Α Σύλλογος Αθηνών

Ακυρώνουμε τις πανεθνικές εξετάσεις (τύπου PISA) σε Στ Δημοτικού και Γ Γυμνασίου

Οργανώνουμε πολύμορφο αγώνα μαζί με τους γονείς

Κηρύσσουμε τρίωρη στάση εργασίας, τις τρεις πρώτες διδακτικές ώρες της Τετάρτης 22 Μαΐου

Δεν επιτρέπουμε να γίνουν οι μαθητές μας και τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος διάλυσης, αξιολόγησης/κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. λαμβάνοντας υπόψη την αποτυχία – λόγω των αντιστάσεων του εκπαιδευτικού κινήματος – του περσινού και προπέρσινου της εγχειρήματος για πανεθνικές εξετάσεις σε δείγμα 600 δημοτικών σχολείων και γυμνασίων, δεν επιχειρεί ούτε και φέτος, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά να εφαρμόσει σε όλα τα σχολεία το αντιεκπαιδευτικό αυτό μέτρο. Υποτίθεται ως «απολύτως επιτυχημένο», το εγχείρημα θα τύγχανε γενικευμένης εφαρμογής σύμφωνα και με όσα προβλέπονται στο ν.4823/21.

Αντίθετα, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β/2659/2-5-2024 για μια ακόμα χρονιά ορίζονται 660 σχολεία (Δημοτικά και Γυμνάσια) από το Υπουργείο Παιδείας για τη διεξαγωγή των πανεθνικών εξετάσεων στις 22 Μαΐου για τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου.

Η «ελληνική PISA» δεν είναι «διαγνωστικές εξετάσεις». Προβλέπονται στον Ν. 4823/2021, άρθρο 104 με τίτλο: Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματοςΣε καμία χώρα του κόσμου δεν γίνονται στην Στ’ Δημοτικού. Συνδέονται άμεσα με την αξιολόγηση, «σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας», όπως προβλέπεται στην παρ.1 του άρθρου 104. Ο πραγματικός τους στόχος είναι να καταταχθούν τα σχολεία, βάσει των επιδόσεων των μαθητών τους, να εγχαράξουν οι μαθητές χαμηλή προσδοκία για το μέλλον τους, να προωθηθούν σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα που προτείνονται από τον ΟΟΣΑ και την Παγκόσμια Τράπεζα. Αυτό έχει συμβεί σε πάνω από 77 χώρες στον κόσμο.

Σε όσες χώρες διεξάγονται «εθνικές εξετάσεις», όλη η εκπαιδευτική διαδικασία προσανατολίζεται για την αποτελεσματικότητα αυτών των εξετάσεων. Στην Αμερική, στο Η.Β. και στη Γερμανία, πολλά σχολεία αρνούνται να εγγράψουν μαθητές με χαμηλή βαθμολογία, για να μην τους ρίξει το ΜΟ επίδοσης που έχουν. Αυτό συμβαίνει γιατί η χρηματοδότησή τους εξαρτάται άμεσα από τις επιδόσεις των μαθητών τους. Έτσι διαμορφώνονται κατηγορίες σχολείων.

Για τη διεξαγωγή εξετάσεων τύπου PISA και μιας σειρά υπηρεσιών που το συνοδεύουν, ο ΟΟΣΑ έχει πρόθυμα υποστηρίξει «συνέργειες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα» και έχει προσχωρήσει σε συνεργασίες με πολυεθνικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις, οι οποίες κερδοσκοπούν Αυτό συμβαίνει σε κάθε χώρα όπου ο ΟΟΣΑ σχεδιάζει την εισαγωγή εξετάσεων PISA. Επίσης η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Έκθεση με τίτλο «Οι τυποποιημένες αξιολογήσεις των μαθητών στην Ευρώπη: σκοποί, οργάνωση και χρήση των αποτελεσμάτων» σημειώνει ότι «οι εθνικοί διαγωνισμοί έχουν πολλούς στόχους: σήμερα, χρησιμεύουν συχνότερα είτε για να πιστοποιούν το επίπεδο των μαθητών, είτε για να επιτρέπουν τον έλεγχο των σχολικών μονάδων ή του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του».

Πως απαντάμε:

  1. Καλούμε τους συναδέλφους του 18ου Δημ. Σχολείου Αθηνών που εντάχθηκε στα σχολεία των εξετάσεων να συμμετέχουν καθολικά στη στάση εργασίας. Κανένας-καμία να μην δεχθεί να αντικαταστήσει τις δασκάλες της Στ΄ Δημοτικού, να μη δεχθεί να επιτηρήσει, να μη συμμετέχει στις εξετάσεις.
  2. Καλούμε την Ένωση Γονέων της 7ης Κοινότητας και το Σύλλογο Γονέων του 18ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών σε συντονισμό της δράσης μας.
  3. Καλούμε σε συγκέντρωση έξω από το σχολείο την Τετάρτη 22/5, στις 8π.μ. το πρωί.

Για το ΔΣ

O πρόεδρος                          H  Γ. Γραμματέας

Δημήτρης Μαριόλης                                  Άντα Παραφόρου

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το