Του Γιώργου Κ. Καββαδία

Ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ ως πειθήνιο όργανο της κυβέρνησης και της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ έχει αναλάβει τον ρόλο της τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών με αλλεπάλληλα έγγραφα – διαταγές που αντιβαίνουν όχι μόνο το Σύνταγμα, αλλά ακόμα και τους αυταρχικούς νόμους της κυβέρνησής του.

Την Παρασκευή 1/10 έστειλε έγγραφο στους Διευθυντές και Προϊσατμένους των σχολείων  με βάση την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου και σε ρόλο Εφετείου αποφάσισε οριστικά «είναι συνεπώς παράνομη κάθε συμμετοχή» στην απεργία – αποχή από τις διαδικασίες «Συλλογικού προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγηση των σχολικών μονάδων». Και διατάσσει να «υποβάλλονται ηλεκτρονικά η συνοπτική έκθεση αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και ο συλλογικός προγραμματισμός, παραμένει ανοικτή προκειμένου να υλοποιηθούν οι διαδικασίες που ορίζονται στην υπό στοιχεία 108906/ΓΔ4/10.09.2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» υπουργική απόφαση (Β΄4189)». Διαβάστε το έγγραφο πατώντας ΕΔΩ.

ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ: Αποφασίζομεν και διατάσσομεν

Δεν είναι άμεσα εκτελεστή η απόφαση

Κυβέρνηση – ΥΠΑΙΘ και κάθε είδους πρόθυμοι Κόπτσηδες συνεχίζουν τον δρόμο του αυταρχισμού και της τρομοκρατίας αντιμετωπίζουν τους εκπαιδευτικούς με δίκες – ΜΑΤ – Χημικά και αύρες και «ξεχνούν» ότι απόφαση του δικαστηρίου που έβγαλε παράνομη την απεργία αποχή των εκπαιδευτικών δεν είναι άμεσα εκτελεστή. Σύμφωνα με τη Νομική Σύμβουλο της ΔΟΕ Μαρία Μαγδαληνή Τσίπρα: “Με βάση τα παραπάνω, είναι επιτρεπτή η συνέχιση της απεργίας αποχής έως την έκδοση τελεσίδικης απόφασης από το Εφετείο, επί της υπ’ αρ. 534/2021 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών αφού η εκδοθείσα απόφαση δεν κηρύχθηκε ούτε άλλωστε θα μπορούσε να κηρυχθεί προσωρινά εκτελεστή»

Επίσης το ΔΣ της ΟΛΜΕ σε έκτακτη συνεδρίασή του αποφάσισε «να ασκήσει έφεση στην απόφαση του δικαστηρίου καθώς αυτή δεν είναι άμεσα εκτελεστή. Υπενθυμίζουμε και πάλι ότι με την 27/2004 απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου αναγνωρίσθηκε το τεκμήριο της νομιμότητας των απεργιακών κινητοποιήσεων, υπό την έννοια ότι μέχρι μια απεργιακή κινητοποίηση να κριθεί αμετακλήτως ως παράνομη από το αρμόδιο δικαστήριο θεωρείται νόμιμη, με συνέπεια, στο ενδιάμεσο αυτό χρονικό διάστημα (από την κήρυξη της απεργίας μέχρι την αμετάκλητη δικαστική κρίση) να μη μπορεί να επέλθει σε βάρος των απεργών οποιαδήποτε δυσμενής συνέπεια εξαιτίας της συμμετοχής τους στην απεργία».

Είναι επίσης πιθανό στηρίξει την απεργία – αποχή και η ΑΔΕΔΥ η οποία θα συνεδριάζει τη Δευτέρα.

Καμιά υποχρέωση παροχής τηλεκπαίδευσης σε σχολεία υπό κατάληψη!

Είχε προηγηθεί έγγραφο του γγ του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρου Κόπτση (30-09-2021 Αρ. Πρωτ. 123458/ΓΔ4), με θέμα «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022», σημειώνεται ότι «οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σημειώνεται ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες». Ο κ. Κόπτσης ως ιδιοκτήτης επιχείρησης καλεί τους εκπαιδευτικούς να υλοποιήσουν τη διαβόητη πλέον «εξ αποστάσεως» και μάλιστα υποχρεωτικά, κουνώντας αυστηρά το δάχτυλο ώστε να συμμορφωθούν «προς τας υποδείξεις».

Αποφασίζομεν και διατάσσομεν!!! | "ΤΟ ΚΟΛΟΧΑΡΤΟΝ"

Κανένας νόμος δεν προβλέπει υποχρέωση των εκπαιδευτικών να διαθέτουν τέτοιο εξοπλισμό ή να χρησιμοποιούν δικά τους μέσα. Στον Ν. 4807 (ΦΕΚ Α’ 96/11-06-2021) και το Άρθρο 12 αναφέρονται τα παρακάτω:

Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο. Εφόσον, ο φορέας δεν έχει τη δυνατότητα να παράσχει Σταθμό Τηλεργασίας, ο υπάλληλος δύναται, εφόσον το επιθυμεί, να κάνει χρήση του προσωπικού του τεχνολογικού εξοπλισμού”.

Εκπαιδευτικοί στην Κέρκυρα, στη βάση αυτή, έστειλαν ένα ενδιαφέρον υπόμνημα στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης η οποία πίεσε για τηλεκπαίδευση σε κατειλημμένα σχολεία: «Αναμένουμε από τη διεύθυνση του σχολείου να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της παρέχοντας τον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε να εκτελέσουμε στο ακέραιο τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις μας».

Στον δρόμο του αγώνα!

Οι εκπαιδευτικοί έδειξαν με τις μαζικές αποφάσεις για απεργία – αποχή πέρυσι κα φέτος σε ποσοστα περίπου 90% και τις κινητοποιήσεις ότι δε φοβούνται την «παιδαγωγική» της βίας με την οποία επιδιώκει να διαμορφώσει ένα φαιό τοπίο στην εκπαίδευση, αλλά ενστερνίζονται την παιδαγωγική των αγώνων και των αξιών του εκπαιδευτικού κινήματος για την υπεράσπιση δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών και του δημόσιου σχολείου.

Μια καθηγήτρια στο έδαφος! Μια φωτογραφία που συμπυκνώνει την ιστορία

Ένα είναι σίγουρο. Όσες εγκυκλίους, όσες δίκες, όσα ΜΑΤ και αν επιστρατεύσουν, όσες αύρες και χημικά και αν ρίξουν οι εκπαιδευτικοί δεν τρομοκρατούνται. Μαζί με τους γονείς και τους μαθητές θα αντισταθούν στα σχέδια της κυβέρνησης να μετατρέψει την μόρφωση σε ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα, να φτιάξει σχολεία πολλών ταχυτήτων, να υψώσει νέους ταξικούς φραγμούς στα νέα παιδιά.

Δεν έχουν άλλη επιλογή παρά να βαδίσουν τον δρόμο του ενιαίου παρατεταμένου αγώνα ενάντια στην «παιδαγωγική» της βίας και της τρομοκρατίας και την ποινικοποίηση των αγώνων!

Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι εκπαιδευτικός, μέλος του Εκπαιδευτικού Ομίλου – Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το