών για τους εκπαιδευτικούς, ενώ κάποιοι λίγοι γνώριζαν νωρίτερα για τη διαδικασία από ανάρτηση αιρετού στον προσωπικό λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Όπως είναι αναμενόμενο, στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών υπήρξαν λάθη, είτε επειδή το ΠΥΣΔΕ δε γνώριζε τα πραγματικά κενά, είτε επειδή δεν ακολούθησε τις διαδικασίες που προβλέπονται με βάση τη νομοθεσία (π.χ. τοποθέτηση με βάση τα μόρια του εκπαιδευτικού). Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Γυμνάσιο Μύρινας, στο οποίο μέχρι τώρα έχουν τροποποιηθεί τρεις φορές οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών και οι αναθέσεις των μαθημάτων. Θύματα της καθυστέρησης και των λαθών του ΠΥΣΔΕ αποτελούν τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι μαθητές.
  • Τέλος, για το ευαίσθητο θέμα της ειδικής αγωγής να τονίσουμε ότι προηγείται η στελέχωση των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής σε σχέση με τα τμήματα ένταξης. Επίσης οι μονάδες αυτές πρέπει να στελεχώνονται με εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Επομένως, δε δικαιολογείται καμία τοποθέτηση εκπαιδευτικού από τη γενική αγωγή και μάλιστα τη στιγμή που υπάρχουν ακόμα κενά στη γενική αγωγή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ΕΕΕΕΚ Ρεπανιδίου.

Όλα αυτά μπορούν να αντιμετωπιστούν, μόνο όταν γίνουν οι διαδικασίες έγκαιρα και πάνω απ΄ όλα δίκαια. Τακτικές όπως τηλέφωνα, προφορικές εντολές, «συνεννοήσεις» και άνιση μεταχείριση συναδέλφων προκαλούν τη δυσαρέσκεια  της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επειδή μία μόνιμη δικαιολογία της ΔΔΕ Λέσβου είναι η έλλειψη προσωπικού, να θυμίσουμε ότι προβλήματα υποστελέχωσης αντιμετωπίζουν όχι μόνο οι διοικητικές υπηρεσίες, αλλά και τα σχολεία. Αποτελεί βέβαια παράδοξο όσοι υπηρέτησαν πολιτικές συρρίκνωσης  του δημόσιου τομέα, να παραπονιούνται σήμερα για την έλλειψη προσωπικού.  Απέναντι σε όλα αυτά οι εκπαιδευτικοί καταβάλλουν τόσα χρόνια υπεράνθρωπες προσπάθειες για να κρατήσουν όρθια τα σχολεία. Δεν χρειάζεται να επιβαρύνονται επιπλέον εξαιτίας των παραπάνω χειρισμών.

Στους δύσκολους καιρούς που βιώνουμε όλοι, δεν χωράνε «ατομικές» λύσεις. Κρατάμε ψηλά το ηθικό μας ανάστημα, έχουμε στο νου μας ότι πάντοτε το βόλεμα του ενός, δημιουργεί πρόβλημα στον άλλον και διεκδικούμε το δίκιο μας μέσα από συλλογικές και δυναμικές διαδικασίες. Αγωνιζόμαστε – Διεκδικούμε:

  • Τα κενά (αναλυτικά οι ώρες ανά σχολείο) να είναι γνωστά στην ΕΛΜΕ και στους συλλόγους διδασκόντων.
  • Οι αιρετοί να είναι τα μάτια και τα αυτιά όλων των συναδέλφων και να ενημερώνουν για τις συνεδριάσεις.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το