Σήμερα το πρωί ξεκίνησαν καταλήψεις σε σχολεία σε διάφορες περιοχές.

Καταλήψεις άρχισαν σήμερα το πρωί στην Καλλιθέα, (4ο Λύκειο, 10ο Γυμνάσιο, 2ο Λύκειο, 2ο Γυμνάσιο κλπ), στη Νέα Σμύρνη  (2ο Λύκειο, 2ο Γυμνάσιο, 3ο Λύκειο, 3ο Γυμνάσιο) κλπ

Ο κύκλος των καταλήψεων σχολείων άνοιξε και στην Ήπειρο (Άρτα, Γιάννενα).

Καταλήψεις έχουν ξεκινήσει στο 2ο ΕΠΑΛ, στο σχολικό συγκρότημα της Κιάφας και στο 4ο ΓΕΛ Λύκειο Ακαδημίας

Οι μαθητές διατυπώνουν αιτήματα που σχετίζονται με τα μέτρα προστασίας για την πανδημία όπως και με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ενώ κατά περίπτωση τίθενται και θέματα που αφορούν τις υποδομές των σχολικών μονάδων.

Κορινθία

Με καταλήψεις ξεκίνησε η εβδομάδα για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κορινθία. Το Γυμνάσιο και Λύκειο Ζευγολατιού, το Γυμνάσιο και Λύκειο Βραχατίου αλλά και το Γυμνάσιο και Λύκειο Βέλου σήμερα Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου βρέθηκαν υπό κατάληψη.

Θεσπρωτία

Σε κατάληψη βρίσκεται το ΕΠΑΛ Ηγουμενίτσας, το ΕΠΑΛ Φιλιατών, το ΓΕΛ Φιλιατών καθώς και το γυμνάσιο Φιλιατών.

Το βασικό αίτημα των μαθητών έχει να κάνει με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής αλλά και με θέματα που σχετίζονται με τα σχολεία τους.

Κοζάνη

Το 1ο και 2ο ΓΕΛ Πτολεμαΐδας προχώρησαν σε καταλήψεις των σχολικών μονάδων, ενώ από την προηγούμενη βδομάδα ξεκίνησαν και οι αποχές .Στο 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης σημειώθηκε αποχή και έγιναν απόπειρες και σε μερικά ακόμα χωρίς να δηλωθούν επισήμως.

Βόλος

Οκτώ σχολεία της Μαγνησίας τελούν υπό κατάληψη σήμερα Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου. Μεταξύ αυτών είναι το 7ο Γυμνάσιο βόλου, το 9ο Γυμνάσιο Βόλου, το Γυμνάσιο Λεχωνίων, το Γυμνάσιο Βελεστίνου το Γυμνάσιο Πτελεού, το 3ο ΕΠΑΛ Βόλου και το 1ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας..

Φθιώτιδα

Οι πρώτες καταλήψεις στη Φθιώτιδα για το σχολικό έτος 2021-22 είναι γεγονός στο ξεκίνημα της 3ης εβδομάδας λειτουργίας τους, με τις πόρτες να παραμένουν κλειστές στο 9ο Γυμνάσιο Λαμίας και στο Γυμνάσιο Λάρυμνας.

Κατάληψη έγινε σήμερα Δευτέρα και στο 9ο Γυμνάσιο Λαμίας.

Ηράκλειο

Οι κινητοποιήσεις που ξεκίνησαν την περασμένη Δευτέρα όχι απλώς δεν βρίσκονται σε ύφεση αλλά συνεχίζουν με ακόμα πιο έντονους ρυθμούς. Οι μαθητές διαμαρτύρονται για ζητήματα, όπως είναι η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων.

Σύμφωνα με στοιχεία από την διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ηρακλείου, αυτή τη στιγμή έχει μπει λουκέτο σε 14 σχολεία του Ηρακλείου. Υπό κατάληψη τελούν τα 2ο Λύκειο και 2ο Γυμνάσιο, 4ο και 10ο Λύκειο, τα Γυμνάσιο και Λύκειο Γαζίου, το 7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, τα Γυμνάσια Προφήτη Ηλία, Τυλίσου, Μοιρών και Τεφελίου, τα 2ο και 6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου και το Λύκειο Χάρακα.

Αυτή την στιγμή, υπάρχουν κινητοποιήσεις και σε άλλες σχολικές μονάδες του Ηρακλείου και πλήρη εικόνα θα έχουμε αργότερα.

Ρέθυμνο

Μεγαλώνει η λίστα των υπό κατάληψη σχολείων στο νομό Ρεθύμνου, με τα αιτήματα να αφορούν το θέμα της ελλιπούς καθαριότητας, στελέχωσης με εκπαιδευτικούς καθώς και θέματα εξοπλισμού και υποδομών.

Συγκεκριμένα, “λουκέτο” έχει μπει στο 1ο ΓΕΛ, 2ο ΓΕΛ,3ο ΓΕΛ, το Πειραματικό λύκειο, το ΓΕΛ Περάματος, το 1ο ΕΠΑΛ, το 3ο γυμνάσιο, το 2o γυμνάσιο και το γυμνάσιο Ανωγείων.

Αχαΐα

«Κύμα» καταλήψεων έρχεται στα γυμνάσια και στα λύκεια της Πάτρας, αλλά και της Αχαΐας, μέσα στο επόμενο διάστημα, με τους μαθητές να έχουν προχωρήσει σε σχετικές ειδοποιήσεις στα social media και να ετοιμάζουν κινητοποιήσεις.   

