Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Υπουργός Ε.Ν. κ. Γ. Πλακιωτάκης περιχαρής ανακοίνωσε ότι μεταξύ των άλλων εξασφάλισε από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους (ΕΣΠΑ 2021 – 2027, Ταμείο Ανάκαμψης) 1 δισ. ευρώ τα οποία θα διατεθούν για την Ακτοπλοΐα και τις λιμενικές υποδομές.

Σύμφωνα με την τοποθέτηση του Υπουργού Ε.Ν στο πρόγραμμα αυτό προβλέπεται η χρηματοδότηση 44 ενδονησιωτικών και διαπεριφεριακών Ακτοπλοϊκών γραμμών με 370.000.000 ευρώ μέσω πολυετών συμβάσεων 4 έως 7 χρόνων και με κίνητρα ανανέωσης του στόλου της Ακτοπλοΐας μέσω ΕΣΠΑ 2021-2027.

Επίσης επιπλέον χρηματοδότηση 3 γραμμών του κεντρικού Ακτοπλοϊκού δικτύου με 300.000.000 ευρώ μέσω του προγράμματος “ΝΕΑΡΧΟΣ – πρόγραμμα δημόσιας θαλάσσιας συγκοινωνίας” στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο με υποχρέωση δρομολόγησης νέων πλοίων.

Ο ίδιος σημείωσε επίσης την γενναιόδωρη στήριξη που είχαν οι εφοπλιστές της Ακτοπλοΐας από το 2019 μέχρι σήμερα αφού οι άγονες γραμμές αυξήθηκαν θεαματικά καλύπτοντας και νέα δρομολόγια με αύξηση της δαπάνης από 90 σε 138 εκατομμύρια ευρώ.

Ανέφερε επίσης ότι εν μέσω πανδημίας η κυβέρνηση χρηματοδότησε τις Ακτοπλοϊκές εταιρίες με 79 εκατομμύρια ευρώ ενώ έχει ως “καβάντζα” άλλα 21 εκατομμύρια ευρώ για τον ίδιο σκοπό το 2021!!!

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η κυβέρνηση, το ΥΕΝ και ο Πλακιωτάκης είχαν και έχουν απόλυτη προσήλωση στην στήριξη και ενίσχυση των Ακτοπλοϊκών πλοίων και επιχειρήσεων και κάνουν τα πάντα για να το αποδείξουν αυτό!

Αυτό αποτελεί την πεμπτουσία της πολιτικής τους στον χώρο της Ναυτιλίας και ευρύτερα στην χώρα μας, αποδεικνύουν ότι εργάζονται νυχθημερόν, εντατικά, μελετημένα και σχεδιασμένα να στηρίξουν το κεφάλαιο, τις επιχειρήσεις, τα συμφέροντά τους και βεβαίως την κερδοφορία τους.

Είναι άκρως αποκαλυπτικό σε μια χώρα που η ανεργία είναι στην κορυφή της Ευρώπης, που οι άνεργοι ζουν με φτωχοεπιδόματα πείνας, σε μια χώρα που οι μισθοί έχουν κατρακυλήσει στα 500 – 600 ευρώ για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, σε μια χώρα που συνεχίζεται η φορολεηλασία των λαϊκών εισοδημάτων, σε μια χώρα όπου το 66% των συντάξεων είναι στα 720 ευρώ τον μήνα, σε μια χώρα όπου η αύξηση του κατώτερου μισθού ανήλθε, για πρώτη φορά φέτος μετά από χρόνια, σε λιγότερο από 1 ευρώ τον μήνα, η κυβέρνηση να διαφημίζει, να αναδεικνύει και να πανηγυρίζει ότι εξασφάλισε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για τους εφοπλιστές και τα καράβια τους.

Όλα αυτά επενδυμένα επικοινωνιακά στο όνομα του δημόσιου συμφέροντος, στο όνομα της ανάπτυξης και της βελτίωσης του Ακτοπλοϊκού συγκοινωνιακού δικτύου, εξασφαλίζοντας στην ιδιωτική (εφοπλιστική) πρωτοβουλία να εκμεταλλεύεται και να κερδοσκοπεί σε έναν κρίσιμο και νευραλγικό τομέα ενός δημόσιου και βαθειά κοινωνικού αγαθού όπως είναι οι Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Σε ότι αφορά τα Ναυτεργατικά προβλήματα και δικαιώματα, για την κυβερνητική πολιτική και τον Πλακιωτάκη, τα έχουν γραμμένα στα παλιά τους υποδήματα. Η άθλια ταξική πολιτική τους όποιο επικοινωνιακό τέχνασμα και εάν χρησιμοποιήσουν δεν κρύβεται!!!  

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το