ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν. Κέρκυρας

                    Οι δάσκαλοι δεν θα γίνουν χαφιέδες των μαθητών τους …

            Στο εμβληματικό έργο του Μπέρτολντ Μπρεχτ «Τρόμος και αθλιότητα του Γ` Ράϊχ» παραπέμπει η ανατριχιαστική απόφαση της υπουργού Παιδείας (;) Νίκης Κεραμέως, όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ με ημερομηνία 01/10/2020. Η εκπρόσωπος των σχολαρχών στο υπουργικό συμβούλιο, υλοποίησε τους εκβιασμούς και τις απειλές της απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα με μια κατάπτυστη (ενδεχομένως και νομικά διάτρητη) απόφαση, με την οποία αναθέτει στους δασκάλους, στους παιδαγωγούς (αν έχει την παραμικρή ιδέα τί σημαίνουν οι λέξεις και το λειτούργημα που αποτυπώνουν) να χαφιεδίσουν τους μαθητές τους. Όπως είχε ήδη απειλήσει, καθιστά υποχρεωτική την εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση, σε όσα σχολεία τελούν υπό κατάληψη!

            Παραθέτουμε αυτούσιες τις διατυπώσεις ώστε να μην υπάρχει καμμιά αμφισβήτηση για τις προθέσεις της υπουργού:

«Άρθρο 2 1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες. Το πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποιείται στον/την οικείο/α Διευθυντή/τρια Εκπαίδευσης. Ο/Η Διευθυντής/τρια της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ ουσών, οφείλει να διασφαλίσει ότι θα παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους/στις μαθητές/ τριες. Η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών πραγματοποιείται με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας σχολικής μονάδας, με τηλεδιάσκεψη ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο. Κατά τα λοιπά, ισχύουν αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 1 της παρούσας, καθώς και οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι οποίες έχουν σταλεί στις σχολικές μονάδες.

2. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

 Άρθρο 3 1. Η απουσία μαθητή/τριας από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό κατά παρέκκλιση του άρθρου 27 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21.05.2019 (Β’ 2005) κοινής απόφασης του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης, σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος της παρούσας, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών που θα πραγματοποιήσει ο μαθητής/ τρια κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής του/της.

 2. Η συμπλήρωση και φύλαξη του Ηλεκτρονικού Ημερήσιου Δελτίου Φοίτησης είναι υποχρέωση του εκπαιδευτικού.

3. Για τον έλεγχο των απουσιών των μαθητών/τριών τηρείται Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο), στο οποίο καταχωρίζεται αριθμητικά το άθροισμα των απουσιών της ημέρας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης. Η τήρηση του Βιβλίου Φοίτησης (απουσιολογίου) ανατίθεται σε καθηγητή/τρια που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο/η οποίος/α το τηρεί ηλεκτρονικά.

4. Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.

            Πέρα από το ηθικά και πολιτικά απαράδεκτο στοιχείο της ad hoc θεσμοθέτησης μιας διαδικασίας∙ πέρα από το γεγονός ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρουσιάζει πολλά και σημαντικά προβλήματα (καταστρατήγηση της διάκρισης  ανάμεσα στον ιδιωτικό και εργασιακό/ δημόσιο χώρο, τεράστιες απαιτήσεις σε υλικοτεχνικές υποδομές στις οποίες δεν έχουν πρόσβαση ούτε όλοι οι εκπαιδευτικοί ούτε όλοι οι μαθητές)∙ πέρα από τη φωτογραφική αποτύπωση των καταλήψεων (δεν βλέπουμε να μεριμνά το ίδιο η υπουργός για τα σχολεία ή τμήματα σχολείων που μένουν κλειστά λόγω κορονοϊού)∙ πέρα από όλα αυτά, το άρθρο 2.3 της εγκυκλίου είναι ανατριχιαστικό: αν υποθέσουμε (κουβέντα να γίνεται) ότι μέριμνα της εν λόγω κυρίας και της κυβέρνησής της είναι η συμμετοχή ΟΛΩΝ των μαθητών/ μαθητριών στην εκπαιδευτική διαδικασία, πώς ερμηνεύεται ο εκδικητικός de facto αποκλεισμός των παιδιών που πρωτοστατούν στις κινητοποιήσεις από αυτήν; Και πόσο μακριά είναι αυτή η παράγραφος από τις αποβολές από όλα τα σχολεία της χώρας που εφάρμοζαν οι μετεμφυλιακές κυβερνήσεις για τα παιδιά που απέκλιναν από την επίσημη ιδεολογία και την επίσημη ηθική που ακόμα και διά των εκτελεστικών αποσπασμάτων προσπαθούσαν να επιβάλουν στην ελληνική κοινωνία;

Κι ακόμα: με ποιο ηθικό, ακόμα και πολιτικό δικαίωμα αναθέτει στους δασκάλους το χαφιεδισμό σε βάρος των μαθητών τους, των παιδιών τους;

            Η κυβέρνηση της ΝΔ, σαρξ εκ της σαρκός της άρχουσας τάξης, πιστή θεραπαινίδα (με την προσδοκία της απόσπασης ίδιου οφέλους) του ιμπεριαλισμού, διολισθαίνει όλο και περισσότερο σε αυταρχικές μεθόδους διακυβέρνησης που μυρίζουν πια ξεκάθαρα φασισμό και που γυρίζουν την ελληνική κοινωνία πολύ πίσω, στα μετεμφυλιακά χρόνια, με στοιχεία ακόμα και από τα χρόνια της χούντας, με κοινοβουλευτικό μανδύα – μια «ψεύτρα λευτεριά».

            Τί μπορεί να σταματήσει αυτό τον κατήφορο; Μόνο ένα ρωμαλέο εκπαιδευτικό κίνημα  των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών τους, το οποίο θα αγωνίζεται σταθερά για την υλοποίηση των αιτημάτων που έβγαλαν τα παιδιά μας στους δρόμους, άμεσων και μακροχρόνιων. Ένα εκπαιδευτικό κίνημα που θα συντονίζει το βηματισμό του με το βηματισμό όλων των λαϊκών στρωμάτων που χειμάζονται κάτω από το βάρος των αντιλαϊκών πολιτικών και της άθλιας κυβερνητικής διαχείρισης της πανδημίας.

            Νίκη Κεραμέως, εμείς έχουμε πίσω μας την παράδοση του Δημήτρη Γληνού, του Παπαμαύρου, της Έλλης Αλεξίου, της Ρόζας Ιβριώτη, των μεγάλων δασκάλων του λαού μας (αν σου λένε τίποτα τα ονόματα, που πολύ αμφιβάλλουμε). Εσύ έχεις πίσω σου την καρικατούρα των παιδονόμων με το χάρακα που περιγράφει ο Ντίκενς στη βιομηχανική Αγγλία του 19ου αιώνα. Ας μετρηθούμε λοιπόν στους δρόμους, εμείς και τα πρότυπά μας και θα δούμε με ποιανού το μέρος είναι η Ιστορία …

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το

Παρόμοια αρθρογραφία