Σύμφωνα με πληροφορίες μέσα στα Σαββατοκύριακο θα κλείσουν όλες οι λεπτομέρειες σχετικά με το σχέδιο εξόδου από την καραντίνα. Θα υπάρξει συνάντηση στο Μαξίμου με όλους του αρμόδιους και στη συνέχεια θα αποφασιστούν όλα τα επόμενα βήματα που θα γίνουν.

Ο ΕΟΔΥ έχει συντάξει ήδη την έκθεσή του και την έχει στείλει στον πρωθυπουργό για την τελική έγκριση. Σύμφωνα με το σχεδιασμό τα σχολεία θα ανοίξουν σε τρεις φάσεις:

  • για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου στις 11 Μαΐου.
  • Την 1η Ιουνίου προτείνεται να υπάρξει επιστροφή στα θρανία για μαθητές των υπόλοιπων τάξεων του Λυκείου και των τριών του Γυμνασίου.
  • Στις 15 Ιουνίου αναμένεται η επιστροφή στα σχολεία των μαθητών του Δημοτικού με επέκταση της σχολικής χρονιάς κατά τρεις εβδομάδες.

Τότε αναμένεται και η επιστροφή των φοιτητών στα πανεπιστήμια.

Στο μεταξύ, μαθητές με υποκείμενα νοσήματα θα μείνουν στα σπίτια τους και θα παρακολουθούν από εκεί τα μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης.

Σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων και τη μη νοσηρότητα των νεαρών ατόμων

Μεγάλη συζήτηση γίνεται τις τελευταίες ημέρες και στη χώρα μας σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων. Το θέμα άνοιξε πανευρωπαϊκά, με διαφοροποιήσεις ανά χώρα, αμέσως μετά το πρόσφατο Eurogroup και τις διαπιστώσεις σχετικά με τους οικονομικούς δείκτες. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα ντύνεται επικοινωνιακά με διάφορες εισηγήσεις “ειδικών” στα ΜΜΕ περί μη νοσηρότητας των νεαρών ατόμων, την ώρα μάλιστα που οι ίδιοι άνθρωποι λίγο καιρό πριν εισηγούντο το αντίθετο.

Είναι ξεκάθαρο πως ο προβληματισμός έχει σαν βάση εκκίνησης την “ανάγκη” για επαναφορά των εργαζομένων γονέων στους εργασιακούς χώρους και όχι τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας.

Και αναρωτιέμαι πως θα μπορέσουν να τηρηθούν στα ελληνικά σχολεία οι προβλεπόμενοι και απαραίτητοι κανόνες υγιεινής την ώρα που:
1. Οι περισσότερες σχολικές τάξεις είναι πολυάριθμες.
2. Δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι για να χωριστούν τα τμήματα.
3. Δεν υπάρχει το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό για να χωριστούν τα τμήματα ή να λειτουργήσουν σε βάρδιες.
4. Αρκετοί συνάδελφοι είναι μεγάλης ηλικίας ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
4. Είναι ανέφικτο να αποτραπεί ο συγχρωτισμός παιδιών κατά τα διαλείμματα.
5. Υπάρχουν μαθητές που μετακινούνται με αστικά ή λεωφορεία του ΚΤΕΛ.
6. Πολλά παιδιά διαμένουν με παππούδες και γιαγιάδες κατά τις ώρες εργασίας των γονέων και προσέρχονται ή αποχωρούν συνοδευόμενα από αυτούς.
7. Δεν υπάρχουν καθαρίστριες διαθέσιμες στις σχολική μονάδα όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.
8. Σε πολλά σχολεία οι υποδομές υγιεινής (τουαλέτες, βρύσες) είναι ανεπαρκείς σε σχέση με τον αριθμό των παιδιών.
9. Στα νηπιαγωγεία λόγω της διαμόρφωσης των χωρών, της δομής του προγράμματος, αλλά και της φύσης της νηπιακής ηλικίας είναι αδύνατον να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός.

Οι εκπαιδευτικοί έχουμε σαν κύριο και πρωταρχικό μας μέλημα την ασφάλεια και τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας. Το έχουμε αποδείξει όλο αυτό το διάστημα.
Το επομενο σχολικό ετος, αν όλα πηγαίνουν καλά, μπορεί να ξεκινήσει νωρίτερα. Η σχολική ύλη όλων των τάξεων μπορεί να συμπτυχθει και να ορθολογιστει. Μπορεί να αξιοποιηθεί η δυνατότητα ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές, που το έχουν αναγκη με τη διάθεση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού. Μπορεί να ενισχυθεί ο ρόλος του ολοήμερου με την επαναφορά του υπεύθυνου δάσκαλου και με τον εμπλουτισμό του προγράμματος.

Το κράτος θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε όλο το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό να είναι στα σχολεία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα. Θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε οι καθαρίστριες να είναι πλήρους απασχόλησης με ανάλογες αμοιβές, να βρίσκονται στους σχολικούς χώρους σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας τους και να έχουν στη διάθεσή τους όλα τα απαραίτητα υλικά και εξοπλισμό. Θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε όλοι οι σχολικοί χώροι να πιστοποιηθούν αναφορικά με την υγιεινή και την ασφάλεια μαθητών και προσωπικού.
Για εμάς τους εκπαιδευτικούς τα σχολεία δεν είναι παιδοφυλακτήρια για εργαζόμενους γονείς, αλλά χώροι μάθησης, χαράς και δημιουργίας για παιδιά. Μέσα σε αυτήν την κατάσταση ας αναδείξουμε στην κοινωνία το όραμα μας για το σχολείο που αξίζει στους μαθητές μας.

Ειρήνη Ασβεστά (από το fb)

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το