Μαθητική Πορεία – Φοιτητική Πορεία: Κοινός αγώνας με εκπαιδευτικούς, γονείς και φοιτητές ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική                                                                                                                 

Σε κοινή ανακοίνωσή τους η Μαθητική Πορεία και η Φοιτητική Πορεία επισημαίνουν:Όπως σε όλη την κοινωνία και στους χώρους εργασίας, έτσι και στα Δημόσια Σχολεία αρνείται να προχωρήσει στη διενέργεια μαζικών και επαναλαμβανόμενων τεστ με την ευθύνη του ΕΟΔΥ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αντί αυτών εφαρμόζει πιστά το δόγμα της ατομικής ευθύνης, καθιστώντας υπεύθυνους τους μαθητές οι οποίοι θα διενεργούν από μόνοι τους τα αμφιβόλου ποιότητας πλέον self-test.

Αντίστοιχα μέτρα «ατομικής ευθύνης» επιφυλάσσει και για τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν εμβολιαστεί, υποχρεώνοντάς τους να πληρώνουν από την τσέπη τους δύο τεστ την εβδομάδα κατ’ αποκλειστικότητα σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα. Όσο για τους εμβολιασμένους, αυτοί παραμένουν στο απόλυτο σκοτάδι σε ό,τι αφορά την κατάσταση της υγείας τους, αφού καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για τακτικούς ελέγχους.
Την ίδια στιγμή, με το νέο σχολικό έτος οι εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων θα βρεθούν αντιμέτωποι με τις συνέπειες των αντιδραστικών μέτρων που ψήφισε η κυβέρνηση τον περασμένο Ιούλη. Πρόκειται για ένα μπαράζ αντιεκπαιδευτικών μέτρων κομμένων και ραμμένων σύμφωνα με τις πάγιες επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

Η «αυτονομία» της σχολικής μονάδας μαζί με την αυτοαξιολόγηση θα αποτελέσουν τα βασικά εργαλεία της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής για την κατηγοριοποίηση των σχολείων με ταξικά κριτήρια, για την επιβολή λουκέτων, για να απαλλαγεί η κυβέρνηση από την υποχρέωσή της να παρέχει αυτή την απαραίτητη χρηματοδότηση στο δημόσιο σχολείο, μεταθέτοντας την ευθύνη της στην ίδια τη σχολική μονάδα και τους εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα, μέσω τις προωθούμενης ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών η κυβέρνηση επιχειρεί να επιφέρει καίριο χτύπημα στις εργασιακές τους σχέσεις, να ανοίξει το δρόμο για τη μισθολογική τους καθήλωση και -στον κατάλληλο χρόνο- να επιβάλει ακόμα και απολύσεις.

Τέλος διαμορφώνεται ένα νέο αυταρχικό καθεστώς στη λειτουργία των σχολείων που αφυδατώνει από τα δημοκρατικά χαρακτηριστικά τους Συλλόγους Διδασκόντων. Παραγκωνίζεται η δημοκρατική λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων ενώ οι διευθυντές των σχολείων αποκτούν πλέον και τους ρόλους του αξιολογητή-επιθεωρητή της σχολικής ζωής αλλά και του απόλυτου άρχοντα.

Με τους ίδιους όρους που ανοίγει τα σχολεία, προχωρά το υπουργείο και η κυβέρνηση και στο άνοιγμα των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων. Όπως και για την υπόλοιπη κοινωνία, έτσι και για τους φοιτητές η κυβέρνηση προχωρά στον ανορθολογικό διαχωρισμό τους σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους, μόνο που οι δεύτεροι υποχρεούνται να κάνουν τεστ που θα πληρώνουν οι ίδιοι. Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση, αρνούμενη πεισματικά να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη διεξαγωγή του νέου ακαδημαϊκού έτους, επιδιώκει να μετακυλήσει τις δικές τις βαρύτατες ευθύνες για τον τρόπο ανοίγματος των πανεπιστημίων στους φοιτητές που δεν έχουν εμβολιαστεί.

Στο φόντο όλων αυτών των εξελίξεων, έρχεται να προστεθεί και η εφαρμογή του μέτρου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ). Η εφαρμογή της ΕΒΕ, για την οποία η υπουργός Ν. Κεραμέως και η κυβέρνηση πανηγυρίζουν ότι δήθεν αποτελεί αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, στέρησε από το 45% -σχεδόν τους μισούς- των υποψηφίων μια θέση στα δημόσια πανεπιστήμια. Το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ακόμα πιο ταξικό από το προηγούμενο και δείχνει ήδη από την πρώτη κιόλας στιγμή της εφαρμογής του ότι στόχος της κυβερνητικής πολιτικής είναι να πεταχτούν από το ελληνικό πανεπιστήμιο τα παιδιά των πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων, ενώ οι ανώτερες σπουδές γίνονται όλο και περισσότερο προνόμιο των λίγων και εκλεκτών.

Απέναντι στον ορυμαγδό των αντιεκπαιδευτικών μέτρων, πρέπει να συγκροτηθεί ένα πλατύ πανεκπαιδευτικό μέτωπο αντιπαράθεσης με την κυβερνητική πολιτική που έρχεται να αλλάξει το DNA του δημόσιου σχολείου, να υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο την τριτοβάθμια εκπαίδευση, να χτυπήσει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και να σαρώσει τα μορφωτικά δικαιώματα μαθητών και φοιτητών.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το