Χρήστος Κάτσικας

Κεραμέως: Τι θα γίνει με τα τηλεδιαγωνίσματα και τις προαγωγικές εξετάσεις

«Παράθυρο» για να διεξαχθούν με διαφορετικό τρόπο ή ακόμα και να μη γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις στα Γυμνάσια-Λύκεια ανάλογα με το πότε θα επιστρέψουν τα παιδιά στη δια ζώσης διδασκαλία, άνοιξε σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Ερωτηθείσα τι θα γίνει με τις προαγωγικές και τα διαγωνίσματα στο Γυμνάσιο, η υπουργός Παιδείας είπε ότι για τις προαγωγικές “θα μελετήσουμε το θέμα όταν επιστρέψουμε στη δια ζώσης διαδικασία, σε συνεργασία με ΙΕΠ και θα εξετάσουμε όλες τις παραμέτρους” 

Να σημειωθεί εδώ ότι πέρυσι, εξαιτίας των ειδικών συνθηκών που προέκυψαν κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας αποφασίστηκε να μην διεξαχθούν τον περασμένο Ιούνιο οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο και το Λύκειο.

Τα διαγωνίσματα του πρώτου μπορούν να πάνε στο δεύτερο τετράμηνο

Για τα διαγωνίσματα, είπε ότι εκδόθηκε απόφαση για τα τεστ του α’ τετραμήνου στο Γυμνάσιο και δόθηκε δυνατότητα να δοθούν και στο δεύτερο τετράμηνο, υπαναχωρώντας έτσι από την αρχική Εγκύκλιο για τηλεδιαγωνίσματα που συνάντησε την έντονη και δικαιολογημένη αντίδραση των εκπαιδευτικών.

Θυμίζουμε ότι την Κυριακή 10 Ιανουαρίου σύμφωνα με όσα δήλωσε  η υπουργός παιδείας Νίκη Κεραμέως, το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τη βαθμολογία του πρώτου τετραμήνου προβλέπει να υπολογιστεί µε βάση την επίδοση στην τάξη και την έως τώρα απόδοση και στο β’ τετράμηνο να γίνουν διπλά διαγωνίσματα, καθώς οι μαθητές θα εξεταστούν µε διαγωνίσματα και στην ύλη του α’ τετραμήνου.

Η δήλωση αυτή της Υπουργού Παιδείας,  ερχόταν  σε  ευθεία αντίθεση  με την εγκύκλιο της πρώην υφυπουργού Παιδείας Σόφιας Ζαχαράκη που πρόβλεπε κανονικά διεξαγωγή τηλετέστ και τηλεδιαγωνισμάτων με τη χρήση  κυρίως της πλατφόρμας eclass.

Όπως είναι γνωστό, στις 09-12-2020 με την υπ’ αρ. 167603/ΓΔ4 εγκύκλιο, το ΥΠΑΙΘ, καλούσε τους εκπαιδευτικούς να βάλουν τηλεδιαγωνίσματα και να καταθέσουν τηλεβαθμολογίες μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, όπως συμβαίνει υπό φυσιολογικές συνθήκες.

Με λίγα λόγια το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και το Υπουργείο Παιδείας έφτασαν στο σημείο να θεωρούν ότι τηλεκπαίδευση, χωρίς τηλεαξιολόγηση  δεν νοείται…Αλλά τηλεαξιολόγηση χωρίς εκπαιδευτική διαδικασία νοείται.

Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας είχαν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις εκτός από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και σε Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (Σχολικούς Συμβούλους), καθώς γελοιοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία και τους εκπαιδευτικούς.

Αντιδράσεις και για τις τηλεαπουσίες και τους τηλεβαθμούς

Ωστόσο αντιδράσεις υπάρχουν από τους εκπαιδευτικούς φορεις και για τις τηλεαπουσίες και τους τηλεβαθμούς. Για παράδειγμα οι Σύλλογοι Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου Αγίου Κηρύκου (Ικαρίας) αποφάσισαν να μην καταχωρήσουν απουσίες και βαθμούς όσο τα σχολεία είναι κλειστά. Στην ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν ότι «σε αυτές τις συνθήκες τις οποίες ενάμιση μήνα τώρα βιώνουν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, κανένας δεν μπορεί να πιστοποιήσει με την υπογραφή του ότι η εκπαιδευτική διαδικασία προχωράει «απρόσκοπτα». Και αυτό κρίνουμε ότι ζητάει το υπουργείο όταν απαιτεί από τους συλλόγους να καταχωρήσουν βαθμούς στα πλαίσια της τηλεκπαίδευσης».

Και συνεχίζουν: «Καμιά ύλη σε αυτά τα πλαίσια δεν μπορεί να θεωρηθεί διδαχθείσα. Με το άνοιγμα των σχολείων και ανάλογα με τα χρονικά περιθώρια θα επανεκτιμήσουμε την κατάσταση και τη δυνατότητα καταχώρησης βαθμών για το Α’ τετράμηνο. Σε περίπτωση που αυτό δεν θα είναι εφικτό θα ακολουθήσουμε, όπως κάθε άλλη χρονιά, τις διαδικασίες για την εξαγωγή βαθμού (προφορικού) από την καταχώρηση της βαθμολογίας του Β’ τετραμήνου».

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το