Φωτορεπορτάζ από την εκπαιδευτική συγκέντρωση έξω από τη Βουλή – Ηχηρό «όχι» στο νομοσχέδιο Κεραμέως

Γύρω στις 6 το απόγευμα ξεκίνησε το εκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην πλατεία Συντάγματος.

Στο συλλαλητήριο συμμετείχαν οι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, εκπαιδευτικά Σωματεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Ενώσεις Γονέων, μαθητές και φοιτητές, o Εκπαιδευτικός Όμιλος, τα Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης, η Φοιτητική Πορεία και άλλες συλλογικότητες.

Στηn κινητοποίηση συμμετείχαν και φοιτητές.

Περίπου στις 7 μμ πραγματοποιήθηκε πορεία από το Σύνταγμα στα προπύλαια.

Μόλις ελάχιστες ημέρες μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια που σήμανε το πετσόκομμα και τον αποκλεισμό πολλών χιλιάδων υποψηφίων, λόγω του ταξικού κόφτη της διαβόητης «Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής», το ΥΠΑΙΘ προωθεί μέσα στο κατακαλόκαιρο το νέο αντιεκπαιδευτικό έκτρωμα που έρχεται να σαρώσει τις δύο βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση βγάζουν από το συρτάρι τις ντιρεκτίβες της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ, που μέχρι πριν από λίγο καιρό ούτε στα όνειρά τους δεν μπορούσαν να δουν να υλοποιούνται λόγω των σοβαρών αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος και της αντίστασης που πρόβαλε στα αντιδραστικά τους σχέδια.

Με το νέο σχέδιο νόμου η κυβέρνηση προωθεί την πολυδιαφημιζόμενη «αυτονομία της σχολικής μονάδας». Πίσω από τις επικοινωνιακές φλυαρίες περί «αυτονομίας» μεθοδεύονται μια σειρά αντιδραστικές αλλαγές στο σώμα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που στοχεύουν στην παραπέρα ιδιωτικοποίησή της, στη μετατροπή των σχολείων σε οικονομικές μονάδες που θα αναζητούν τους χορηγούς τους για να καλύψουν τους πόρους τους. Παράλληλα ανοίγουν το δρόμο για να περάσουν ακόμα περισσότερες αρμοδιότητες στους Δήμους που θα συμπεριλαμβάνουν ακόμα και τα εργασιακά ζητήματα των εκπαιδευτικών (προσλήψεις, μισθολογικά κλπ). Με όχημα την «αυτονομία» η κυβέρνηση αλλοιώνει την παρεχόμενη εκπαίδευση παρεμβαίνοντας στον ενιαίο χαρακτήρα του αναλυτικού προγράμματος σπουδών, με μέτρα όπως το «πολλαπλό βιβλίο» και καινοφανείς αντιεκπαιδευτικές μεθόδους όπως η λεγόμενη «ανεστραμμένη μάθηση». Η «αυτονομία» μαζί με την αυτοαξιολόγηση αποτελούν τα βασικά εργαλεία της κυρίαρχης πολιτικής για την κατηγοριοποίηση των σχολείων με ταξικά κριτήρια, για την επιβολή λουκέτων, για να απαλλαγεί η κυβέρνηση από την υποχρέωσή της να παρέχει αυτή την απαραίτητη χρηματοδότηση στο δημόσιο σχολείο, μεταθέτοντας την ευθύνη της στην ίδια τη σχολική μονάδα για αυτό.

Με την επιβολή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών η κυβέρνηση γυρίζει το χρόνο πίσω στις γκρίζες εποχές του επιθεωρητισμού. Ο διευθυντής και ο σχολικός σύμβουλος αποτελούν τους νέους αξιολογητές, οι οποίοι θα επιβλέπουν σε ασφυκτικό βαθμό τον εκπαιδευτικό, καταστρατηγώντας οποιαδήποτε έννοια παιδαγωγικής ελευθερίας. Όσο κι αν ορκίζεται η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ότι «η αξιολόγηση δεν είναι τιμωρητική» η πραγματικότητα επιβεβαιώνει ακριβώς το αντίθετο. Στο ν/σ που κατατίθεται στη Βουλή θεσπίζονται αυταρχικά μέτρα πειθαρχικών και οικονομικών κυρώσεων σε όσους αντιτίθενται στην «ατομική αξιολόγηση», όπως η περικοπή μισθού. Οι πραγματικές όμως στοχεύσεις τις κυβέρνησης είναι ακόμα βαθύτερες. Η αξιολόγηση θα αξιοποιηθεί ώστε στον κατάλληλο χρόνο να προωθηθεί η διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, η μισθολογική τους καθήλωση, ακόμα και η απόλυσή τους.

Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία μιας νέας ιεραρχικής διοικητικής δομής που θα εποπτεύει με αυστηρό τρόπο την πορεία υλοποίησης της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής, της ατομικής αξιολόγησης και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας. Την ίδια στιγμή ανατρέπεται όλο το δημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων αφού ο Διευθυντής – manager, πέρα από αξιολογητής – επιθεωρητής, αποκτά πλέον και το ρόλο απόλυτου άρχοντα, παραγκωνίζοντας τους Συλλόγους Διδασκόντων.

Η ΔΟΕ

«Το νέο νομοσχέδιο αποτελεί  βαθιά αντιδραστική τομή, με δομικές αλλαγές στη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου, με επιτάχυνση προς τις δεξιότητες και την κατάρτιση,  με την «αυτονομία» από το δημόσιο – δωρεάν χαρακτήρα του και την πρόσδεσή του σε κανόνες επιχειρηματικής λειτουργίας, την «αυτονομία» από τις μορφωτικές ανάγκες όλων των μαθητών, τη δραματική όξυνση των μορφωτικών ανισοτήτων και τον αποκλεισμό χιλιάδων νέων από την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, με την αξιολόγηση ως εργαλείο για την αύξηση των ταξικών φραγμών και την αποτελεσματική επιβολή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στους μαθητές και την κατάταξη μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών σε ένα πλαίσιο φόβου, υποταγής και αποτελεσματικής πειθάρχισης στους παραπάνω στόχους», σημειώνει μεταξύ άλλων η ΔΟΕ στο κάλεσμά της.

Η ΟΛΜΕ

«Το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την «αυτονομία» τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης. Το πολυνομοσχέδιο κατατέθηκε στο κατακαλόκαιρο, με τα σχολεία κλειστά, όπως κάνουν πάντα εκείνες οι κυβερνήσεις που φέρνουν για ψήφιση αντιεκπαιδευτικούς – αντιλαϊκούς νόμους προκειμένου να τους επιβάλλουν», υπογραμμίζει η ΟΛΜΕ.

Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ – ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

Ο Εκπαιδευτικός Όμιλος και η Φοιτητική Πορεία έκαναν παρέμβαση με δικό τους μπλοκ. Σε ανακοίνωσή τους ανάμεσα σε άλλα σημειώνουν:

Φέρνουν νέο σαρωτικό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο!

Ενιαίος πανεκπαιδευτικός αγώνας διάρκειας η απάντηση στα αντιδραστικά σχέδια κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ!

Απέναντι στα προωθούμενα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης χρειάζεται τα εκπαιδευτικά σωματεία να ενεργοποιηθούν και να πάρουν αποφάσεις απόρριψης του νέου νομοσχεδίου και πάλης ενάντιά του. Μόνο ένα ισχυρό και μαζικό πανεκπαιδευτικό κίνημα έτσι μπορεί να βάλει φραγμό στην αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ!

Στο μεταξύ, με τροπολογία σε άλλο νομοσχέδιο για το Κτηματολόγιο προβλέπεται πως οι εκπαιδευτικοί θα είναι υποχρεωμένοι να προσέρχονται στις σχολικές τους μονάδες με βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού rapid test ή PCR, διαφορετικά θα μπαίνουν σε καθεστώς αναστολής καθηκόντων και δεν θα τους καταβάλλονται αποδοχές. 

Please follow and like us: