Ρεκόρ παραιτήσεων νηπιαγωγών – δασκάλων και καθηγητών – Αναλυτικοί πίνακες κατά ειδικότητα 2021 – Οι περιοχές που άδειασαν

Ρεκόρ 2.949 παραιτήσεων Δασκάλων και Νηπιαγωγών φέτος! Οι περιοχές που άδειασαν

Με βάση τα στοιχεία των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το 2021 είναι 2.949.

Φέτος υποβλήθηκαν οι περισσότερες αιτήσεις των τελευταίων ετών.

Οι παραιτήσεις ανά έτος από το 2016

Οι αιτήσεις παραίτησης κατ’ έτος από το 2016 έως σήμερα έχουν ως εξής:

ΈτοςΣύνολο Παραιτήσεων
2016419
2017236
2018387
2019705
20201.231
20212.949
Στοιχεία Βασίλη Παληγιάννη

Πίνακας παραιτήσεων ανά Διεύθυνση ΠΕ

Ακολουθεί αναλυτικός πίνακας παραιτήσεων ανά Διεύθυνση Π.Ε.:

 Αίτησεις παραίτησηςΑυτοδίκαιες αποχώρησειςΓενικό Άθροισμα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Α΄ ΑΘΗΝΑΣ1733176
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ49049
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ2671268
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ91091
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ28028
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΡΚΑΔΙΑΣ12012
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΡΤΑΣ38038
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΧΑΪΑΣ80181
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Β΄ ΑΘΗΝΑΣ1371138
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΒΟΙΩΤΙΑΣ14014
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ1191120
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΓΡΕΒΕΝΩΝ14014
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ1532155
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΔΡΑΜΑΣ45045
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ1930193
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ16117
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ46046
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΕΒΡΟΥ47047
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΕΥΒΟΙΑΣ42143
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ404
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΖΑΚΥΝΘΟΥ11011
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΗΛΕΙΑΣ29029
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ05252
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ76076
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ14014
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ58058
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΒΑΛΑΣ52052
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ49049
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ28028
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΚΕΡΚΥΡΑΣ13013
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ404
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΚΙΛΚΙΣ808
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΚΟΖΑΝΗΣ37037
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ47047
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΚΥΚΛΑΔΩΝ17017
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΛΑΚΩΝΙΑΣ24024
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΛΑΡΙΣΑΣ1261127
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΛΑΣΙΘΙΟΥ505
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΛΕΣΒΟΥ40040
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΛΕΥΚΑΔΑΣ909
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ77077
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ38038
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΞΑΝΘΗΣ31031
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ84185
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ53053
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΠΙΕΡΙΑΣ41142
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΠΡΕΒΕΖΑΣ24024
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΡΕΘΥΜΝΟΥ16016
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΡΟΔΟΠΗΣ23023
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΣΑΜΟΥ909
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΣΕΡΡΩΝ50050
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΤΡΙΚΑΛΩΝ63063
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ49150
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΦΛΩΡΙΝΑΣ28028
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΦΩΚΙΔΑΣ606
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ33033
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΧΑΝΙΩΝ34034
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΧΙΟΥ808
 2882672949
Στοιχεία Βασίλη Παληγιάννη

ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Αναφορικά με τις παραιτήσεις καθηγητών ανά ειδικότητα το 2021:

Οι παραιτήσεις αυξήθηκαν κατά 67% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, ήτοι από 2.109 παραιτήσεις το έτος 2019-2020, έφτασαν τους 3.521 το 2020-2021.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε.Αιτήσεις παραίτησης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. Α΄ ΑΘΗΝΑΣ283
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ91
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ223
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΑΝΑΤΟΛ. ΑΤΤΙΚΗΣ124
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ30
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΑΡΚΑΔΙΑΣ16
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΑΡΤΑΣ15
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΑΧΑΪΑΣ121
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. Β΄ ΑΘΗΝΑΣ197
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΒΟΙΩΤΙΑΣ31
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ232
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΓΡΕΒΕΝΩΝ4
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ210
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΔΡΑΜΑΣ26
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ231
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ36
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ40
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΕΒΡΟΥ33
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΕΥΒΟΙΑΣ55
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ3
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΖΑΚΥΝΘΟΥ8
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΗΛΕΙΑΣ51
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ39
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ89
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ11
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ77
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΚΑΒΑΛΑΣ33
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ38
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ26
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΚΕΡΚΥΡΑΣ26
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ9
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΚΙΛΚΙΣ14
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΚΟΖΑΝΗΣ61
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ35
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΚΥΚΛΑΔΩΝ34
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΛΑΚΩΝΙΑΣ15
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΛΑΡΙΣΑΣ140
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΛΑΣΙΘΙΟΥ21
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΛΕΣΒΟΥ31
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΛΕΥΚΑΔΑΣ17
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ76
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ53
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΞΑΝΘΗΣ25
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ137
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ32
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΠΙΕΡΙΑΣ56
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΠΡΕΒΕΖΑΣ20
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΡΕΘΥΜΝΟΥ23
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΡΟΔΟΠΗΣ26
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΣΑΜΟΥ6
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΣΕΡΡΩΝ54
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΤΡΙΚΑΛΩΝ83
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ31
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΦΛΩΡΙΝΑΣ18
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΦΩΚΙΔΑΣ9
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ12
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΧΑΝΙΩΝ56
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΧΙΟΥ10
ΓΕΝΙΚΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ3521
Ενημερωτικό σημείωμα Νεκτάριου Κορδή

Οι Διευθύνσεις με τις μεγαλύτερες αποχωρήσεις ήταν η Α΄ Αθήνας (283), η Γ΄ Αθήνας (232), η Δυτική Θεσσαλονίκη (231), η Αν. Θεσσαλονίκη (223), η Β΄ Αθήνας (210), ), ο Πειραιάς (137), η Δ΄ Αθήνας (129), η Ανατ. Αττική (124), η Αχαΐα (121) και τέλος η Λάρισα (140).

Πιο συγκεκριμένα οι αποχωρήσεις που έγιναν το Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2021 είναι 3521 και οι αποχωρήσεις που έγιναν την τρέχουσα σχολική χρονιά μέσω ΚΥΣΔΕ είναι 133. Η αναλυτική κατανομή είναι η εξής:

Κλάδος/ Ειδικότητα Μέσω ΔΔΕ Μέσω ΚΥΣΔΕ  Ποσοστό
ΔΕ02.014 0,1%
ΔΕ02.0213 0,35%
ΠΕ0120735,74%
ΠΕ028943125,3%
ΠΕ034281512,12%
ΠΕ04.01259117,38%
ΠΕ04.0210442,95%
ΠΕ04.0451 1,39%
ΠΕ04.054211,17%
ΠΕ0514243,99%
ΠΕ06171125%
ΠΕ074441,31%
ΠΕ083631,06%
ΠΕ1128968,07%
ΠΕ234 0,1%
ΠΕ251  
ΠΕ281  
ΠΕ302  
ΠΕ311  
ΠΕ7813663,88%
ΠΕ79.015121,45%
ΠΕ8014974,26%
ΠΕ817152,07%
ΠΕ828112,24%
ΠΕ835941,72%
ΠΕ841720,51%
ΠΕ85310,1%
ΠΕ8610763,09%
ΠΕ87.01710,2%
ΠΕ87.021410,41%
ΠΕ87.045 0,13%
ΠΕ87.052  
ΠΕ87.071  
ΠΕ87.085 0,13%
ΠΕ87.095 0,13%
ΠΕ87.101  
ΠΕ88.013911,09%
ΠΕ88.0215 0,41%
ΠΕ88.03610,19%
ΠΕ88.044 0,1%
ΠΕ88.054 0,1%
ΠΕ89.016 0,16%
ΠΕ901  
ΤΕ01.044 0,1%
ΤΕ01.06610,19%
ΤΕ01.075 0,13%
ΤΕ01.261  
ΤΕ01.301  
ΤΕ02.012  
ΤΕ02.0221 0,57%
ΤΕ02.071  
Γενικό Άθροισμα 3521 133 3654
Ενημερωτικό σημείωμα Νεκτάριου Κορδή

Η πλειονότητα μεταξύ των 3.654 αποχωρούντων εκπαιδευτικών, είναι Φιλόλογοι ΠΕ02 (925 25,3% επί των συνολικών αποχωρήσεων). Ακολουθούν οι Μαθηματικοί ΠΕ03 (443 και 12,1%), οι Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 (295 και 8,1%),οι Φυσικοί ΠΕ04.01 (270 και 7,3%), οι Θεολόγοι ΠΕ01 (210 και 5,74% επί των αποχωρήσεων) και τέλος οι Αγγλικής Φιλολογίας ΠΕ06 (183 και 5% επί των αποχωρήσεων).

Για την Δευτεροβάθμια τα στοιχεία των αποχωρήσεων είναι τα εξής:

ΕΤΟΣΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ
20102839
20113503
20123186
20133442
20143235
20151836
2016977
2017509
2018890
20191676
20202284
20213654
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ28.031
Ενημερωτικό σημείωμα Νεκτάριου Κορδή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σχετικά με τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών την περίοδο 2010-2021 έχουμε συνολικά 28.031 αποχωρήσεις από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Οι φετινές συνολικές αποχωρήσεις από όλη την εκπαίδευση ήταν 6.603. 

Σχετικά με τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών υπενθυμίζουμε ότι από το 2010 οι συνολικές αποχωρήσεις των εκπαιδευτικών από όλη την εκπαίδευση ξεπερνούν κατά πολύ τις 46.000, τη στιγμή που οι ενεργοί αναπληρωτές της τρέχουσας χρονιάς είναι 44.100!

Οι μόνιμοι διορισμοί σταγόνα στον ωκεανό!

            Εντός του 2021 αναμένεται, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας να ολοκληρωθεί το πρώτο «κύμα» μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, καθώς από 10.500 προσλήψεις συνολικά, στους επόμενους μήνες αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι 5.250.

            Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, από το βήμα της Βουλής ανακοίνωσε 5.250 μόνιμες προσλήψεις – διορισμούς για το σχολικό έτος 2020-2021 και άλλες 5.250 το σχολικό έτος 2021-2022. «Oι μόνιμοι αυτοί διορισμοί, καλύπτουν σημαντικές ανάγκες του εκπαιδευτικού μας συστήματος», σημείωσε η υπουργός Παιδείας.

            Ποιες, όμως, αλήθεια σημαντικές ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος θα καλύψουν οι μόνιμοι διορισμοί 5.250 εκπαιδευτικών όταν τα κενά τη νέα σχολική χρονιά θα ξεπερνούν τις 50.000; Πόσο ακόμη μπορεί να αντέξει το εκπαιδευτικό μας σύστημα όταν ήδη το 29% του συνόλου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Εκπαίδευση της χώρας είναι αναπληρωτές;

            Είναι φανερό ότι η εξαγγελία της Υπουργού Παιδείας να πραγματοποιηθεί η πρώτη φάση διορισμών (5.250 από τις 10.500 προσλήψεις που προβλέπονται συνολικά) πριν την έναρξη του σχολικού έτους, δεν καλύπτει ούτε στο ελάχιστο τα πραγματικά κενά.

            Για τη στοιχειώδη κάλυψη των πολύ σοβαρών κενών με μόνιμο προσωπικό πρέπει άμεσα να γίνουν πάνω από 15.000 μόνιμοι διορισμοί και πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους για να περιοριστεί σε κάποιο βαθμό μόνο το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.

Τα τελευταία χρόνια, οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη δημόσια εκπαίδευση

Υπενθυμίζουμε ότι την τρέχουσα σχολική χρονιά είχαμε 3.250 προσλήψεις περισσότερες από την προηγούμενη που ισοδυναμεί με αύξηση προσλήψεων κατά 26,8% σε σχέση με το 2019-20 και κατά 198,2% σε σχέση με το 2014-15! Μέσα σε μια πενταετία (2016-2021) οι προσλήψεις αναπληρωτών αυξήθηκαν κατά 156%! Οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση με τους αναπληρωτές να αποτελούν πλέον σχεδόν το 26% επί του συνόλου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών!

            Βρισκόμαστε στην εποχή των αναπληρωτών «νομάδων εκπαιδευτικών», η επινόηση των οποίων καταργεί την παιδαγωγική σχέση και την αφοσίωση, που είναι απαραίτητες στην εκπαίδευση, η οποία είναι προφανέστατο ότι έχει ανάγκη από μόνιμους διορισμούς κι όχι από πλανόδιους εκπαιδευτικούς για να κλείνουν τρύπες του συστήματος.

            Το σχολικό έτος 2011-2012 το ποσοστό των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών επί των μόνιμων εκπαιδευτικών ήταν 8%, για να φτάσουμε το 2015-2016 στο 14%, ενώ για τη νέα σχολική χρονιά το ποσοστό θα είναι στο τέλος της χρονιάς περίπου 26%!

            Έτσι η αναλογία μόνιμου και ελαστικά εργαζόμενου προσωπικού (αναπληρωτές-ωρομίσθιοι) μεταβάλλεται κάθε χρόνο και περισσότερο υπέρ των αναπληρωτών, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο το εργασιακό μοντέλο που αργά και συστηματικά εμπεδώνεται στις σχολικές μονάδες.

            Είναι φανερό ότι από το 2010 μέχρι σήμερα όλες οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας έχουν επέμβει στις ζωές των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, του πιο αδύναμου κρίκου στην αλυσίδα της εκπαίδευσης.

            Στην τελευταία έκθεσή του ΟΟΣΑ «Για ένα λαμπρό μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα» (2018) το ζήτημα των διορισμών και της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού έχει κεντρική θέση. Το παρακάτω απόσπασμα είναι ενδεικτικό της αντίληψης που έχει για το θέμα της στελέχωσης των σχολείων με εκπαιδευτικούς και για τον τρόπο επίλυσής του:  «Η επίλυση του προβλήματος των λιγότερων οργανικών θέσεων ήταν ευφυής (!) και από διοικητική και από οικονομική άποψη. Η εναλλακτική λύση ήταν η χρήση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με τη συμφωνία και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. (…) Δεν μισθοδοτούνται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, κι έτσι –από μια μακροοικονομική άποψη- δεν αποτελούν μια επιπλέον μακροχρόνια επιβάρυνση του εθνικού προϋπολογισμού».

            Ο ΟΟΣΑ λοιπόν, διαφωνούσε με τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών «ως δαπανηρή επιλογή που αναπαράγει τις σημερινές “ακαμψίες” του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού που δεν αξιολογείται» και πρότεινε νέες, ακόμα πιο ευέλικτες και ελαστικές σχέσεις εργασίας. Ο ΟΟΣΑ είναι σαφής στην κυνικότητά του: «Οι ελληνικές αρχές πρέπει να χρησιμοποιήσουν την κρίση για την εφαρμογή μακροπρόθεσμων λύσεων, οι οποίες ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμες υπό διαφορετικές συνθήκες. Δύο τέτοιες πιθανές λύσεις είναι: α. Εισαγωγή πολλών κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων, παράλληλα με την κατηγορία των οργανικών θέσεων, και β. Αλλαγή των ισχυόντων κανόνων όσον αφορά την απασχόληση των δημοσίων υπαλλήλων».

Οι ανομολόγητοι στόχοι

            Ποιος είναι ο στόχος;

            Πρώτον, με τις διαφορετικές εργασιακές σχέσεις στον ίδιο χώρο να παγιωθούν σταδιακά οι χειρότερες για όλους ως φυσικό γεγονός. Δεύτερον, με το τέλος του ΕΣΠΑ και αφού έχει γίνει η «βρόμικη δουλειά», με ένα νέο «τέντωμα» του ωραρίου των εκπαιδευτικών, με μείωση των σχολικών μονάδων (μέσω των νέων συγχωνεύσεων αλλά και του εξοστρακισμού χιλιάδων μαθητών από Λύκεια και ΕΠΑΛ) και με τη γενίκευση της «κινητικότητας» να μειωθούν οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για τη λειτουργία των σχολείων.

Please follow and like us: