Υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών: «Εξυπηρετήσεις» και τεχνητή μείωση αναγκών;

Παιχνίδια εξουσίας παλαιάς κοπής με τα κενά και τα πλεονάσματα των εκπαιδευτικών και προσπάθεια τεχνητής μείωσης των πραγματικών αναγκών σε προσλήψεις για την επόμενη χρονιά, φαίνεται πως υποκρύπτουν οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών που γίνονται εφέτος για πρώτη φορά από δοτά υπηρεσιακά συμβούλια, χωρίς τη συμμετοχή των αιρετών του κλάδου.

Αναφερόμαστε σε μια διαδικασία η οποία κάθε χρόνο αφορά δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς που άλλοτε επιδιώκουν να καταλάβουν μια οργανική θέση σε κάποια περιοχή της επιλογής τους και άλλοτε αναγκάζονται να αναζητήσουν μια οργανική θέση καθώς είτε δεν είχαν (αναπληρωτές, μόνιμοι σε διάθεση κλπ) είτε την έχασαν (υπεράριθμοι) συνήθως λόγω μείωσης των τμημάτων ή συρρίκνωσης των μαθημάτων της ειδικότητάς τους (τελευταίο παράδειγμα οι καθηγητές καλλιτεχνικών, οι κοινωνιολόγοι, οι νομικοί, οι οικονομολόγοι, οι οικιακής οικονομίας κλπ)

Εκπαιδευτικοί φορείς και συλλογικότητες, ολοένα και περισσότεροι μεμονωμένοι εκπαιδευτικοί, αλλά και σύλλογοι καθηγητών και δασκάλων, καταγγέλλουν ευθέως ότι εν κρυπτώ και με αδιαφανείς διαδικασίες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μέσω των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Πρωτοβάθμιας (ΠΥΣΠΕ) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) προσδιόρισαν τα οργανικά κενά για όλες τις τοποθετήσεις (υπεράριθμοι, μεταθέσεις, βελτιώσεις, διάθεση, νεοδιόριστοι). Παράλληλα η ΟΛΜΕ, έχει ζητήσει από τις 23 Μαρτίου από το Υπουργείο Παιδείας τα στοιχεία για τα αρχικά κενά που δηλώθηκαν, για τα τελικά κενά τα τελικά επί οποίων έγιναν μεταθέσεις , για την κατανομή επί προσλήψεων αναπληρωτών και για το πλήθος των εφετινών παραιτήσεων, αλλά δεν έχει πάρει ακόμα απάντηση…

Επίσημα στοιχεία δεν υπάρχουν και σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, σε πολλές περιπτώσεις τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας (ΠΥΣΠΕ) ΚΑΙ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) κάνουν διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού  με τρόπο που δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα και μειώνει τα οργανικά κενά.

Συγκεκριμένα εκπαιδευτικοί φορείς καταγγέλλουν:

  • Τα κενά και οι πλεονάζοντες υπολογίστηκαν στη βάση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων (στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, αυξημένο ωράριο, μειώσεις ωρών μαθημάτων και εργαστηρίων, χωρίς υπολογισμό των ολιγομελών, Ξένες Γλώσσες, κ.ά.).
  • Για τα κενά που καθόρισαν Διεύθυνση και «ΠΥΣΔΕ», όχι μόνο  οι σύλλογοι διδασκόντων δεν είπαν γνώμη, ούτε δόθηκαν στις ΕΛΜΕ για να τα ελέγξουν, αλλά καθορίσθηκαν και δόθηκαν με αποστολή από τη Διεύθυνση σε συγκεκριμένη φόρμα για να πουν γνώμη οι Διευθυντές των σχολείων.

Η κατάσταση που εμπνέει ανησυχίες

Παίρνοντας υπόψη ότι αυτή τη στιγμή εργάζονται περίπου 45.000 αναπληρωτές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και ότι περίπου 7.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα έχουν αποχωρήσει μέχρι τον Αύγουστο (παραιτήσεις – συνταξιοδοτήσεις) φανερώνει ότι τα όποια “μαγειρέματα” για εξαφάνιση κενών ή ακόμη και για πλεονάσματα θα συγκρουστούν όχι μόνο με την εμπειρία των εργαζομένων στις σχολικές μονάδες αλλά κυρίως με την ίδια την πραγματικότητα της νέας σχολικής χρονιάς.

Το “σκοτάδι” στη λειτουργία των “δοτών” ΠΥΣΔΕ – ΠΥΣΠΕ, και η αδιαφάνεια που έχει απογειωθεί είναι σίγουρο ότι πριμοδοτούνται από σκοπιμότητες του Υπουργείου Παιδείας.

Και η πηγή των σκοπιμοτήτων δεν είναι άλλη από την προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ να ελέγξει απόλυτα τη διοίκηση της εκπαίδευσης σε επίπεδο υπηρεσιακών μεταβολών. Είναι φανερές και οι μεθοδεύσεις και οι στόχοι: Με όχημα την επιχείρηση διάλυσης των εκπαιδευτικών συνδικάτων (νέος νόμος) και την “κατασκευή” οργανωμένων ρουσφετολογικών μηχανισμών, επιδιώκουν να παραλύσουν τους οργανωμένους αγώνες και τις συλλογικές αντιστάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας σε μια περίοδο που στόχος τους είναι αφενός να “εξαερώσουν” κάθε εργασιακό δικαίωμα των εκπαιδευτικών, διαλύοντας κατακτήσεις δεκαετιών και αφετέρου να δυναμώσουν το “σώμα και το πνεύμα” του φθηνού, ευέλικτου και πειθαρχημένου σχολείου πολλών ταχυτήτων.

Please follow and like us: